• Kiki10

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

flugsvampis skrev 2014-10-01 11:50:13 följande:

Usch vad jobbigt! Fick missfall i v 6 för tre veckor sedan så förstår hur jobbigt det känns för er! Tänker ni försöka direkt igen? Vi försöker direkt men är svårt att veta när äl och bim är nu då man inte har någon mens att räkna ifrån.

Kram på dig!

Att det inte bara kan gå hela vägen!:( nu vet vi iaf att vi kan bli gravida snabbt! Jo vi kommer fortsätta som vanligt, tänkte att jag ska köra me stickor om 10 dagar eller nått tills jag ser att jag har ägglossning. Annars är det ju svårt som du säger att veta när det sker!
  • Kiki10
    bellsi skrev 2014-10-01 10:17:33 följande:

Ledsen för det Kiki10 :( *krama om*

Tack!:(
  • Kiki10

oj STORT grattis frallanz!

Jag har min Bim igen den 29 (tror jag) då jag enbart haft 2 cyklar efter mina p-piller och de vart olika men färgade håret igår hos frisör och mitt hår

Vägrade för första gången ta färg? Hoppas det är ett tecken kanske? Har haft lite lite ömma bröst, stickningar under magen och lätt illamående. Vet inte om ja inbillar mig men försökt att inte tänka på det så gått det går för att inte låta stress å sånt påverka oss.

Inne på vårt andra försök nu, det första försöket slutade i ett tidigt missfall:(

• Kiki10

Tog detta under dagen (bim -3) trodde verkligen inte mina ögon! trodde inte det skulle gå så snabbt!

Kan dock inte låta bli att vara då orolig hela tiden. Någon annan som plussat som har spänningar/stickningar, lite lättare Värk under magen och på sidorna?
  • Kiki10
    GrönTröja skrev 2014-10-27 11:21:21 följande:

Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det Lomma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en mens när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp.....

Beklagar! gick igenom samma sak förra månaden så förstår hur du känner:(
  • Kiki10

Mitt skedde runt v 5. Och ja visste knappt att jag var gravid utan jag började blöda några dagar innan bim och det kom ut en blod/slem klump. Blödde sen i 3 dagar sen slutade det. Kollade upp det första dagen och de sa att det var ett missfall. Hade inte det minsta ont inte ens lite som mensvärk, ingenting. Men blev gravid direkt efter nu, så även om det är super jobbigt så kan det gå fort igen. Men man får trösta sig med att kroppen vet vad den gör hur jobbigt och orättvist det än är:( tack så mkt gumman!

GrönTröja skrev 2014-10-27 21:20:35 följande:

Tråkigt

att höra! Men såg att du plussade nyligen. Så grattis!! :D

Hur började ditt missfall?

• Kiki10
    GrönTröja skrev 2014-10-28 10:20:11 följande:

Blödde du konstant i 3 dagar? Färskt blod? Mycket? Skönt att höra iaf att du blev gravid direkt. Jag läre nog inte ha den turen då jag har en "sjukdom" som gör att det är svårt för mig att bli gravid. Pco heter det. Men man kan ju alltid hoppas att vi plussar snart igen!

Aa i princip mellan 2 och tredje minskade det och det kom inte så mkt på dan men mer på

Kvällen. Det var bara färskt blod inga bruna eller rosa flytningar. Första dagen var det ganska mkt men läkarn sa att ja fick ut allt på en gång då det va så pass tidigt så därför blödde d mer första dagen. Jag trodde inte heller att det skulle gå så snabbt då jag ätit p-piller i 7 år men man vet aldrig! De sägs ju att det blir lättare och att man är "mer fertil" efter ett missfall. Så det kan gå för dig. Har det gått en gång så kommer det gå igen. Positiva tankar hur svårt det än må vara är viktigt! Du kommer att bli mamma det är det jag tänkte att oavsett så kommer jag förr eller senare att bli det!! Många styrkekramar!!
  • Kiki10
    GrönTröja skrev 2014-10-31 15:15:33 följande:

Åh! Det visade ett tickande hjärta idag :)

Men guud så härligt!!! Grattis!!! De säger ju att 90 % av barn som klarar av blödningar kommer att överleva! Ditt lilla mirakel är här för att stanna! Ta det bara lugnt och stressa inte!
  • Kiki10

Varning för äcklig bild!

Är det någon här inne som fått ljusbrun flytning? Är i v 6 och fick för några timmar sen en ljusbrun flytning inget mer efter det men är så rädd för att det ska vara ett MF på G!:'( någon som känner igen det? Haft likadant osv?

Såhär såg det ut, förlåt för den äckliga bilden men måste förstå om det är normalt eller inte! Vill inte ha ett till MF:(

• Kiki10
    GrönTröja skrev 2014-11-06 19:25:11 följande:

Så där såg mina ut i några dagar. Gick sedan över till mörkbrunt, sen färsk blödning i vågor i ca 2 dagar, sen tillbaka till mörkbrunt och nu ser det ut så där för mig igen. Var in på VUL och vi fick se hjärtat ticka. Så det behöver absolut inte vara något. De sägs att "blödningar" är helt normalt tidigt i graviditeten :)

Ja, jag hoppas verkligen att det är lugnt, det kom ju bara den gången och sen har det inte kommit något mer. Ska på första VUL den 27 hoppas allt ser bra ut då!!
  • Kiki10

Min bm gav mig tipset om att småäta mkt. Torra varor som typ knäckebröd och skorpor. Det sa hon skulle hjälpa. Och unsvika sötsaker då det förvärrar illamående!

Finns det någon som knappt har symptom? Jag har typ inga symptom alls!

• Kiki10
    woww97 skrev 2014-11-09 20:18:23 följande:

Jag har likadant! men jag vet inte om jag är gravid än.. jag har haft så i ca 3v. jag går verkligen ingenstans utan troskydd pga dessa flytningar. Och jag har precia haft ÄL och hade oskyddat sex den 6e. och jag har laddat ner denna gravid appen och utgick från första dagen på sista mensen och det står att jag är i vecka 3 (v2+5) och jag har ju haft dessa flytnignar i ca 3v. kan det vara nånting tror du?? Och dessa krämper i livmodern/äggledarna.. god kill me.. .

Det kan ju vara en nidblödning eller en mellanblödning under den veckan! Men vänta och testa jag testade på bim -4 och fick utslag direkt. Men hade dock inga blödningar innan, men det är sååå olika! Håller tummarna för att det finns en liten bebis där inne!:)
  • Kiki10

Som jag uppfattat det så finns det inget som är normalt alla har ju olika symptom och du borde inte oroa dig, du har sett ditt lilla mirakel och vet att han/hon mår bra. Du kanske helt enkelt är en som blöder under grav?

Ja efter mensen är det ju bästa tillfället att testa!:)

• Kiki10

Woww97 Ja vem vet det kanske ligger nån där:) kände mig också konstig efter ägglossning men efter att jag plussat försvann alla symptom konstigt nog:) bim är dagen för din beräknade mens:)

Gröntröja: Jaa haha asså det jag har läst om klumpar är att det är som flytningar som kan bli rikligare när man är gravid och de kan inland bilda klumpar. Om det är missfall så är det färskt blod och rikligt blod som kommer ut med sånna klumpar. Och det är det ju inte i ditt fall? Men gå och kolla upp det om du är orolig så slipper du fundera på det eller ring din bm?:)

• Kiki10
    GrönTröja skrev 2014-11-15 17:02:41 följande:

Någon som har/har haft typ stickningar i Livmodern/inuti slidan lixom?

för mig kommer och går har dock inte haft det senaste 2-3 dagarna. Har googlat mkt på det men det ska tydligen vara fullt normalt. Har även haft så det typ "strålar" lätt mot slidan.
  • Kiki10

Är det någon som är symptomfri? Jag har i princip inga symptom, har inte haft det så mkt från början heller men nu är ja liksom som vanligt. Blir orolig som vanligt:( inga smärtor eller blödningar så inga sådana tecken på att något har gått snett iaf.

• Kiki10

Tjejer ett magiskt trick ja aldrig hört misslyckats: efter att ni haft sex upp med benen i luften (luta de mot väggen eller nått) direkt och ligg där typ 5-10 min! Det tar ofta direkt! Min kusin försökte i 4 år när hon gjorde det där blev hon gravid direkt. Samma här ja blev gravid så fort ja testade det! Haha

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!