• Aila

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej! Hoppar in här också, är inne på sjätte försöket och har BIM den 5 okt :)

• Aila
    Frallanz skrev 2014-09-15 22:23:05 följande:
    Välkommen! :) jag har BIM den 12e oktober. Hoppas du slipper se tant röd den 5e å att stickan ger en high five med ett stort pluss!
    Tack, och detsamma, håller tummarna för dig :)
    Frallanz skrev 2014-09-16 01:15:36 följande:

Nu vänner, tänkte jag fråga vilka graviditetstester ni använder er av? :)

Själv har jag kört med RFSU gravtest, och tänkte beställa hem ett 8-pack från graviditetskollen.se där de kostar 178:-

Men innan jag klickade mig in på dem så såg jag att det fanns 20-pack för 99:- som är Graviditetskollens egna gravtest. Någon som använt dem och vet om dem är bra?

Tänkte att 99:- för 20 st stickor låter väldigt billigt och jag vet inte om billiga test är värst pålitliga...

När jag handlat har jag köpt apotekets egna och clearblues.
    Oj det lät ju jättebilligt. Har aldrig provat dom så jag vill också veta om de är tillförlitliga :)
  • Aila
    ancl skrev 2014-09-17 10:51:12 följande:

Har en skum fråga.
    Efter sex försöker jag ligga kvar en stund, höjer benen i luften lite för att låta gravitationen göra sitt.
    Sen håller jag en hand under och går på toaletten. Oftast kommer det lite i handen precis innan jag sätter mig. Annars kommer det i toaletten.
    I söndags däremot, kom det varken i handen eller i toaletten.
    Kom inte heller något i trosorna under natten heller, Kan det betyda något?

Brukar ha äl på söndagar, borde haft det i söndags men enligt appen kan det också varit i måndags. Har haft sex varje dag sen förra fredagen(fertilitetsprognosen började förra torsdagen så missade första dagen)
    Har sex en gång om dagen och nu har det hänt två nätter i rad att vi vaknar på natten och kör lite, dock inte fullt ut.
    Kan vi fortsätta med härligt, spännande sex som vi  har nu försöker vi nog fram till bim, har det då inte funkat blir det nog jobbigt besked.

Har tackat nej till en familjesemester nästa sommar för vi hoppas ju såklart på att få ett plus till, lite jobbigt bara att alla undrar varför. Tur att man alltid kan skylla på att man inte har råd, håller på att bygga här hemma. 
    Någon mer som har bim runt nästa helg (28-29/9)?

Sorry för långt inlägg, passade på nu när jag sitter vid datorn

Det betyder nog inte annat än att din kille kom mindre än vanligt eller inte alls. 

Jag har bim den 5 ! :)
  • Aila
    louise1992 skrev 2014-09-19 21:20:15 följande:

BIM+1 här, hoppas kan man ju göra!Glad

Håller tummarna! :)
  • Aila

Har inte bim på ett tag men jag har äl på söndag och idag tog jag min sista cigarett! Känns superbra! :)

• Aila

Jag har också bim om en vecka exakt! Men förväntar mig inget plus, gör jag det blir jag bara så himla besviken. 

• Aila
    bellsi skrev 2014-10-02 15:22:30 följande:

Hur går det för er på BIM listan:) nyfiken. känner ni något? ingen som testat?

Har BIM på söndag men vill inte hoppas för mycket.
    Kan aldrig lita på symtom heller. En månad kan jag ha jättemycket och jättestarka symtom och en annan månad inga alls. Oavsett så har jag aldrig fått nå plus. 
    Näh de enda symtomet jag litar på är seeeeen mens :P
  • Aila

Killen gjorde ett fertilitetstest igår (hemma) och det visade negativt, vi visste att det fanns en chans pga att det går i hans släkt men..det känns riktigt jävla pissigt just nu...

• Aila
    Frallanz skrev 2014-10-04 14:25:07 följande:

Beklagar verkligen det Aila! :(
    Men tycker ändå ni ska ta kontakt med någon och göra ett test hos doktorn?
    Förstår att det känns pissigt... jag skulle bryta ihop om det kom fram att jag eller sambon har problem med fertiliteten, så jag förstår hur du mår just nu.

Hoppas det löser sig ändå <3 Håll oss uppdaterade om du orkar/vill!

Vi ska gå och göra en ordentlig fertilitetsutredning så vi kan få svart på vitt hur det ligger till. Vilka chanser vi har osv. 
    Just nu vill jag bara krypa under täcket och låtsas som att allt bara är en dum mardröm...fan.. :(

Absolut, det ska jag göra.
  • Aila

Nu är tiden bokad till en fertilitetsutredning, tisdag nästa vecka får vi svart på vitt vilka chanser vi har.. Håll tummarna för oss!

• Aila
    Frallanz skrev 2014-10-11 23:32:56 följande:
    Åh vad bra att ni fått en tid! Håller tummarna stenhårt, och håll oss uppdaterade om hur det går!

Styrkekramar!
    Frallanz skrev 2014-10-12 16:27:28 följande:

Hej allihopa!
    BiM idag, sov en timme och testade sen direkt efter powernapen nyss.
    Här har ni resultatet.
    Jag är LIVRÄDD!!! :)

Tack för stödet!
    Och grattis! Vilket underbart besked, är såååå glad för din/er skull!! :D

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!