Min dotter vägrar kissa på förskolan
Nu hände något med min inloggning, verkar som att jag inte var inloggad rätt innan men jag är trådstartaren!
Usch, din son håller sig ju ännu längre, stackaren!
På offentliga toaletter funkar det bra tycker jag, hon går dock hellre med mig än pappan. Visst kan hon tycka att de är äckliga om det luktar illa eller är kladdigt i toan, men hon vägrar inte.
Hon väljer också den ena toan på förskolan.
Hur kom din son över spärren på förskolan? Lyfte dom dit honom? Kom dom överens om att bara sitta där en stund? Fick han bilar när ni kom hem?
Min son har också vägrat gå på toaletten på förskolan. Han går 9-15 och kissar runt 7 hemma och sen inte förrän vi kommer hem :( men det börjar släppa så smått nu. Han och favorit personalen brukar vänta tills de andra barnen gått ut och han har även valt ut den ena toaletten som "sin". I början satt han bara på toaletten men vägrade att kissa. Vi uppmuntrar jätte mkt när han väl kissar på Fsk. I början vägrade han ens gå in på den så vi fick muta honom för att han ens skulle prova för att se att toaletten inte var farlig.
Pratade med en barnpsykolog ang. Problemet. Han vägrar fortfarande att gå på andra toaletter och det är svårt att åka iväg. Men vid de tillfällena sa psykologen att det var ok att belöna. Vår son älskar bilar, så vi kunde säga att det är en "bil-toalett" och man får en bil när man kissar på den. Fungerar ju dock inte på förskolan.
Kan er dotter kissa på offentliga toaletter eller det är bara på förskolan ?
Vår son är 3år