• Luttanlej

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Första försöket för oss denna månad. Väntar tåligt nu, har bim 23/9... Är inte så bra på detta med äl men följer menskoll lite iaf..

Många tankar.. Varför analyserar jag minsta lilla..

Kul att få dela ta kar med er!

Hur gamla är ni? Vart bor ni?

• Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-13 12:11:24 följande:

Vad kul att så många ville vara med!

Och jag förstår er som känner er rädd men samtidigt lycklig över att bebisverkstaden är igång!

Att analysera och leta symtom är nåntig man omöjligt kan komma ifrån, det ligger alltid där i bakhuvudet, så ni är inte ensamma om det heller :)

Hoppas även på ett plus i oktober! Blir första seriösa försöket för mig denna ÄL som kommer nu. Men nu håller jag tummarna att vi alla kan plussa inom en snar framtid :)

Jag är 26 år och bor i Falkenberg :)

? stor kram till er alla! ?

Ja tankarna kommer väl alltid att vara där!

Då bor du nära Ullared ????????

Jag bor i stockholms området och är 30 år..

Håller tummarna för dig/er!
  • Luttanlej

Har bim den 23/9, blir det då bim-9? Är så dålig på detta.. Har ont i brösten, väldigt, molrk och massa finnar.. Men det kan dock betyda mens också jag jag väntar snällt :)

Jag är 30 år, min sambo är 28, vi bor i sthlm och har provat lite en månad nu.. Vi har inte brottom men visst är det spännande!

• Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-15 00:27:35 följande:

Emzerus: BIM är precis som luttanlej säger: Beräknad Icke Mens :)

Luttanlej: Japp, du är på BIM-9 :)

För er som undrar, om man vet vilken BiM man har (dag som mensen är beräknad på) men blir försena tex 3 dagar, så säger man BIM+3.

Lindiz: Förstår det, jag tänker redan på min BiM dag och jag har inte passerat ägglossningen ännu, haha.

Hoppas innerligt att vi alla plussar snart och att vi därefter håller kontakten och kan följa varandra :)

Pearl10, välkommen in i värmen! :)

Härligt att jag hänger med. Håller tummar för alla nu!
  • Luttanlej

Hej jag testade mig idag bim-8 med test från minipris.. Det visar suuuuuuper svagt.. Ska jag våga hoppas??

• Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-15 17:05:09 följande:

Åååååh vad roligt o se tjejen!

Jag skulle nog själv våga hoppas, jag vet inte riktigt hur det är men nog kan det där vaa ett pluss! :)

Gör ett nytt test om några dagar så ska du se att strecket är starkare då! Guud vilken lycka, heja plusset!

Det är nog bara förnekelse som stiger in så jag ska vänta lite och ta ett nytt om några dagar. Jag håller tummarna för dig!
  • Luttanlej

Jag beställde hem från minipris, ett paketpris med äl och gravtest. Men jag får återkomma om de fungerar då jag fått svagt streck på tre stycken gravtest men då någon minut efter kontrolltiden.. Vågar inte lita på det. Ska köpa ett digitalt i helgen!

• Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-16 09:14:54 följande:

Okej, är det teststickor med grön ände?

Så ser de billiga ut från graviditetskollen iallafalll. Jag har aldrig varit med om att tester visar svagt plus av alla mina som jag gjort genom livet, o aldrig varit gravid heller som sagt. Så hoppas ditt digitala visar ett starkt pluss så du får svart på vitt :)

Moasam: Jaaa tänk vad kul det hade varit att få berätta om sin graviditet i ett paket till jul för nära & kära :) vad mysigt det hade varit!

Hoppas att vi alla kan få göra det! <3

Inga stickor mer sån med hyllsa. Ja min vännina kollade också på testen och sa att ett streck är ett streck oavsett.. Så får hoppas!
  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-16 22:41:58 följande:

ÅÅÅÅÅÅH GRATTIS GUMMAN!!!

Guuud vad glad jag blev av att logga ln här och se detta!!! Vilken lycka! :D

Stort grattis! Nu vill jag se fler plus, kom igen tjejer!

Välkommen Malin Cc, jag har BiM 12/10 så vi har runt samma tid :)

Tack!! Nu håller jag tummarna för dig! Och er andra såklart!! Och jag hoppas såklart att denna vill stanna kvar hela vägen!!
  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-16 22:48:50 följande:

Tusen tack! :) Jag tycker det är en evighet till BIM på 12/10. Vill ju testa nuuuu....

Vill att det ska ta sig på första försöket nu ju! :) var det erat första försök nu?

Stort grattis igen!

Alltså ja men det var inte meningen egentligen. Vi skulle försöka från och med nu men det gick ju bra ändå! Känns nästan oförskämt med tanke på hur många som kämpar.
  • Luttanlej
    Nemijah skrev 2014-09-16 23:52:39 följande:

Stort grattis Luttanlej :D Så underbart!

Var hos doktorn idag då jag mått skit sista veckan, han testade där men det var negativt. En vecka kvar till BIM så kanske kan hålla modet uppe? Igår och idag har jag sovit mellan 18-08, händer aldrig annars! Och så har jag haft väldigt mjölkiga flytningar och inte alls så torra som dem brukar bli efter äl. Vad tror ni? Fortsätta våga hoppas?

Jag har också mjölkiga flytningar och trött som fan!! Jag tror du kommer plussa inom snar framtid! Håller tummarna!
  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-17 00:41:52 följande:

Känner mig så glad nu för tiden, så otroligt glad över att alla ni finns här i tråden också!

Glad över att inte behöva vara ensam i jakten på plusset, har såklart min älskade sambo, men som ni vet så är det skönt o ha en kvinna i samma sits att prata med ;).

Tror på det här med att ett glatt humör jagar fram ett plus, men nu ikväll har jag tänkt "tänk om jag är en av dem som inte har turen att få en knodd på normal väg och måste söka hjälp om 2 år". Att jag och min sambo kört med avbrutet samlag i 4 år skrämmer mig lite, varför har jag inte blivit gravid innan? Är det nåt fel på oss? På mig? På honom?

Läst att det är många som använder sig av avbrutet samlag som preventivmetod, men som sen blir gravida på första försöket när de kör hela vägen. Jag ber så hårt att jag är en av dem om man får vara lite egoistisk (vilket jag verkligen ite är annars o vill alla väl!).

Många tankar nu.. Hoppas inte jag gör er andra oroliga nu o så, men behövde skriva av mig känner jag.

Kram på er och än en gång GRATTIS till er som plussat!

Bra att du har ett glatt humör! Mina tecken var typ samma som pms och innan mens. Men de som stod ut var att jag fick så mkt finnar och fet hårbotten. Sen molade det på ett annorlunda sätt. Gasig har jag också varit och mjölkiga flytningar. Brösten har gjort ont och synliga blodådror. Dessa symptom har inte varit jätte starka förutom brösten och fet hy men samtidigt är det så tidigt än.

Jag och min sambo har också kört på avbrutet i typ 4 år. Tagit 3000 gravtest typ med negativt svar. Har varit så orolig att något varit fel. Denna gången när jag plussade så låg jag kvar en stund efter sex.
  • Luttanlej

Hej alla! Det var länge sen jag skrev här inne. Jag följer er och håller alla tummar att det blir massa plus här. Jag plussade för 6 dagar sedan och det känns ffa konstigt. Har inte så mkt symptom men det e ju så tidigt än..

Är det fler som plussat?

Hur går det för dig Frallanz? Har för mig att du har bim snart?

Kram

• Luttanlej
    Pearl10 skrev 2014-09-20 19:32:00 följande:

hej plussade oxå för en vecka sen, är på 5+0. Har molvärk till och från hela tiden. Har du känt något sådant?

Jag har molvärk typ varannan dag. Ibland så mycket att jag får en liten brun flytning. Jag hoppas att det är för att det växer nätt där inne.. Det värsta är alla finnar jag får. Har du det problemet?
  • Luttanlej
    Nemijah skrev 2014-09-20 20:14:12 följande:

Stort grattis till er som plussat :D

Tack! Hur går det för dig?
  • Luttanlej
    Nemijah skrev 2014-09-20 21:30:57 följande:

Bim om tre dagar men fick en liten ljusrosa 'blödning' ikväll sen inge mer, får alltid mens på morgonen annars så jag hoppas så innerligt det var en nidis! När vågar man testa om det nu inte kommer någon mens? :)

Grattis snäckis, underbart! :D

Det är säkert en nidblödning! Hoppas det!! Hur långt har du till bim? Jag testade på bim -7. Jätte tidigt men fick ett svagt streck ändå.

Grattis Snäckis!!!
  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-21 19:54:50 följande:

Håller tummarna för oss alla att plusset är runt hörnet!

Hur känner ni er som precis plussat? :) villen känsla!

Först var jag orolig om jag skulle plussa och nu är jag orolig för att få mf. Jag oroar mig för allt. För att det värker i magen och för att det inte värker. Svårt att ta in. Kanske efter inskrivningen? Men självklart glad!
  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-21 21:22:06 följande:

Jag är också en orolig själ! Har oroa i kroppen även om allt är perfekt som det varit hittills ett par månader nu. Stressad för minsta lilla osv, lärt mig leva me det nu dock och dessutom lugnar min fästman mig väldigt mycket när jag behöver det :) så jag förstår dig!

Försök att fokusera ditt tänkande på nånting roligt. Nu är ju graviditeten i sig det mest fantastiska du har att väntadig, o svårt o inte lägga tankarna på det men tänk mer på tex namn, vad mysigt att NI är tre nu, försök se framför dig hur allt blr när h*n är ute hos er :) positiva tankar och avslappning på kvällarna har räddat mig många gånger. Försök! :)

Gullig du är! Ska ta mig ann dina råd!!
Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!