• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

GrönTröja skrev 2014-12-18 09:06:38 följande:
    Men vad mysigt! Att både du och sambons syster kommer få i Juni :)

Har du redan börjat gruva dig för den? Jag har inte tänkt på den något alls faktiskt. Men det kommer väl så småningom :p

Ja jag med! Vill att tiden ska gå fort :) <3
    Ja! Jag har känt ett obehag inför förlossningen, trots att jag egebtligen är helt lugn i de tankarna. Svårt att förklara, men antar det är hormoner kanske? :) hursomhelst så har jag fått en liten rädsla över att oron ska bli till förlossnigsrädsla istället, så därför tog jag kontakt med bm idag för att tala om vad som sker i hjärnan. Skönt att tala om att oron finns där, mot min vilja, och att jag kan få stöd om det skulle bli värre närmare slutet vilket jag inte tror men i förebyggande syfte så kändes det skönt o prata med min bm :)

Vad har du för bm? Antar du går här i Hudik? :) Maria Lunden heter min, jättetrevlig och go kvinna!

Hur mår du nu i dagarna?
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-12-20 12:31:44 följande:

Jag förstår hur du menar. Det kan vara hormonera. Men jag förstår dig som sagt. Jag kommer förmodligen börja känna så sen när det närmar sig. Innan jag blev gravid, alltså flera år innan så var jag rädd för själva förlossningen. Hur ont kommer det göra? Hur lång tid kommer det att ta? Massa frågor.. 

Tycker det är bra att du ringde till BM och pratade om det  :) 

Jag har min BM här i Bollnäs, som tur är. Det är tillräckligt "jobbigt" att behöva åka till Hudik sen på RUL. Inte så billigt heller ;) Så tråkigt att dom inte har någon här i Bollnäs som kan utföra sånt. Dom hade ju det förut, likaså förlossning. Men nu är det Hudik eller Gävle som gäller. Och det tar ju lixom runt 1.5 tmme att åka..

Mitt illaående har börjat gett med sig, äntligen! Dock är jag täppt i min näsa/bihålorna hela tiden. Så igår skaffade jag saltlösningsspray, då man bara får använda nässpray i max 10 dagar, vilket jag verkligen inte har gjort ;p Sen har jag huvudvärk nästan varje dag, mer eller mindre. Men jag ska inte klaga. Hellre det än illamående. Vissa dagar är jag tröttare än andra. 

Jag försöker slappna av och inte vara lika orolig längre. Då vi nu är i vecka 15 :) Vet att bebisen blir orolig om jag är det. 

Hur mår du? :) 

Ja, fy jag förstår att det är jobbigt att ha 1,5 timmes färd till förlossningen osv. Så ska man inte behöva ha det faktiskt :/ det gör ju en oro i sig det med.

Många tankar finns där, om hur allt kommer gå - men huvudsaken man pratar om det så går det nog bra :)

Vad skönt att ditt illamående börjat ge med sig! Jag har huvudvärk varje dag med, idag migrän som gjort att jag spytt av det. Väldigt jobbigt och man blir ledaen av att ha det så :( men håller med dig, hellre det än illamående. Och detta kissade på nätterna... Usch, hemskt. Nu ska jag strax ta en varm dusch för tredje gången o försöka bli av med migränen. Får lägga mig med vetekudden mot nacken sen så får vi hoppas att både du och jag slipper den här jäkla värken :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2014-12-22 21:23:44 följande:

Jag måste bara dela med mig av en underbar händelse som skedde idag!

Vet inte om alla har hängt med i mina svängar men jag har haft lite "problem" under min graviditet med blödningar samt smärta. Så jag har fått åkt in på koller osv.

Så igår beslutade jag mig för att köpa hem en ultraljudsmonitor/Hjärtljudsmonitor. Fick hem den idag. Står på förpackningen att man kan höra fostret ifrån vecka 16. Idag är jag i vecka 15 (14+2) och hittade hjärtljuden ganska så snabbt. Det var hur underbart som helst att få höra, och det lugnade ner mig en hel del. Ett underbart köp enligt mig! :D

Vad kul att du är nöjd o trivs med monitorn :D själv vill jag inte ha någon sån, en vän gav mig i present men för första gången fick jag tacka nej till en present och ge tillbaka den (oartigt, men jag var tvungen). Vill verkligen inte efter allt jag hört, många hör sina egna hjärtslag o pulsen vid ljumsken men för de som verklifen hör bebisen, tex du då, så är jag jätteglad för er skull o mysigt o lyssna på bebis :)
  • Frallanz
    GrönTröja skrev 2015-01-03 11:58:37 följande:

Man hör klart och tydligt skillnad på ens egna pls/hjärtslag och bebisens. Bebisens är mycket snabbare :) Går inte att ta miste på när man vet :) 

Ja det är väldigt mysigt! Snart är det inte långt kvar til RUL heller. Sm jag längtar :D

Okej, ja det är olika åsikter om det där :) väldigt mysigt o lyssna på sin bebis, men jag nöjer mig med rul och hoppas på att få se kön nu :D så spännande att få se sin lilla buse för första gången, som vi kommer om allt är som det ska ?
  • Frallanz

Hur går bebisverkstaden för er allesammans? Är inte inne så jätteofta men när jag är inne vill jag se massa plus här :)

Kram på er!

• Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-01-06 23:11:07 följande:
    Det går käpprätt åt skogen skulle jag påstå, mensen är 4 dagar sen, inga känningar inför mens och negativt test med tempdipp, fertility friend tog även bort min äl så här inväntas tid hos gyn.

Hur går graviditeten?

Kram!
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Nemen, vad bråkigt :( har det blivit så förut eller är det första gången det strular såhär?

Vet att min äl hoppade över en gång för nåt år sedan, hade inte mens på två månader nästan, väldigt knepigt. Hoppas du får all hjälp du behöver hos gyn! Tråkigt att det ska strula :( styrkekramar!

Går bra med graviditeten, tycker dock det är väldigt lustigt att jag inte alls mått illa som de flesta gör. Kan komma när jag inte ätit på länge men nae, mår oförskämt bra men antar jag har tur bara.

Stora kramar!
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-01-08 14:05:50 följande:
    Den har alltid varit någorlunda regelbunden ändå, men inte helt. Har legat på ungefär 28-31 dagar, men förra cykeln gick den över till 37 dagar vilket var rekord, och nu är jag på CD 38 denna cykel.. Första månaden jag tempar så har tyvärr inget att jämföra med. 

Är det avhoppande äl så är det andra månaden i rad nu isåfall, så jag hoppas gyn kan hitta något fel och hjälpa mig med det. Kräver det pergotime, spolning eller bara extra progesteron så gör jag det, helt klart! 

Påminner om mammas senaste graviditet med lillebror, hon spydde inte en enda gång och mådde prima. Alla var såklart avis på henne då hon bara flöt på genom hela graviditeten. med mig och min syster spydde hon i 3 månader så kan ju vara könsrelaterat och individuellt, hennes väninna hade tvärtom :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Det är ju helt otroligt att vissa ska behöva ha det jobbigt i bebisbakandet :( så tråkigt o höra om att man måste gå igenom olika saker fär att det ska hända nåt medan andra får till de på första, så orättvist! Men jag är samtidigt glad att det fibns hjälp att få, även om man måste gå andra vägar så finns det hjälp till en bebis :)

När jag plussade, så var min fördta reaktion "nej, varför sla det gå på första försöket fär mig när andra får kämpa i månader o ibland år?" Jag vet inte varför jag tänkte så, men de gjorde jag. Tycker än idag det är fruktansvärt orättvist att det ska vara så o jag önskar alla hade det lika lätt.

Ja, kanske ligger där inne en liten gosse :) det visar sig på rul den 23/1, om h*n vill visa könet såklart. Medt rädd att nåt ska vara fel o inte alls vara som det ska, bara för jag mår oförskämt bra :(
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-01-08 19:17:37 följande:
    Alla är vi olika, förstått att jag skulle ha svårt sedan jag var 15 och körde oskyddat i ett helt år utan att bli gravid, han får sitt tredje barn i April så vet att det är mig det är fel på. :/ hoppas jag får hjälpen jag behöver och slipper ivf, vill få barn naturligt och vill ha flera syskon, ivf kostar för mycket för att vi ska lyckas med det... Då är det bara att inse att jag kommer vara barnlös.

Men. Nej, du ska vara glad att du blev gravid direkt! Jätteglad för din skull, men såklart avis också,men det är bara mänskligt att känna så.

Du ska kolla könet? Jag vill veta först när ungen kommer vad det är för kön :)
    Javisst är vi olika, både bra och dåligt. Men det är så jäkla orättvist att det ska vara så olika just där. Jag och min sambo har varit tsm i 5 1/2 år nu och vi har kört oskyddat sen dag 1. Avbrutet samlag, men nu när vi körde hela vägen och gav oss in i bebisverkstaden så tog det sig.

Kanske har det med o göra att ni vill så pass att kroppen blir stressad? Så kan det mucket väl vara och behöver inte alls vara fel på dig. Man ska ju aldrig "stressa" fram en bebis, trots att man vill ha helst igår. Jag kommer iaf hålla alla fingrar o tår för er och hoppas du plussar snart! Ge inte upp <3

Ja, vi ska troligtvis kolla kön. Blivit så nyfiken av mig nu så kan intlåta bli. Just nu är jag mest orolig över hur det ser ut på RUL.
  • Frallanz
    Ztarduzt skrev 2015-01-09 00:00:33 följande:
    I början brydde jag mig inte alls, för då hade vi annat för oss hela sommaren och tänkte "det kommer när det kommer", hade sex var och varannan dag för att lusten fanns.. Sen när vintern började komma och vi kom på att jag fortfarande inte var gravid kom tankarna om att något är fel. Då började stressen lite och vi "stressade" i september och oktober, i november brydde jag mig inte längre för vi hade annat på hjärnan och sen var mensen 7 dagar sen och nu känns allt lönlöst.. :/

Spännande! Vad "hoppas" du på då? Klart man hoppas på friskt barn men du förstår :) har ni kommit på namn än?
    Det är ju inte direkt lätt att inte känna stress och oro i nåt man så gärna vill. Jag vet inte riktigt nåt bra tips jag kan ge, men vet att en kompis försökte i 5 år utan att nåt hända, men sen när de "la de på hyllan" så small det till och de fick en gosse :) säger inte att det kmr ta så lång tid för dig, men menade att de fick sitt mirakel när de slutat tänka på det, vilket man kanske gör efter så lång tid kanske. Men idag har de två barn, och de andra fick de relativt snabbt på stickan, men kanske har o göra med att de inte var lika stressade då :)

Jag hoppas nog på en gosse, sambon med :) men alla andra tror på tjej. Vilket som är såklart välkommet. Bara det är helt och friskt så kvittar det, som alla känner antagligen :)

Har pratat lite svagt om namn, Oliwer och Saga eller Ines har väl nämnts mest :) Ellen är jäkligt mysigt också. Pojknamn är lite svårare kan jag tycka. Men Namnet Saga har jag fastnat för :)
  • Frallanz
    redemption skrev 2015-01-09 00:57:57 följande:

Hej! Hoppas det går bra att hoppa in här?
    Min mens är 3 dagar sen men fick ett neg test för 2 dagar sedan, vill bara att den ska komma så man kan få göra andra chansen :)

Välkommen in i värmen! :)

Om den inte kommer så gör ett nytt test igen, kanske är du låghormonare? :) vet de som inte plussat förrän 6 dagar efter passerad bim.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!