• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Malin Cc skrev 2014-10-03 12:51:34 följande:

Min kropp måste spela mig ett spratt eller något. Känner fortfarande att bi missade äl men så som kg mått så börjar jag undra.

Är extremt trött, kissar hela tiden mått illa och nu började jag blöda näsblod( vilket jag Aldrig gör!).

Bim om 3 dagar.

Jag känner heller inte att vi prickade denna gången. Känner mig inte ett dugg gravid.

Enda som är, är lite öm i brösten men inte alls farligt öm. Sen att jag från igår varit väldigt dåligt i magen, gått på toa hela dagen idag o kvällen igår. Men aldrig hört att det kan vara gravsymptom?
  • Frallanz
    LovelyD skrev 2014-10-04 08:15:31 följande:

Nu får vi se hur det går.. ;) Ägglossnibg idag och inatt var det bebistillverkning... Långt kvar till bim men såå spännande. Hoppas! :D

Hoppas! :)

8 dagar kvar till BiM, vill känna nåt nuuuu!

Men inga tecken än, bara lite öm i brösten men det är väl för tidigr för o vara ett tecken.

Lycka till och tillverka mera! :D
  • Frallanz
    Reggi skrev 2014-10-04 10:38:32 följande:

Mensen kom i natt, usch blä det är väldigt jobbigt varje gång den kommer:(. Känner mig väldigt ledsen just nu, vill så gärna ha barn och velat haft de i många år. Men sambon har inte velat det alls.

Neeej, dumma kärringen röd :(

Förstår att du är väldigt ledsen och nere just nu, men du är inte ensam! Vi alla är i samma spår och vi kämpar tillsammans!

Se fram emot nästa Äl, trots att det är svårt att känna lyckan just nu. Men nåndag står plusset där och vips så har du förlöst ditt barn :)
  • Frallanz
    Reggi skrev 2014-10-04 13:29:50 följande:

Tack så mycket, väldigt skönt att man har andra i samma sits. Ingen vet att vi försöker skaffa barn. Men haft press av familjen ett tag sen jag sluta plugga i jan i år. <3

Jag förstår.

Det är ingen som vet att vi försöker heller :) jag börjar jobba på måndag, så jobbet kommer ta upp mina tankar och tid till allt annat, så vi får väl se hur det slutar för min del. Ska iaf ha mens nästa söndag. Men känner att det tyvärr inte tog sig för mig denna gången :/

Men nu siktar jag på nästa ÄL och det borde du göra med :) vi ska fasen få plussa vi också! <3 
  • Frallanz
    MissMs skrev 2014-10-04 13:47:42 följande:

Ny här på forumet!
    Jag och min sambo har försökt i ca 6 mån utan resultat!
    Han har två barn sen innan, och detta kommer bli mitt första!
    Ska egentligen ha Pms nu på måndag, men kunde inte hålla mig och tog ett test idag, som va negativt.. :(
    Får hoppas att nästa månad blir min månad..

MissMs: Välkommen in i värmen! 6 månader är en lång väntan :/ detta är mitt första försök, med första barnet, så jag har inte så jättestor erfarenhet av barntillverkningen. När har du BiM då?
    Malin Cc skrev 2014-10-04 14:11:18 följande:

Inatt kom tant röd .. :(

Malin Cc: Den där jäkla röda kärringen :( beklagar! 
    Men nu siktar vi in oss på nästa ÄL för din del, och troligtvis för min med.
    Jag har 8 dagar kvar till BiM, men känner ändå att det inte är riktigt min tur nu.

Håller tummarna för att det tar sig vid nästa försök för dig! 

• Frallanz
    Aila skrev 2014-10-04 14:21:39 följande:

Killen gjorde ett fertilitetstest igår (hemma) och det visade negativt, vi visste att det fanns en chans pga att det går i hans släkt men..det känns riktigt jävla pissigt just nu...

Beklagar verkligen det Aila! :(
    Men tycker ändå ni ska ta kontakt med någon och göra ett test hos doktorn?
    Förstår att det känns pissigt... jag skulle bryta ihop om det kom fram att jag eller sambon har problem med fertiliteten, så jag förstår hur du mår just nu.

Hoppas det löser sig ändå <3 Håll oss uppdaterade om du orkar/vill!

• Frallanz
    MissMs skrev 2014-10-04 14:32:11 följande:
    Ja, sambon tycker inte alls att det är länge.. men för mig känns det som en evighet! Skrikandes Det enda positiva är väl att man hinner inhandla det mesta, så utgifterna lär inte bli så stora när man väl blir gravid, haha!
    mitt BiM är på tisdag, så ja.. det finns väl kanske lite hopp ännu!

Haha, ja karlar ;) 
    Ja, så är det ju! Jag vill dock inte köpa nåt än förrän pluset är där.
    Har spjälsäng, matstol och en säck med flick-/pojkkläder som jag tagit hand om efter mina yngsta småsyskon sen de var bebisar :)

Men mer än så har jag inte, och längtar efter att få kika på barnvagn med min sambo! Hoppas det blir snart för både dig och mig :)

• Frallanz
    MissMs skrev 2014-10-04 14:54:53 följande:
    Hahaha, typ...

Jag har inte kunnat hålla mig där! ser jag någon bra deal så köper jag det, så förra veckan hittade jag lite erbjudande på stokke! så det fick bli en spjälsäng och deras tripp, trapp stol! Drömmer
    Joolz barnvagnar hittade jag en bra deal på när jag va i tyskland, så jag köpte med mig en sån hem!
    kläder har jag dock inte köpt än, det får vänta tills jag plussar! 

Ja, hoppas det går snabbare för dig än vad det har gjort för mig! :)

Men vad mysigt! Det är ju dumt att inte göra ett kap när man ser det. 
    Har sett lite bodys osv som jag fastnat för, men vågar ändå inte köpa på mig massa grejer, men den som väntar på nåt gott :) 

Jag hoppas också att jag plusar antingen nu eller på nästa försök! Det hade varit riktigt skönt, men det blir väl när det blir helt enkelt :) Håll mig uppdaterad om hur det går för dig!

Just nu har jag molvärk, som svag mensvärk. Haft det till o från de senaste dagarna, men antar det är för tidigt för att kunna vara ett gravtecken.

• Frallanz
    emzerus skrev 2014-10-04 20:06:27 följande:

Jag tror att jag hade ÄL den 26/9 och har bim den 10 okt (tror det iaf) och i veckan har jag mått småilla och haft ont i magen... trott att det varit min magkatarr som börjat igen... men nu för ca 1 timme sen var jag på toaletten o en stor blodklump kom ur :( Vad kan detta ha varit? :(
    Kan det vara ett missfall? Nidblödning vad är det?

Usch känner mig iaf ledsen o orolig över detta :(

Oj, blodklump lät inget vidare :(
    Aldrig varit med om att det varit blodklump så vid mens heller, men vet att jag upptäckte mitt missfall så för många år sen (visste inte att jag var gravid då) men fick reda på det när jag sen sökte hjälp för blev ju orolig.

Jag vill inte göra dig orolig osv, behöver inte alls vara missfall! Men du kanske ska ringa rådgivningen och rådfråga? 

Kram och lycka till <3 Håll mig uppdaterad om hur det går för dig!
  • Frallanz
    emzerus skrev 2014-10-04 20:22:39 följande:

Vad är nidblödning för något då...är det bara jättelite blod? Det var som sagt en "klump" med :blod o det vart blod på pappret...men klumpen var inte jättetstor utan kanske som en enkrona...typ... :(

emzerus: Vad jag förstår så är nidblödning rosa och inte så stor blödning (vad jag hört, aldrig upp levt en själv). Har du googlat runt lite och kikat hur nidblödning ser ut? Kram på dig!
    vithea skrev 2014-10-04 20:24:10 följande:

Hoppar in här, har inte läst alla kommentarerna än, men de flesta. Spännande att se hur det går för alla. Håller tummarna för alla. Mysigt med bebistankar !

Har själv slutat med skydd i Juli och inte plussat än. Trodde dock på ett plus denna månaden men så kom Mensen idag.. Tyvärr. 

Men bara på det igen, har trots allt gått på P-piller i många år. kroppen måste få återställa sig med,(intalar jag mig iaf.  
    Denna månaden kom den dessutom tre dagar för tidigt. 

Jag är 26 år och sambon är 24 år. 

vithea: Välkommen! :)
    Det är ju ett antal kommentarer så jag förstår att du inte hunnit med att läsa, haha. 
    Trist att mensen dök upp idag.. den där jäkla tant röd är en redig satkärring ;)

Håller tummarna för att det tar sig nästa ÄL för er! Uppdatera gärna om hur det går :)

Alex92 skrev 2014-10-04 20:39:46 följande:

Hoppar också gärna in här om det är ok :)

Sambon och jag är också igång med bebisbakandet! Jag är 22, och sambon 26! Blev oplanerat gravid i Juni, men fick tyvärr kort därefter missfall, och efter det bestämde vi oss för att sätta igång på allvar! Detta är första månaden som vi använder oss av äl-test, och fick utslag idag. Har en ganska regelbunden mens, så har nog haft relativt bra koll på äl tidigare också. Myser lite extra här kring dagarna och hoppas på det bästa helt enkelt!

Vi är bosatta i Stockholmsområdet!

Hur går det för er alla, någon som har bim, äl nu i dagarna här i kring?

Alex92: Välkommen! :)
    Beklagar ditt missfall, du får se de som så att kroppen gör det bra som märker om nåt är fel :) och nästa gång går det bättre! Positiva tankar fixar det mesta.

Jag själv har från imorgon 7 dagar kvar till bim. 26 år gamla både jag och min sambo. Inga tecken ännu, mer än molvärk hela dagen idag, men det kan väl bero på nåt helt annat.

Bortsett från det känner jag mig inte det minsta gravid, så tror tyvärr inte det tog sig denna gång. Men det är som sagt bara att sikta in sig på försök nr 2 :)

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!