Moorii skrev 2014-12-22 23:09:10 följande:
Åh, vad skönt med snö! Uppe i norrland är det ju inga konstigheter med snö, det kan snöa en halvmeter över natten, och ändå är det nyskottat med fina vägar utanför lägenheten. Där har dom koll på grejerna ;) Här däremot hamnar hälften av bilarna i diket, eftersom sandbilarna antagligen står längst in i något dammigt garage, utan bensin osv, och det tar en vecka för vägunderhållet att komma igång. Utöver det ställer SJ in 98 % av alla deras avgångar, de som går stannar halvvägs pga en dm hög snöhög på spåret. Det finns mer än en anledning till att inte vilja ha snö här nere :P Kalla fingrar har jag redan nu, fast det är typ 4 grader, men jag envisas med att mina jackfickor räcker. Även efter tre veckor med iskalla händer :P
Bada är härligt! Jag kommer iväg alltför sällan dock.. tror jag badade två ggr i somras, trots den extrema värmen. Vi var bättre året innan med tre gånger ;) Här ligger ju inte badstränderna runt knuten direkt, så man får planera lite om man ska ta sig iväg.. men havet är absolut härligast att bada i! Älskar havet. Saltholmen här i Göteborg är så fint, massor med fina klippor, blått glittrande hav så långt ögat kan nå, och jag struntar i vad folk säger, jag älskar fiskmåsarna också. De hör till :)
Jaså, är det så de har råd att resa?! Jag önskar jag också kunde spela på något och ha rätt ofta. Eller bara ha extrem tur och vinna megastort en enda gång.
Haha, ingen fara. Emmylou Harris är en soloartist, hon har spelat tillsammans med Dolly Parton och Linda Ronstadt (tror jag hon heter) under namnet Trio. Sök på After the gold rush med dom tre så får du lite hum om hur dom låter :) Ja, det är roligt, mannen är på mig ibland att jag borde spela mer. Satt faktiskt lite idag innan jobbet och plinkade på en ny låt :) vet inte om jag är nöjd med melodin än, men det är en början iallafall. Om den blir bra så kaaaanske kanske du får höra den ;) Jag är inte så förtjust i att låta andra höra nämligen, aldrig tyckt att jag är särskilt bra.
Jaså, det var inte dåligt :) Jag har väl alltid varit lite svag för grupptrycket. När jag läste vidare så var det mer regel att man drack vid sociala sammanhang. Jag tränade mycket på den tiden, och en period fick jag för mig att jag inte skulle dricka alls, bara träna och äta nyttigt. Så det gjorde jag, men ville samtidigt vara social, så när jag gick på fester så tog jag med mig mineralvatten och frysta bär, men berättade inte att det inte var alkohol. Folk blev obekväma om dom visste att någon var nykter, tråkigt men sant. Så det kunde komma fram vänner och säga, döh, akta dig för att tugga i dig bären nu, det är där all alkohol sitter! Hehe ;) Höll mig utan i tre månader faktiskt, nog min längsta vita period sen jag var 16-17 eller nåt. Hmm, svårt! Jag kommer nog se till att dom bara får vatten så länge det går, sen får dom såklart smaka på tårta när dom fyller år och sånt rätt tidigt. Men lördagsgodis får nog vänta tills de är 3-4 iallafall. Jag vet ju vilka mina svärföräldrar är och hur mycket snask mitt bonusbarn får när han är där, så kan ju bli svårt även om man själv har en plan..
Åh, men fy, stackars barn :( sockerberoende redan vid den åldern, det är inte bra.
Haha, näe du, det kommer nog vara en plåga typ hälften av tiden, men förhoppningsvis är den andra hälften helt underbar ;) jag tror inte man vet vad man gett sig in på förrän det är försent :P fast det är ändå inget jag skulle avstå ifrån, det är verkligen detta jag vill :) vissa kanske skulle kalla det självplågeri, men jag tror det är värt det alla gånger!
Oj, precis sån är jag med :o Jag har nog klantat till mig rätt mycket med, och kanske är jag inte blyg utan mer försiktig, tar in personer och stämningar innan jag uttalar mig. Jag vet inte hur jag uppfattas vid ett första intryck, hade varit intressant att veta faktiskt :)
Hmm, tycker fortfarande det är lite läskigt :P Va, hostmedicin? Har jag aldrig hört. Låter kanske inte helt bra? Jag tror vi kör på den vanliga vägen, och sen om det skulle gå över ett år utan att något händer får vi söka hjälp. Hoppas dock inte det ska komma till det. Känns inte som jag har så mycket tid :/
Nä precis, det är ett bra argument att köra med om ungen klagar i framtiden ;) Hmm, nä, kanske inte, men många förstföderskor går ju över tiden, så får hoppas så är fallet om jag skulle få beräknad BF till nån dag innan nyår :P
Precis, det går som smort och kommunerna vet att det kommer snö varje år. Nere i södern blir det typ "men vaaa?! Vad är det här?! Snö på vintern? Igen?! Nä men vafan, ta in nå praktikanter med spadar så får dom röjja vägen!" ;) att tågen ställs in på vintern har jag iallafall fått en förklaring på, all snö smälter och fryser sedan under tåget, vilket skapar obalans och tåget drar massor med extravikt och riskerar att fastna. Men man tycker ju att svenska tåg borde ha kommit på en lösning vid detta laget. Men, skandal! Jag var i havet.. Hmm.. Varannan dag under semestern kanske? ;) ofta iallafall och jag saknar det! Skiva upp ananas, jordgubbar och melon och knapra i sig mellan badturerna :D du måste se till att fara till havet oftare, tror jag får dra ner till Trollhättan i sommar och fara till Göteborg nån dag och dra med dig ut ;D vad mysigt med små mamma magar <3
Såg idag att vinsten på något lotteri var 139 miljoner.. Fatta att vinna det! Ofattbart mycket pengar..kan man ju leva på räntan så har man ju kvar förmögenheten :o vad skulle du göra för dom pengarna? ;D
Haha okej ;p får se om jag kommer ihåg att kolla upp henne imorrn :) ska handla julklappar imorrn, lagomt dagen innan jul.. Fattar fortfarande inte att det snart är jul. Har ingen julstämning alls faktiskt. Kanske blir annorlunda när man själv har barn, så man gör allt för deras skull :) hmmm, kaaanske kanske lät inte så lovande hörredu, får väl hoppas du blir nog nöjd med den så du vågar visa upp den då! Kan säga att jag är rätt avis, kan inte spela ett enda instrument. Äger en elgitarr men kan inte spela, woop! (var en present till mitt ex som spelar, när han gjorde slut gav han tillbaka den då han ansåg att han aldrig skulle ha tid att spela med sin nya tjej)
Ooh, grupptryck ja.. Ibland är det svårt att stå emot, men vad smart ändå att ta vatten och bär :) spela full kan man alltid, speciellt bland fulla ;) känner igen det där med att folk blir weirda om andra är nykter, blir sån fel stämning så lika bra att låta dom tro man är lika full ;p jag vill träna, men får knappt in det i vardagen, förstår inte hur alla har tid hela tiden :s är deras dygn fler timmar än mina eller vad?! Har jag missat nån "stanna-tiden" knapp? Jag vill nästan ge frukt eller annat på deras födelsedag också, rädd att dom tycker socker är för gott och vill ha mer hela tiden.. Hm.. Jag vet iaf att mina föräldrar tänker som jag, lillasyster fick sitt första söta på dagis då dom fick glass när någon fyllde år. Och lillebror var väl också kring den åldern. Sambons pappa vet jag inte hur han är då jag aldrig sett han med småbarn (sambons ena syster har 3 döttrar, men yngsta är typ 8) och han lär inte spendera så mycket ensamtid med barnen heller.. Tyvärr :/
Tror man glömmer av och bortser den jobbiga tiden pga all kärlek man har för barnet, hoppas man inte ångrar sig iallafall! ;) blir som jobbigt :p kan knappt vänta på att bli gravid, helt galet vad man kan längta efter saker :s
Vet att folk uppfattar mig som blyg då jag studerar alla, min läkare kom med en diagnos på det också men minns inte namnet.. Men det handlade om att jag analyserar personer, sätter in dom i fack som avgör vilken humor dom har osv för att inte säga fel saker. Försöker jag göra detta i en hel klass som då jag var yngre slutar det ofta med att jag håller på att svimma eller svimmar, så får ta lite i taget typ.
Inget farligt ju :) ska kolla noga nästa månad och sen munkpeppar på det, fungerar inte munkpeppar och gyn inte hittar fel så ska jag testa hostmedicin för att se om mitt slem helt enkelt är för tjockt. Ett år i april så börjar ju närma sig årsdagen.. :/ haha, skylla allt på ungen kanske inte är så bra ändå, eller ska man bara köra stenhårt på det? ;) lär ju få höra en del "jag får ju vänta sist med att ta körkort" "alla andra får gå på krogen "" alla andra får gå på systemet " osv ;p iförsig, mamma gick över en vecka med mig, tar man det då väldigt lugnt några veckor så kanske det inte startar fören i januari, bra tänkt ;D tycker för övrigt" bulle i ugnen" är ett roligt uttryck, en bebis är en vääääldigt långbakad bulle.. 9 månader, borde ju vara bränd ;)