Tow2Mater skrev 2014-09-11 19:05:15 följande:
Problemet jag ser är ju kontinuitet i undervisningen. Missar man vad de gor under två veckor i den ena skolan kan man ju inte bara ta igen det i de andra, eftersom de har ett helt annat upplägg, och helt olika curriculum. Det blir mycket extrajobb for lärarna som de kanske inte är beredda att ta då det handlar om halva skolåret. Det finns ju en lag som säger vad skolan ska gå igenom med barnen, det är inget som lärarna kan bestämma på egen hand. I Sverige är det ju dessutom skolplikt (och i princip forbjudet att hemskola), och jag tror knappast den kan anses som uppfylld genom närvaro under halva skolåret. Men hemskolar ni med England som bas, kan det ju funka.
Ah... Ja, då funkar det nog inte med 2v/boende. Hmm...
CHTM skrev 2014-09-11 18:44:02 följande:
Du kan vall hemskola i bade England och Sverige men da maste du nog valja ett land som de ar skrivna i och ett stystem som du foljer.
Men vill barnen verkligen flyga so ofta? Varfor inte ta varannat ar istallet?
Jag vill inte ta vartannat år eller halvår eftersom jag skulle se dem så sällan. Vill att de bibehåller kontakt ungefär lika mellan mig och pappan. Det får nog bli så att jag kommer hit några gånger i månaden i stället.