• Brumma

Dagisavgiftern gemensam vårdnad

Begär att få separata fakturor. Det finns de kommuner som krånglar men de SKA gå med på det. Har för mig att det finns ett prejudicerande fall.

Då betalar ni för era veckor och det baseras på ert behov och ert hushålls inkomster och mamman betalar för sitt behov och det baseras på hennes hushålls inkomst. Dvs så får ni ha vilka timmar som helst men mamman femton.

• Brumma
    violis skrev 2014-09-13 11:35:21 följande:

Med avgiften händer ingenting. Man betalar inte för timmar utan för platsen, eftersom den biologiske föräldern i ert fall kommer att arbeta så löper eg barnets schema på som det är på era veckor att ni sedan VÄLJER att ha barnet mindre tid på fsk än vad ni har " rätt" till är ju bara upp till er ,att ni ser till vad som är bäst för barnet. Vad det gäller tider o dagar så skulle jag personligen lägga 9-14 fyra dagar i veckan,visst då " missar" man mellis men en macka kan man lika gärna äta hemma smile1.gif Glöm nu bara inte att ändra DIN inkomst hos kommunen fr.o.m. Det datum då går på F- ledigt så att avgiften baseras på din nya lite lägre inkomst (Om ni har delad avgift redan nu händer heller inget, får ni igenom delad faktura så betalar varje familj utefter sin inkomst baserat på en 50% plats ungf) Lycka till och grattis till den nya familjemedlemmen ! smile1.gif

Nja. I vår kommun betalar man för tiden...

För skolbarnen (fritis) däremot betalas för platsen, men vad jag förstår går TS bonus på förskola.

Så här ser det ut i vår kommun - TS, du borde kunna gå in o söka på er kommuns hemsida. Eller googla "kommunnamn" avgift förskola (el barnomsorg).
  • Brumma
    violis skrev 2014-09-13 18:15:18 följande:

Utgick från att TS bor i en kommun som tillämpar maxtaxa, de flesta kommuner gick ifrån timtaxa iom att de införde maxtaxan ( på gott o ont )

Det är lite farligt att utgå från ngt som man inte vet när man svarar som om man är helt säker på sin sak ;)
  • Brumma
    violis skrev 2014-09-13 18:15:18 följande:

Utgick från att TS bor i en kommun som tillämpar maxtaxa, de flesta kommuner gick ifrån timtaxa iom att de införde maxtaxan ( på gott o ont )

Alka kommuner tillämpar väl förövrigt maxtaxa om jag inte misstar mig. Det infördes i hela landet.
Svar på tråden Dagisavgiftern gemensam vårdnad