Min son somnar aldrig utan tjafs! (5år)
Hjälp! Jag vet inte vad jag skall göra längre, sedan 1,5 -2år tillbaka är min son omöjlig att lägga. Känns som att vi provat allt. Han sa att han inte kunde sova själv, då fick han dela rum med lillasyster, då tyckte han att hon lät för mycket så då kunde inte han somna. Anledningen till att hon lät var att han inte kunde vara stilla så länge att hon hann somna och därför blev hon övertrött med allt vad det innebär. Han är törstig, svettig, kissnödig osv osv. Uppe och springer flera gånger varje kväll. Varje kväll läser vi en saga som han inte vill vara utan, rutinerna kring den har jag provat på flera olika sätt, vatten innan, vatten efter, kissa innan, kissa efter, läsa i hans säng, läsa i vardagsrummet, ja ni förstår. Men det är samma sak varje kväll. Ikväll vart det ett praktgräl oss emellan när han kommer för tredje gången och säger att han inte kan somna på grund av att han fryser om rumpan och det är getingar i hans säng! Fantasin är det inget fel på! Vad skall jag göra?! Överväger att ta över hans rum och han får ta min plats i min säng men det går inte heller för han vill ju sova i sitt rum säger han. Får aldrig komma till ro själv på kvällarna eller ta hand om bebis.