Frallanz skrev 2014-10-16 10:04:30 följande:
Till er som plussat: är det bara jag som mår psykiskt dåligt? Nedstämdhet, lite ångest och oro. Vet att detta är fullt normalt, men kan ändå inte låta bli att tänka "tänk om det aldrig släpper för mig" och får dåligt samvete över hur jag känner.
Det är inte så att jag inte vill detta, tvärtom!
Jag längtar efter vårat lilla pyre där inne och vill inget annat än ha h*n här hos oss NU!
Så därför tycker jag det är viktigt att man pratar om det, minsta lilla tanke ska delas utan att man ska skämmas.
Vill ju inte känna såhär som blivande mamma, och det är jobbigt för pappan att se mig såhär med såklart. Jag är jätteglad när vi pratar kläder, saker och massa bebisnamn.
Men kan inte låta bli att känna mig nedstämd.
Men jag älskar som sagt vårat pyre <3
var ett tag sen jag var här. Roligt att se att du plussat äntligen! :) tror det är vanligt att känna sig nedstämd i början, är ju massa känslor man bär runt på, dels glädjen över plusset men samtidigt oron över allt som kan hända. Det är inte förrens nu jag själv har börjat slappna av lite.
En uppdatering från min sida. Anledningen att jag inte varit inne på fm på ett tag är att jag inte haft kraft. Går imorgon in i v10 o har sedan v7 drabbats av hyperemesis gravidarum o varit sjukskriven. Fruktansvärt har det varit, väntar på att få må bra snart. Känns som jag kan hantera det lite lättare nu men är fortfarande helt utslagen. Någon mer som har erfarenhet av detta?