Frallanz skrev 2015-03-04 21:16:02 följande:
Jag tyckte inte att det var så farligt som de flesta sa att det skulle vara, när jag gjorde mitt första gången. Har hittills haft en bra graviditet utan något illamående eller andra jobbiga symtom. Endast trötthet jag haft problem med då i början. men började må fruktansvärt illa efter nästan 2 timmar efter sockerbelastningen, men sa till mig själv att "nej, spy INTE. Då måste jag göra om allt igen". Just därför är jag nervös inför nästkommande belastning, rädd att må sådär illa igen.
Du borde byta BM kan jag tycka... en BM ska vara peppande och förstående. En sån BM har jag, hon är helt underbar och får mig alltid att känna mig betydelsefull när jag lämnar besöken. En sån BM är du och alla andra också värda att ha! Jag har själv högt BMI och behövde just därför genomgå en, och kommer göra en nu med pga det. Men hon pratar snällt om saker och ting, nu är inte jag en som tar åt mig OM någon skulle kommentera min vikt eller så. Byt BM!
Ztarduzt skrev 2015-03-03 16:17:31 följande:Hm, får väl göra så jag också då, haha ;p borde vara skönt att komma tillbaka till sitt forna jag snabbt efter förlossningen :)
Men uh, det låter inte alls trevligt, varför ska du göra det? Gör man alltid det?
Ja, jag hoppas att kilona ska rasa via amningen sen som jag fått höra att de kan göra, men i mitt fall är väl det bara en dröm haha :)
Jag tror att man alltid gör en sockerbelastning, men jag gör två pga högt BMI.
Det är inte så farligt, men det är inte heller speciellt mycket nöje i det :P dricka vatten som smakar vaniljsocker ungefär, blä men det går. Värre att sitta och vänta två timmar efter dryck innan proven skall tas och det är då jag började må illa och var nära att kräkas. Men detta sa jag till min BM också så hon skyndade på proven lite, fast jag hade ju trots allt suttit 1 h och 40 min innan illamåendet kom också så det var väl ingen större fara så sätt.
Själva testet i sig var väl inte så farligt, mest att det var vidrigt att dricka. Däremot mådde jag aldrig illa, men frös oerhört och kände mig trött.
Får se hur hon är nästa besök, alla har ju rätt till en dålig dag liksom... Hon var ju jättebra alla andra gånger så jag ska ge henne en chans till annars byter jag.
Nu behöver inte jag göra nytt förrän v28-29 så det känns jäkligt bra :)