• Pearl10

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej alla!

Är på första försöket, har 32-35 dagars cykler. Hade bim32 i lördags. .testade, fick ett svagt svagt plus..vågar inte hoppas något än..tänkte göra nytt test imorgon (bim 34) såvida inte något rött dykt upp..

29år från Lund-trakten i Skåne

• Pearl10

Gjorde nytt test nu på morgonen. Strecket började komma efter 2min..är lite starkare än förra. Det borde väl innebära att det är plus? Är så nojig med allt men det är väl bara att låta kroppen sköta resten nu och hoppas att allt går vägen :)

dagens (bim34)

bim 32

• Pearl10

Tack Blackpeach, snäckis o nemijah! :)

Första veckan efter äl hade jag ballongmage och jätteömma bröstvårtor. En vecka innan bim försvann magen o ömma bröstvårtor o ist kändes brösten väldigt tunga (ingen ömhet). I torsdags o fredags började jag känna molvärk o stickningar i underlivet (en märklig känsla). Fick också en lugn i hela kroppen, kände mig totalt avslappnad med andra ord/glad. Idag kom illamåendet, fy, ingen härlig känsla men känns inte som att man vill spy lr så känns mer som om det ligger o pyr.

Sen vet man ju inte vilket av detta som tyder på + ja just det, hade även mjölkiga flytningar, brukar inte ha det.

• Pearl10
    Frallanz skrev 2014-09-16 01:15:36 följande:

Nu vänner, tänkte jag fråga vilka graviditetstester ni använder er av? :)

Själv har jag kört med RFSU gravtest, och tänkte beställa hem ett 8-pack från graviditetskollen.se där de kostar 178:-

Men innan jag klickade mig in på dem så såg jag att det fanns 20-pack för 99:- som är Graviditetskollens egna gravtest. Någon som använt dem och vet om dem är bra?

Tänkte att 99:- för 20 st stickor låter väldigt billigt och jag vet inte om billiga test är värst pålitliga...

Jag använder apotek Hjärtats egna...har iof best CB digital också för att få svart på vitt :)
  • Pearl10
    Luttanlej skrev 2014-09-16 21:54:10 följande:

Jag kunde inte hålla mig..

Yey stort Grattis!! :D
  • Pearl10
    Dagens test, nu börjar jag tro på det själv också :). Nu hejar jag på er andra som inte plussat än och hoppas att tant röd håller sig borta från denna tråd!

Nemijah, klart du ska hoppas. Jag hade också mjölkiga flytningar innan bim, fick inte plus heller förrän på bim.

Frallanz, vi har också kört med avbrutet ett tag utan att ha blivit gravid o det va först nu när vi körde fullt ut som det verkligen hände något så visst kan det vara så för dig med! Håller tummarna!
  • Pearl10
    blackpeach skrev 2014-09-17 15:36:49 följande:

Åh så mycket värk i nederdelen av magen. Kan ju också varit att jag inte vart och gjort nr 2 på tre dar nu heller. Haha ursäkta infon! Blev lite orolig nu när det kändes som tappen öppnat sig lite... Vet nån hur tidigt det händer innan mens? Är ju på bim -3 nu. Test imorgon bitti!

tyckte min tapp kändes öppen 2 dagar innan jag plussa så vet inte riktigt om man kan lite på det :)
  • Pearl10
    Frallanz skrev 2014-09-17 17:44:47 följande:

Jag känner mig som en väldigt ung och dum tös nu, men hur känner ni det? Ska den öppnas vid bim eller vadå?

Inte speciellt insatt i allt som har med bebistillverkning att göra eftersom detta är första försöket som är påväg o ske.

vad jag har förstått ska livmodertappen förändras under cykeln dvs sitta olika högt/lågt i slidan, hård/mjuk och öppen/stängd. Läste några trådar om det men när jag försökte känna efter själv tyckte jag inte att det överensstämde med va jag läst så då skippade jag det. O det gick ju bra ändå. Tror det är väldigt individuellt.
  • Pearl10
    Luttanlej skrev 2014-09-20 19:10:41 följande:

Hej alla! Det var länge sen jag skrev här inne. Jag följer er och håller alla tummar att det blir massa plus här. Jag plussade för 6 dagar sedan och det känns ffa konstigt. Har inte så mkt symptom men det e ju så tidigt än..

Är det fler som plussat?

Hur går det för dig Frallanz? Har för mig att du har bim snart?

Kram

hej plussade oxå för en vecka sen, är på 5+0. Har molvärk till och från hela tiden. Har du känt något sådant?
  • Pearl10
    Luttanlej skrev 2014-09-20 20:21:33 följande:

Jag har molvärk typ varannan dag. Ibland så mycket att jag får en liten brun flytning. Jag hoppas att det är för att det växer nätt där inne.. Det värsta är alla finnar jag får. Har du det problemet?

ja hoppas att det är växtvärk man känner av, har det minst några timmar varje dag. Jo finnar har man också fått, hoppas dem avtar snart :)
  • Pearl10
    snäckis skrev 2014-09-20 20:51:32 följande:

Fattar inget....jag har plussat! Trodde aldrig att jag skulle lyckas.

Grattis! !
  • Pearl10
    skepparbarn skrev 2014-09-21 16:42:44 följande:

Hoppar in här jag :)

20 år på 5e försöket nu. Tidigt mf I juli.

Har känningar men vågar inte hoppas.

Mannen har fått konstaterat från läkare att hans simmare inte är de bästa. Vi har kört med bisolvon den här månaden så det kanske hjälper. BIM 29/9 :)

lite nyfiken..hur kan slemlösande hostmedicin hjälpa?
  • Pearl10
    Frallanz skrev 2014-10-16 10:04:30 följande:

Till er som plussat: är det bara jag som mår psykiskt dåligt? Nedstämdhet, lite ångest och oro. Vet att detta är fullt normalt, men kan ändå inte låta bli att tänka "tänk om det aldrig släpper för mig" och får dåligt samvete över hur jag känner.

Det är inte så att jag inte vill detta, tvärtom!

Jag längtar efter vårat lilla pyre där inne och vill inget annat än ha h*n här hos oss NU!

Så därför tycker jag det är viktigt att man pratar om det, minsta lilla tanke ska delas utan att man ska skämmas.

Vill ju inte känna såhär som blivande mamma, och det är jobbigt för pappan att se mig såhär med såklart. Jag är jätteglad när vi pratar kläder, saker och massa bebisnamn.

Men kan inte låta bli att känna mig nedstämd.

Men jag älskar som sagt vårat pyre <3

var ett tag sen jag var här. Roligt att se att du plussat äntligen! :) tror det är vanligt att känna sig nedstämd i början, är ju massa känslor man bär runt på, dels glädjen över plusset men samtidigt oron över allt som kan hända. Det är inte förrens nu jag själv har börjat slappna av lite.

En uppdatering från min sida. Anledningen att jag inte varit inne på fm på ett tag är att jag inte haft kraft. Går imorgon in i v10 o har sedan v7 drabbats av hyperemesis gravidarum o varit sjukskriven. Fruktansvärt har det varit, väntar på att få må bra snart. Känns som jag kan hantera det lite lättare nu men är fortfarande helt utslagen. Någon mer som har erfarenhet av detta?
  • Pearl10
    Frallanz skrev 2014-10-17 11:35:08 följande:

Tack! Var inte beredd på att det skulle ta sig på första försöket så är väl lite paff ännu.

Vad är det som du skrev? Vet inte vad det är för nåt så berätta gärna :)

Hyperemesis gravidarum, eller allvarligt graviditetsillamående, är en komplikation vid graviditet, som yttrar sig i så svåra kräkningar att det finns risk för näringsbrist, störningar i elektrolytbalansen, vätskebalansen eller i syra-basbalansen. Vid ungefär var tionde graviditet blir kräkningarna så allvarliga att det finns risk för hälsan. Kräkningarna når sin kulmen vid graviditetsvecka 8-12 och avtar ofta ungefär vid vecka 20.
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!