• Nerd

Vill köpa nappflaska i glas till min kommande bebis, vilken ska jag välja?

Jag planerar att amma men om det skiter sig så behöver jag ju en nappflaska.
    Vill köpa en i glas då jag inte är ett fan av plast.
    Nån som kan tipsa på en bra modell?
    Hittade dessa:
    www.medvetenmini.se/sv/marken/lifefactory/
    kan det vara något tro?
    hur stor flaska behöver man?

• Svar på tråden Vill köpa nappflaska i glas till min kommande bebis, vilken ska jag välja?
  • kexsan

Hej

Efter ett akut kejsarsnitt kom inte min ammning igång direkt. På BB fick jag då tips om denna flaskan:
    http://www.jollyroom.se/produkter/medela-calma-inkl-flaska-150-ml-3?gclid=Cj0KEQjws8qgBRCLp-aploLbqcQBEiQAm0rD56JHaKpltZB0Sb884Y7TA1bOy4ZkhnvjE4jvedyttHoaAhSL8P8HAQ
    (Finns på vanliga apotek). http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx?Varuid=243402

Flaskan är gjord för att påminna så mkt som möjligt om att amma så barnet använder samma teknik när de dricker ur den som när de ammar vilket inte gäller för merparten av nappflaskorna på marknaden. Den går lika bra att ha ersättning i som att hälla i utpumpad bröstmjölk.
    Lycka till.

• kexsan

Dock är den flaskan i plast men jag tycker nog att fördelarna uppväger det. Hade också tänkt köpa i glas men köpte denna istället.

• mb08

jag har en från ekologiska barnmatsbutiken som är i wideneck, säljs i 2pack. Googla, de har en webshopp. de är bra, har silikonöverdrag som skyddar. Man kan dock inte köra flaskan med silikonskyddet på i micron utan det får man då ta av (går iofs lätt). Jag vet att Lifefactorys flaskor går i maskin även med sina siliksonöverdrag. de är smala i fattningen, alltså smala upptill. jag köpte dem jag har för jag hade en del mam-nappar hemma och de passar ju till wideneck så ville fortsätta med dem.

det finns också flaskor i rostfritt stål, tex Kleen Kanteen. 

jag tycker det är bra med silikonöverdrag till flaskorna men min son är äldre, håller flaska själv och kastar dem ofta i marken, sånt håller ju inte en nyfödd på med så där kanske du inte behöver tänka på silikonöverdag än på ett tag.

Lycka till

Svar på tråden Vill köpa nappflaska i glas till min kommande bebis, vilken ska jag välja?