• Ztarduzt

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Moorii skrev 2014-12-20 20:19:03 följande:
    Åh, fusk! Vill också åka utomlands och bara gotta mig :) senast var bröllopsresan till Rumänien. Nästa gång blir det USA eller Italien tror jag :) var skulle du åka om du fick välja? Det förstår jag, du är ändå 9 år yngre än mig ;) vi hade tom en commadore 64, det du! ;) Oops, det var inte lite :P så mycket surfade jag inte på den tiden iallafall! Aha, vad för grupper lyssnar du på då?

Ja, det är klart, inte så att man längtar tills den dagen dom börjar, men oundvikligt är det. Och då är det bättre att visa att man finns där för dom, istället för att komma med en massa förbud, som du är ett levande exempel på, så gör det bara saken värre :)

Ja, det kanske är bäst :) ibland undrar jag om det är så klokt att önska sig döttrar, när jag vet hur jag själv var :P skulle nog oroa mig lika mycket för både en son och dotter, men känns som en dotter som är rebell är värre :S

Japp! Fast är nog långt ifrån värst. Söker alltid ner mig, tappar saker och sånt, men så farligt är det nog inte :)

Oj, den liknelsen kanske jag inte skulle ha gjort, jag har aldrig vunnit något av egentligt värde på triss :P

Ja, det var synd :/ tog du inte äl-tester denna månad? Kan vara bra med paus, lugna ner sig lite, tänka på annat. Jag har nyss köpt ett 375-liters akvarium, så ska fokusera på att få igång det framöver, så jag inte obsessar för mycket :) ok, då ska jag testa den! Började med rosenrot idag iallafall, får se om det hjälper :)
    haha, jag också :o jag har bara varit i norge, finland och polen, räcknar inte något av det som utomlands... <.< jag skulle åka till skottland, nya zeeland, irland och japan :) meheheh, och min sambo är 1 år yngre än dig ;) hahahaha, vet inte ens vad det är :D njae, var väl inte så poppis ;) jag lyssnar på korn, slipknot, osv :) älskar korns nyaste skiva, so in love. 

ja men precis! barn vill trotsa, sätter man förbud blir det bara roligt hela tiden. hjälper man till så får man hoppas dom reagerar som jag gjorde :) man behöver kanske inte uppmuntra till det men iallafall visa att man finns där vad som än händer, så dom vågar ringa om något går snett. 

hm, ja en dotter som är rebell lär väl bli våldtagen eller något för att hon blir för full, men samtidigt kan en son hamna i bråk och rentav dö :s men gud vilka tankar jag har nudå.. herregud. 

haha, påminner om systrami. men hon är inte så bra med ord.. en av mina favoritmeningar var när hon skulle lägga sig på marken, och hon slog huvudet, kommentaren var "jag trodde inte gräsmattan var så nära marken!" jag trodde jag skulle dö av skratt :'D 

har väl ingen gjort :P triss känns så lurendrejeri.. men sen läser man om vinsterna och man typ "köööp lootteeeerr" och så vinner man typ 50kr.. suck :) 

MORRR! fick just veta att första höjningen var pga det där enstaka glaset alkohol jag tog i torsdags så jag hade äl igår ändå! HELVETTE. nu blev jag ju extra sur och less.. gah. jag måste nog ta paus men jag vill ju inte :( vill ju bli gravid. pausen lär ju ta evigheter.. 
    måste nog också hitta något som får mig att tänka på annat.. förstår inte hur sambon gör, ibland känns det som att han inte bryr sig alls men jag vet ju samtidigt att han bara chillar kring allt och låter allt ha sin gång. 

jag har aldrig fått utslag på äl-tester, någonsin, så tror jag har för lite hormoner. 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-20 21:11:00 följande:
    Okej :) hehe, ja visst är den!

Hahah, hur långt är det kvar till BIM för dig? Du kanske skrev det men minns inte :) själv är jag på BIM+2.
    men gud kvinna, testa! :P 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-21 09:31:02 följande:
    Skottland och Irland är nog fint, dit får man åka någon gång med :) min man vill åka till Japan väldigt gärna, och det verkar onekligen intressant, så det får det bli nån gång med :) älskar att se ett nytt land, men avskyr flygresan dit.. Om det bara gick att förflytta sig på ett snabbt och ofarligt sätt! Typ som i Harry Potter ^^ Ja just, han är ju lite äldre än dig :) Äsch, jag har lite åldersnoja men det är inte många som tror jag är över 25 så jag lever på det ;)

Oj, det var tung musik! Skulle nog aldrig få för mig att lyssna på det :) men smaken är ju som baken ^^ lyssnar mest på folkmusik, indiepop och så, lite av den musiken jag själv spelar och sjunger, fast inte så ofta längre.

Ja, precis, skulle aldrig uppmuntra. Hemma fick vi inte dricka en droppe förrän vi var 18, det var väl bra antar jag. Hur skulle du göra med det? Tycker sånt är svårt!

Åh, hjälp, ja det var hemska tankar. Förhoppningsvis blir det varken rebeller eller bråkstakar av dom!

Haha, hon verkar rolig din syster :D

Hihi, jag är likadan. Nääe, ingen vinst nu heller, nu var det sista lotten! *två veckor senare*

Näää :( men är det inte möjligt även en dag efter? Det skadar ju inte att försöka iallafall :) ge inte upp än! Vet att det är tungt ibland, men som du säger, fokusera på något annat ett tag, även om ni försöker fortfarande. Tror det kan vara bra! Vi ska ju bli gravida i januari, glöm inte det :)
    Vill utomlands soo bad! men är inget direkt krav att det ska ske nu, har ju hela livet framför mig så åka utomlands när man är 40 eller 50 spelar väl ingen direkt roll heller. min mormor och morfar är utomlands 2-3ggr/år.. bara för att dom kan och har råd -.-' hahah, tänk om man hade en portal som man klev genom så var man i ett annat land.. hade varit rätt läskigt vid krig dock. jao, har ser dock ut som 25 med skäggstubb, rakad ser han ut att vara runt 19 O.O ingen tror honom fören dom får se legg som bevisar hans ålder.. sen att han beter sig och känner sig som 25 kanske spelar in lite också ;) 

nah, det är den lättare musiken jag lyssnar på ändå :) har en del låtar jag gillar med lugnare band också, men överlag är det lite tyngre musik. folkmusik och indiepop var det längeesen jag hörde.. låter som det mamma lyssnar på ;) 

jag vet faktiskt inte. minns när jag och syrran var 16 respektive 14, så fick vi dela på en 2,25 cider. lillasyster drack en tredjedel och jag resten, hon blev påverkad och sen drack hon inte en droppe fören hon fyllde 18. jag som redan druckit massa kände ju inte av ett skit. fungerade på henne att vänta iallafall så jag är kluven i den frågan.. däremot så dricker jag nästan aldrig nu och hon festar och super sig dyngrak varje helg ;P 

jag tror jag måste lugna mina tankar lite, dom blir som man uppfostrar dom... nästan... ;P deras personligheter lär ju spela in en hel del. jag vill inte ha barn som mig själv, då får jag ett helvette :P 

haha, hon är.. speciell ;) kommer alltid med något, sen går det ett tag och alla skrattar eller kollar lite skumt på henne.. sen kommer det "NEEEJ, jag menade inte såååååå!!!" när hon fattar vad som gick snett :) 

suck ;P lurendrejeriii!! 

kände på tappen och den var stenhård, stängd och tillbakadragen, så inga spermier hade tagit sig in ändå. :/ jag tror inte jag kommer bli gravid i januari alls faktiskt, min temp gick ner igen till den gamla vanliga så... försvann ägget eller vad hände?! :s tror ärligt min ägglossning har något fuffens för sig och inte släpper som det ska. svårt att bli gravid då :/ 
    sen har jag pratat med en del vänner, alla jag känner som är födda i nov/dec säger att dom önskar deras föräldrar kunde vänta med att bli gravida då dom hatar att fylla år då.. :s känns ju inte så jäkla positivt att bli gravid i feb/mars då.. :/ 
  • Ztarduzt
    Jossi91 skrev 2014-12-21 16:11:16 följande:
    Fick mensen nu så skippar testa ;)
    men vad surt :/
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-22 10:25:46 följande:

Mm, jag med! Speciellt när vädret är så här, hade gärna bytt regniga dagar med snålblåst mot en vit strand och ett turkos hav :) Fast jag är inte så mycket för sol och bad egentligen, men just nu hade jag inte klagat över en vecka i värmen ;) Jaså, det kommer jag nog också göra när jag blir pensionär, alternativt köpa en lägenhet någonstans varmt. Fast det är nog roligare att åka till olika ställen hela tiden! Är det var din mormor och morfar gör? Ja, det är klart, vad läskigt det hade varit :S fast dom portalerna skulle såklart inte tillåta vapen eller ovänligt sinnade människor ;) Haha jaså, ja det är inte lätt det där med att se för ung ut. Men precis som din kära sambo så är jag också 25 i sinnet, så det passar väl rätt bra ändå ^^

Haha, burn! Tack för den ;) Jag har dock inspirerats mycket av min pappas musiksmak, han spelade mycket Dylan, Dolly Parton, Emmylou Harris och sånt när jag var yngre. Har varit och sett Dylan själv i globen en gång av den anledningen faktiskt :) Det var grymt! Nu hörde jag att Emmylou kommer till way out west, så lär ju gå på det nästa år. Jag skrev mycket eget när jag var yngre med, fram till 22 kanske, sen har jag inte riktigt haft inspirationen eller stöttningen, förrän nu. Lite sugen på att ta upp det igen :) 

Haha, du ser! Om man inte dricker när man är yngre, så tar man igen det senare i livet, och det kan ofta sluta på det där viset, som med din syster ;) Jag festade rätt lugnt efter 20 faktiskt, sen hade jag väl någon period några gånger mellan 20 och 30, typ vid flytt till ny stad eller någon galen sommar här och där :P Men nu dricker jag mer för njutnings skull än för att festa. Älskar att ta en kall öl ute någonstans, funkar även hemma förstås :) eller ett glas vin i soffan. 

Ja, precis, hur man uppfostrar spelar väldigt stor roll. Jag tror mer på begränsningar än förbud, för jag reagerade inte så bra på förbud :P och blir dom någorlunda lik mig så lär det bli samma visa. Kanske bäst dom blir lik mig, då vet jag precis hur jag ska göra ;) Kanske samma för dig? :)

Kul, sånt kan jag också lyckas med ibland :) inte så kul om folk tar illa upp, men oftast fattar ju folk att det är felsägningar :)

Jag har aldrig förstått det där med att kolla tappen, jag tror inte jag skulle våga ens :S så jag håller mig till testerna istället och hoppas på att det fungerar. Vi ser när det händer helt enkelt, man kan inte annat än ligga, och hoppas ;) Jag har ingen aning om vad som hände med ägget? Men ägglossningen var kanske bara en helt annan dag då. Förvisso kanske det inte är kul att vara född i slutet på året, jag hade personligen velat ha ett vårbarn, men å andra sidan vill jag inte vänta och det får bli som det blir nu känner jag. Blir det en bebis i magen så kommer jag vara överlycklig, även om det är beräknat till sista december :P då är det bara att knipa igen till 1:a januari ;) 

Vi har äntligen fått snö som ligger, så ingen mer blåst med regn på ett tag! :) rätt mysigt men så jävla kallt om fingrarna, sånt man alltid glömmer bort. Ta en liten promenad slutar med att man tappar fingrar och nästipp :p blöh! Värmen... Vill ha sommar! Jag älskar att bada, är nog bland det bästa som finns! Levde på badhuset och i havet som barn, var säkert på badhuset 3ggr/vecka :) dom åker oftast till olika ställen, men dom har några favoriter dom gärna åker till flera gånger. Tycker morfar kan lära mig så jag också vinner på hästar! Älskar häst, men har ingen koll på travet! ;p jamen dåså! Bara den håller sig och inte går att manipulera ;D man är ju inte äldre än man känner sig, så lev på det! :D

Haha, sorry ;) kände igen 2 av 3 namn där, men kan inte påstå att jag vet vem någon av dom är.. Speciellt inte dom du ska se, aldrig ens hört talas om dom. Det finns för många band helt enkelt. ;p jaså? Vad kul att du fått igeb inspirationen och stödet! Då hoppas jag att du spelar in låtarna sen så jag får höra dom, även om det nu inte är min musiksmak ;)

Jag har inte festat alls efter att jag fick göra det.. Dricker för att det är gott men väljer ändå oftast det alkoholfria alternativet om vi ska mysa hemma. :) är ändå kluven med hur jag vill göra med barnen, ska dom få smaka hemma eller inte? Är väl sånt man får ta när det kommer :) vilken ålder kommer du introducera godis och läsk? Jag vill vänta så länge jag kan, vet av en person där barnet fick coca cola i pipmugg och nu vid 6års ålder kan dricka en hel 1.5liters flaska själv :s känns fel för min del. Jo men vid sånna tillfällen blir det en annan sak, ny stad ska man ju lära känna, och då är ju alkohol ett hjälpmedel att loosen up och prata med folk ^^

Du har nog rätt där, vi båda reagerade dåligt på förbud så man får ha begränsningar, lära i tidig ålder vad som gäller och sedan bara köra på.. Som att det kommer vara lätt.. :p dom kommer testa och gnälla och testa igen. Vad har jag gett mig in på, haha ;)

Nä det är ju klart, men så länge man känner personen brukar man ju veta när det blir fel och inte, så man skrattar ju mest åt det ;D jag har en tendens att få folk att ta illa upp ibland av mina skämt, så jag har automatiskt blivit mer blyg, väntar tills jag förstår personerna innan jag pratar alls nästan.. sjukt störande beteende men har nog räddat mig några gånger.

Gjorde det första gången nu.. Är den hård som nästippen är det bara att skita it, är den mjuk som läpparna är det bara att sexa på! Kan ju säga att jag knappt kom åt min..kan ha varit sättet jag satt på också iförsig. Hmm.. Men den var iaf stängd så nästa månad ska jag känna efter ordentligt så jag vet när den är öppen och sexa mycket då :) allt fler tipsar om hostmedicin.. Känns ju fel att ta det för att lösa upp slemmet där nere också :s men, är det för tjockt och spermier fastnar i det är det väl det som gäller. Dock har vissa fått problem med äl efter att dom provat.. Jag tror mitt ägg försvann.. Får kolla tempen fram till bim så ser vi om den går upp igen. Annars ska jag kräva pergotime så kanske man får ordning på äl också :) menar ju det, men när man nästan försökt ett år känner jag också att jag skiter i när ungen är född, bara jag får mitt barn.. Barnet får väl skylla sig själv som inte kom till tidigare, haha :p ja, knipa ja. Blir kanske jobbigt om värkarna börjar komma runt 29/30 och sen knipa igen tills den 1a ;)
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-22 23:09:10 följande:

Åh, vad skönt med snö! Uppe i norrland är det ju inga konstigheter med snö, det kan snöa en halvmeter över natten, och ändå är det nyskottat med fina vägar utanför lägenheten. Där har dom koll på grejerna ;) Här däremot hamnar hälften av bilarna i diket, eftersom sandbilarna antagligen står längst in i något dammigt garage, utan bensin osv, och det tar en vecka för vägunderhållet att komma igång. Utöver det ställer SJ in 98 % av alla deras avgångar, de som går stannar halvvägs pga en dm hög snöhög på spåret. Det finns mer än en anledning till att inte vilja ha snö här nere :P Kalla fingrar har jag redan nu, fast det är typ 4 grader, men jag envisas med att mina jackfickor räcker. Även efter tre veckor med iskalla händer :P 

Bada är härligt! Jag kommer iväg alltför sällan dock.. tror jag badade två ggr i somras, trots den extrema värmen. Vi var bättre året innan med tre gånger ;) Här ligger ju inte badstränderna runt knuten direkt, så man får planera lite om man ska ta sig iväg.. men havet är absolut härligast att bada i! Älskar havet. Saltholmen här i Göteborg är så fint, massor med fina klippor, blått glittrande hav så långt ögat kan nå, och jag struntar i vad folk säger, jag älskar fiskmåsarna också. De hör till :) 

Jaså, är det så de har råd att resa?! Jag önskar jag också kunde spela på något och ha rätt ofta. Eller bara ha extrem tur och vinna megastort en enda gång. 

Haha, ingen fara. Emmylou Harris är en soloartist, hon har spelat tillsammans med Dolly Parton och Linda Ronstadt (tror jag hon heter) under namnet Trio. Sök på After the gold rush med dom tre så får du lite hum om hur dom låter :) Ja, det är roligt, mannen är på mig ibland att jag borde spela mer. Satt faktiskt lite idag innan jobbet och plinkade på en ny låt :) vet inte om jag är nöjd med melodin än, men det är en början iallafall. Om den blir bra så kaaaanske kanske du får höra den ;) Jag är inte så förtjust i att låta andra höra nämligen, aldrig tyckt att jag är särskilt bra.

Jaså, det var inte dåligt :) Jag har väl alltid varit lite svag för grupptrycket. När jag läste vidare så var det mer regel att man drack vid sociala sammanhang. Jag tränade mycket på den tiden, och en period fick jag för mig att jag inte skulle dricka alls, bara träna och äta nyttigt. Så det gjorde jag, men ville samtidigt vara social, så när jag gick på fester så tog jag med mig mineralvatten och frysta bär, men berättade inte att det inte var alkohol. Folk blev obekväma om dom visste att någon var nykter, tråkigt men sant. Så det kunde komma fram vänner och säga, döh, akta dig för att tugga i dig bären nu, det är där all alkohol sitter! Hehe ;) Höll mig utan i tre månader faktiskt, nog min längsta vita period sen jag var 16-17 eller nåt. Hmm, svårt! Jag kommer nog se till att dom bara får vatten så länge det går, sen får dom såklart smaka på tårta när dom fyller år och sånt rätt tidigt. Men lördagsgodis får nog vänta tills de är 3-4 iallafall. Jag vet ju vilka mina svärföräldrar är och hur mycket snask mitt bonusbarn får när han är där, så kan ju bli svårt även om man själv har en plan.. 

Åh, men fy, stackars barn :( sockerberoende redan vid den åldern, det är inte bra.

Haha, näe du, det kommer nog vara en plåga typ hälften av tiden, men förhoppningsvis är den andra hälften helt underbar ;) jag tror inte man vet vad man gett sig in på förrän det är försent :P fast det är ändå inget jag skulle avstå ifrån, det är verkligen detta jag vill :) vissa kanske skulle kalla det självplågeri, men jag tror det är värt det alla gånger!

Oj, precis sån är jag med :o Jag har nog klantat till mig rätt mycket med, och kanske är jag inte blyg utan mer försiktig, tar in personer och stämningar innan jag uttalar mig. Jag vet inte hur jag uppfattas vid ett första intryck, hade varit intressant att veta faktiskt :) 

Hmm, tycker fortfarande det är lite läskigt :P Va, hostmedicin? Har jag aldrig hört. Låter kanske inte helt bra? Jag tror vi kör på den vanliga vägen, och sen om det skulle gå över ett år utan att något händer får vi söka hjälp. Hoppas dock inte det ska komma till det. Känns inte som jag har så mycket tid :/ 

Nä precis, det är ett bra argument att köra med om ungen klagar i framtiden ;) Hmm, nä, kanske inte, men många förstföderskor går ju över tiden, så får hoppas så är fallet om jag skulle få beräknad BF till nån dag innan nyår :P 

Precis, det går som smort och kommunerna vet att det kommer snö varje år. Nere i södern blir det typ "men vaaa?! Vad är det här?! Snö på vintern? Igen?! Nä men vafan, ta in nå praktikanter med spadar så får dom röjja vägen!" ;) att tågen ställs in på vintern har jag iallafall fått en förklaring på, all snö smälter och fryser sedan under tåget, vilket skapar obalans och tåget drar massor med extravikt och riskerar att fastna. Men man tycker ju att svenska tåg borde ha kommit på en lösning vid detta laget. Men, skandal! Jag var i havet.. Hmm.. Varannan dag under semestern kanske? ;) ofta iallafall och jag saknar det! Skiva upp ananas, jordgubbar och melon och knapra i sig mellan badturerna :D du måste se till att fara till havet oftare, tror jag får dra ner till Trollhättan i sommar och fara till Göteborg nån dag och dra med dig ut ;D vad mysigt med små mamma magar <3

Såg idag att vinsten på något lotteri var 139 miljoner.. Fatta att vinna det! Ofattbart mycket pengar..kan man ju leva på räntan så har man ju kvar förmögenheten :o vad skulle du göra för dom pengarna? ;D

Haha okej ;p får se om jag kommer ihåg att kolla upp henne imorrn :) ska handla julklappar imorrn, lagomt dagen innan jul.. Fattar fortfarande inte att det snart är jul. Har ingen julstämning alls faktiskt. Kanske blir annorlunda när man själv har barn, så man gör allt för deras skull :) hmmm, kaaanske kanske lät inte så lovande hörredu, får väl hoppas du blir nog nöjd med den så du vågar visa upp den då! Kan säga att jag är rätt avis, kan inte spela ett enda instrument. Äger en elgitarr men kan inte spela, woop! (var en present till mitt ex som spelar, när han gjorde slut gav han tillbaka den då han ansåg att han aldrig skulle ha tid att spela med sin nya tjej)

Ooh, grupptryck ja.. Ibland är det svårt att stå emot, men vad smart ändå att ta vatten och bär :) spela full kan man alltid, speciellt bland fulla ;) känner igen det där med att folk blir weirda om andra är nykter, blir sån fel stämning så lika bra att låta dom tro man är lika full ;p jag vill träna, men får knappt in det i vardagen, förstår inte hur alla har tid hela tiden :s är deras dygn fler timmar än mina eller vad?! Har jag missat nån "stanna-tiden" knapp? Jag vill nästan ge frukt eller annat på deras födelsedag också, rädd att dom tycker socker är för gott och vill ha mer hela tiden.. Hm.. Jag vet iaf att mina föräldrar tänker som jag, lillasyster fick sitt första söta på dagis då dom fick glass när någon fyllde år. Och lillebror var väl också kring den åldern. Sambons pappa vet jag inte hur han är då jag aldrig sett han med småbarn (sambons ena syster har 3 döttrar, men yngsta är typ 8) och han lär inte spendera så mycket ensamtid med barnen heller.. Tyvärr :/

Tror man glömmer av och bortser den jobbiga tiden pga all kärlek man har för barnet, hoppas man inte ångrar sig iallafall! ;) blir som jobbigt :p kan knappt vänta på att bli gravid, helt galet vad man kan längta efter saker :s

Vet att folk uppfattar mig som blyg då jag studerar alla, min läkare kom med en diagnos på det också men minns inte namnet.. Men det handlade om att jag analyserar personer, sätter in dom i fack som avgör vilken humor dom har osv för att inte säga fel saker. Försöker jag göra detta i en hel klass som då jag var yngre slutar det ofta med att jag håller på att svimma eller svimmar, så får ta lite i taget typ.

Inget farligt ju :) ska kolla noga nästa månad och sen munkpeppar på det, fungerar inte munkpeppar och gyn inte hittar fel så ska jag testa hostmedicin för att se om mitt slem helt enkelt är för tjockt. Ett år i april så börjar ju närma sig årsdagen.. :/ haha, skylla allt på ungen kanske inte är så bra ändå, eller ska man bara köra stenhårt på det? ;) lär ju få höra en del "jag får ju vänta sist med att ta körkort" "alla andra får gå på krogen "" alla andra får gå på systemet " osv ;p iförsig, mamma gick över en vecka med mig, tar man det då väldigt lugnt några veckor så kanske det inte startar fören i januari, bra tänkt ;D tycker för övrigt" bulle i ugnen" är ett roligt uttryck, en bebis är en vääääldigt långbakad bulle.. 9 månader, borde ju vara bränd ;)
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2014-12-23 15:02:48 följande:

Ja precis, det är ju inte första gången det snöar liksom, lite trött blir man! Det är inte kärnfysik direkt :P oj, det var inte illa :) haha, ja det får du nog göra ^^

Oj, den vinsten hade jag inte haft något emot :o svårt! Först hade vi nog blivit att betala av alla lån, sedan hade vi nog köpt ett stort fint hus nära havet, med mycket mark :) kanske inte jobbat lika mycket ;) du då?

Mm, du lär få trängas ;) vi var iväg i torsdags, det var en hel del då med, men ok. Inte jag heller! Jag har fortfarande oktober eller nåt, och sen hjälper det ju inte med det här urtråkiga vädret. Men som du säger, när barnen kommer så blir det ju en big deal och det ser jag faktiskt fram emot :) Meh, vilket ex som gör så. Men du kan ju alltid sälja den? Jag började först skriva låtar, sen lärde jag mig gitarr för att kunna kompa mig själv :) är inte särskilt duktig, men det är lättare att skriva musik iallafall :) ja vi får väl se om du får höra den eller inte!

Ja, blev rätt nöjd när de trodde det var alkohol ;) klart det kan vara svårt att hinna med ibland, men brukar få in en tre pass i veckan om jag vill. Vi har inte så mycket på kvällarna som vi behöver göra :) nu har jag dock haft paus alldeles för länge, så ska ta tag i det efter nyår, som alla andra :P det där med att veta när de ska få sitt första godis, det tror jag man känner eftersom, det kommer nog naturligt :)

Ja verkligen! Jag ville inte alls ha barn för ett år sedan, eller inte just då alltså. Tror det hade mycket att göra med att jag är så konservativ, har alltid tänkt att jag ska vara gift innan jag skaffar barn, och det är jag ju nu :) nu vill jag bli gravid så fort som möjligt! Och så händer ingenting.. :/

Ojdå, din variant verkar vara värre än min, fast jag gör precis likadant. När jag var liten var jag jättesocial direkt, nu tar det ett tag innan jag vågar.

Haha, nä, men man får väl säga då att det inte går att bestämma alla gånger, utan det blir när det blir :) håller verkligen tummarna för att det går vägen nästa gång! Nu är det bara att köra :) året då vi blir gravida är nästa år, så är det bara! Haha, rolig du är! Ja, det är en välbakad bulle, minst sagt ^^

Enligt alla som håller i det där med snöplogning så verkar det väldigt svårt att inse att det snöar, varje år. Man kan ju bli less på mindre, och det är även en av anledningarna till att jag är glad att jag bor här uppe ;)

Jag hade nog gjort exakt samma sak, kanske köpt några hus utomlands också, så man har ett hem hemifrån som man kan hyra ut bara för att få en liten extra inkomst och som ett snällt sätt att låta lite fattigare barnfamiljer ha råd att åka utomlands :) hade nog uppskattats att kunna hyra ett fräscht hus utomlands billigt!

Detta år var det enbart för lillebror som jag firade egentligen, så han ska få en roligare jul :) men ja, förhoppningsvis har man en liten egen till nästa jul! Åååh! :D bror min la upp bild på hans sambos mage igår, man blir såå avis! Kan även säga att hon är 38 och väntar första, så än är det inte för sent! :) funderar faktiskt på att lära mig spela någon dag framöver, så att ha en redo är ju bara bra, speciellt då man kan koppla hörlurar så bara jag hör ;) skriva låtar kan jag nog.. Frågan är bara hur positivta dom blir ^^ hmm. Får hålla tummarna då!

Jag är alltid så utmattad och sen tränar jag alltid med sambon - som är precis som jag att är det mycket folk vill vi inte träna, så träningen sker helst vid 22-23 och då vill man ju sova >.< sen kan jag inte träna så länge innan ryggen säger upp sig och jag får vila några dagar från allt som har med gång och lyft att göra. Hm det gör det nog! :)

Aah, jag har alltid tänkt "jag ska vara förlovad eller gift, ha hus och fast jobb" har inget av det men det skiter jag fullständigt i, vill ha barn nu och då får vi lösa resten på vägen ;D allt löser sig i min värld, bara man blir gravid någon gång... Läste nyss att 3..TRE plussa idag... Man blir ju inte lite avis och då man vet att man sabbade denna månad känns det så länge innan man kan försöka igen ;p

Jag är rätt extrem, är det en person, kanske två som jag träffar går det fort och jag blir social fort, är det flera tar det ett tag. Jag trodde jag hade socialfobi men fick tack och lov en annan diagnos :) jaså? Vad fick dig att bli så?

Ja man får väl göra det, inte så mycket man kan göra för abort pga "fel månad" är ju helt uteslutet! Ursch vilket hemskt beslut. Ja, köra gärnet och hoppas gyn vill ge mig pergotime (a). Ooja! Vi ska bli gravida 2014 båda två! Funderar på att berätta för föräldrarna på ett annorlunda sätt, något mer fantasifullt, men vet inte hur.. O.o
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2015-01-06 08:04:44 följande:

Hej på dig! :) tog visst en julpaus, men det gjorde mig gott faktiskt. Har inte känt mig stressad eller pressad på något sätt, vilket är skönt :) vi har precis prickat in ÄL denna månad, så nu tänker jag släppa det tills det blir eller inte blir! Hur går det för ditt lag? :)

Haft en bra jul annars? För vår del blev den lugn, bortsett från att storebror smittade mig med magsjuka, som jag fick annandagen. I övrigt skönt med ledigt :) har fokuserat på mitt 375-liters akvarium som jag nyss startat upp. Haft den ena krisen efter den andra, men nu hoppas jag det ordnar upp sig :)

På tal om träning så var jag på årets första pass igår. Mina muskler har förtvinat till ingenting, stod på skakiga ben och undrade om jag verkligen någonsin varit på bodypump tidigare :P men bara att köra på! Nu får det vara slut på latmaskandet ^^ jag och mannen kom överens om att vi skulle börja träna igen, laga bättre mat, inte dricka så mycket alkohol och inte äta godis. Gick och tränade, åt hemlagad mat och sen satt vi i soffan och drack vin och åt godis :P två av fyra iallafall ;)

Har du några nyårslöften?

Hej igen! Skönt med en julpaus, jag tänkte inte alls på barn under julen tills mamma började visa bilder på min brors sambos gravidmage, tackaaar liksom ;p skönt att pricka äl! Jag har ju tempat och så, men min temp kurva följer inte alls standarden och har enligt den inte ens ägglossning. Mensen är 4 dagar sen idag så det borde ju komma när som helst.

Julen var lugn annars, firade den litet med sambo, mamma och lillebror. Sambon jobbade på jul och dagen efter så blev ett kort firande då han började kl. 7 dagen efter, medans jag har varit ledig :) jobbigt med magsjuka, huvva :s en av dom sjukdomarna jag minst vill ha då jag avskyr att spy, så jag hoppas graviditeten (när den väl kommer) vill vara snäll med mig ;p kul med fiskarna, vet inte riktigt hur stort ett sådant akvarium är men kan tänka mig att det är ganska stort? Jag tycker det är fint med fiskar, men vet som inte vad man ska göra sen :p jaså, vad för kris? :o får hoppas din sambo inte går och äter upp fiskarna bara, mmhm, sushi ;) haha! (refererar till ett fl inlägg jag läst där det hänt)

Ojdå, stackars muskler! :o kan vara bra att träna upp innan bebbe så man orkar föda och hålla reda på hen ;) jag funderar på en del olika träningsmetoder då jag avskyr gym, men det kommer ju dra iväg naaanting i pris.. Räknat på 5000/ halvår, + färdmedel, för 2 lektioner/vecka, ett per ställe, i 10 veckor. Lite.. Dyrt kanske ^^ gymkortet jag har går på 200/månad och då får jag träna 24/7. Överväger ändå det dyra alternativtet :p jamen två av fyra är ju bra, har ju nyss börjat! En livsstil är svårt att ändra tyvärr.

Nja, vi dricker sällan alkohol, båda blir less på sötsaker fort (en lösgodispåse för 12kr räckte i 2 veckor åt oss båda).. Vi äter redan nyttigt, oftast något protein med sallad och undviker pasta,ris, potatis, bröd. Äter vi dock pasta och bröd blir det fullkorn.. Varit hos dietist som tyckte jag borde rasa i vikt med tanke på vad vi äter, men icket. Nyårslöftet slutade tillslut på att vi ska vara duktigare på att pricka in äl, men nu då jag inte ens har äl spelar det som mindre roll.. :/
  • Ztarduzt
    Frallanz skrev 2015-01-06 20:49:48 följande:

Hur går bebisverkstaden för er allesammans? Är inte inne så jätteofta men när jag är inne vill jag se massa plus här :)

Kram på er!

Det går käpprätt åt skogen skulle jag påstå, mensen är 4 dagar sen, inga känningar inför mens och negativt test med tempdipp, fertility friend tog även bort min äl så här inväntas tid hos gyn.

Hur går graviditeten?

Kram!
  • Ztarduzt
    Moorii skrev 2015-01-07 08:46:45 följande:

Meh, vad taskigt :P men tycker det är bebisar överallt! Till och med på bodypumpen fick jag höra det, istället för bottenhalvor så sa hon bebisar ^^ "åå nu kör vi bebisar! " suck. Ja, om testen stämmer dvs, men jag hoppas det! Jaså, vad knepigt :/ men följer alla verkligen en kurva? Kan det inte vara olika där?

Haha, ja. Förra gången jag var gravid så mådde jag illa konstant efter fjärde veckan och fram till aborten.. Så oddsen är inte riktigt på min sida :P det är 150 cm långt, 50 högt och 50 djupt :) jo, när jag fick dom så var de sjuka, märkte det efter två dagar och ringde ägaren av butiken som sa åt oss att skynda till honom för medicin. Han upptäckte sen att sjukdomen även fanns i hans kar, så om någon dig skulle vi få nya gratis. En dog första natten, en hade en böld under hakan som när den försvann tog hela underkäken med sig :S den fick jag slå ihjäl :( så 6 fiskar blev fyra, fick tre nya så nu har jag sju. Sen gjorde jag vattenbyte efter råd från butiksägaren, och hade lite för kallt vatten, så dom blev helt konstiga igen..suck. Men nu verkar dom ha piggnat till igen iallafall, till slut :) haha, nä, undrar om den historien ens är sann :P

Vad är det för träning som är så dyr?? Jag är inte så mycket för att lyfta vikter på gymmet, men pass fungerar, och att springa utomhus. Hoppas du hittar något som passar :)

Ojdå, så nyttigt skulle jag aldrig kunna äta. Älskar potatis, pasta och bröd, men äter lagom av det :) däremot ska det vara hemlagad mat, inget skräp! Tycker också du borde rasa i vikt :o men :( ska du kolla upp det? Du kanske kan få pergotime (om det är så det heter).

Hom vet ju inte att vi försöker så kan inte bli sur heller ;p haha what? Lät skumt att säga bebisar till det? :p men ja, bebisar överallt.. Mitt ex väntar sitt tredje barn som kommer i april.. Blöh! Kan man bli mer avis? Testen brukar väl vara rätt säkra :) jo, alla andra följer samma kurva men icket jag, gick igenom gamla cykler också, min kortaste var 21 dagar, längsta har jag nu som går över på 38 dagar imorgon, alla cykler mellan har legat runt 28-33 dagar, så helt regelbunden har den tydligen aldrig varit :s

Men fy, fast må illa kan jag göra, bara jag slipper spy! :D mår illa nu också vilket suger då jag inte ens är gravid, suck! Ooh shit, lät grymt jobbigt att det skulle starta så :s men tur att dom mår bättre nu och hoppas dom håller sig friska! :) haha, jag hade dött om jag kom på karln att äta fisk ur akvariet hemma, och jag hoppas den inte är sann :p

Ridning såklart! ;) Och sen poledance, provat det en gång och det var underbart roligt, jobbigt och man kände det inte som träning när man var, dagen efter därimot, ojoj :D en vän gick ner 10cm runt midjan dom 10 veckorna hon gjorde det, så det är hård träning :) springa kan jag inte pga ryggen, och är luften lite för torr hostar jag blod (nej, är inte dödssjuk) men luften rispar upp mina slemhinnor som tydligen är lite väl sköra...

Provade äta choklad nyss, smakade beskt :( Usch, kan bara äta pasta, ris och potatis om jag har sås till, typ lax och potatis, med massa romsås. Eller ris och kassler, men massa senapssås.. Så äter det rätt sällan då sås inte är det nyttigaste man får i sig ;p ska kolla upp det på tisdag, längtar och hoppas på pergotime! :D
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!