Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Bra torrfoder?

Profine light innehåller endast 10% fett tyvärr. Jag kan inte heller ha spannmålsfritt då en av jourkatterna inte tål potiatis.
    Även jag har Eukauba chicken. Det fodret fungerar på alla katter som kommer hit, och det är många.

• nemo1

Dräktiga och digivande kör jag alltid med Royal canin babycat eller kitten, fri tillgång men ffa  även fri tillgång på blötmat. RC är ett skitfoder men det är sedan när ungarna är födda och ska lära sig äta riktig mat som det är mycket enklare med RC. Det är ju preparerat med smarrig buljong så det brukar vara populärt.

• nemo1
    Majsan70 skrev 2014-10-08 15:30:07 följande:
    Jag kör en liten uppdatering. Vi skippade Eukanuba och körde på Orijen istället. Lite lägre fetthalt 20% på Cat och kitten, men den verkar fungera så långt. De får ju  lite annat fett från köttet jag ger dem oxå. 
    Nu har vi en dräktig hona hemma så henne tänkte jag ge lite extra mjukmat typ AD Id eller nåt. 
    Katten med dålig mage har blivit lite bättre och vi hoppas det går över helt. 
    Fetthalten bör ligga på 20-22% då katter tar sin energi från fett och inte kolhydrater som vi människor. Det lustiga är att i alla foder för kastrater light mm så sänker tillverkaren fetthalten och ökar på kolhydraterna
  • nemo1
    Majsan70 skrev 2014-10-08 15:51:23 följande:
    Jag jag tror Eukanuba hade 23% på kitten maten om jag inte minns fel. 20% på Orijen kan jag leva med och bara ge lite extra till den dräktiga honan. Och som sagt alla katterna får ju extra kött från mig. 
    Som hos mig då, går inte att barfa ett hem fullt med hemlösingar. Men köttfärs köttskrap och kycklinghjärta kan jag bjussa på Skrattande
  • nemo1

Har också katt hemma som inte tål potatis. Så därför kör jag Eukanuba.

Svar på tråden Bra torrfoder?