• Anonym (ts)

Treo missbruk - hjälp

Försöker sluta med treo som jag missbrukat länge.

Nån som vet när abstinensens och huvudvärken går över ?

• Svar på tråden Treo missbruk - hjälp
  • Anonym (Mm)

Är i samma sits fast med Ipren.

Antar att det bara är att bita ihop och stå ut några dagar - veckor.

• Anonym (ts)
    Anonym (Mm) skrev 2014-09-09 14:48:19 följande:

Är i samma sits fast med Ipren.

Antar att det bara är att bita ihop och stå ut några dagar - veckor.

Ajdå, jag som varvat med ipren för jag trodde det var bättre och ofarligt.
  • Anonym (S)

Håll ut! Det går över!!! :0) varit där för inte så länge sedan.... Ett par veckor den går det över!

• shivas

Om du inte dricker kaffe så är det ett tips att ta någon koffeintablett då och då. Det underrättade för mig iaf.

• Anonym (ts)
    shivas skrev 2014-09-09 15:05:36 följande:

Om du inte dricker kaffe så är det ett tips att ta någon koffeintablett då och då. Det underrättade för mig iaf.

Tack, ska genast fylla på koppen. Hur  lång tid tog det för dig ?
  • Anonym (ts)
    Anonym (S) skrev 2014-09-09 15:03:44 följande:

Håll ut! Det går över!!! :0) varit där för inte så länge sedan.... Ett par veckor den går det över!

O, så länge?
  • Anonym (ts)
    Tines skrev 2014-09-09 14:58:01 följande:

Trappa ned istället för att sluta tvärt!

Funderat på det, men är hemma sjuk nu så tänkte passa på.
  • shivas
    Anonym (ts) skrev 2014-09-09 15:08:24 följande:

Tack, ska genast fylla på koppen. Hur  lång tid tog det för dig ?

Någon vecka eller två tog det. Men det är verkligen bäst att sluta tvärt. Det är ett sug som försvinner helt sen.

Dock gjorde jag tabben att börja ta någon då och då igen sen när nytt, fysiskt krävande, jobb gjorde att jag fick ont igen. Sen dess vart jag i skiten igen fast absolut inte lika illa. Nu slutar jag dock på det här jobbet om ett par veckor så då ska jag lägga av igen.

För övrigt tycker jag att alvedon brus är ett rätt bra substitut om man nu måste ta tablett någon gång men vill låta bli treo. Brus är det rätta. :)
  • Anonym (ts)
    shivas skrev 2014-09-09 15:26:50 följande:
    Någon vecka eller två tog det. Men det är verkligen bäst att sluta tvärt. Det är ett sug som försvinner helt sen.

Dock gjorde jag tabben att börja ta någon då och då igen sen när nytt, fysiskt krävande, jobb gjorde att jag fick ont igen. Sen dess vart jag i skiten igen fast absolut inte lika illa. Nu slutar jag dock på det här jobbet om ett par veckor så då ska jag lägga av igen.

För övrigt tycker jag att alvedon brus är ett rätt bra substitut om man nu måste ta tablett någon gång men vill låta bli treo. Brus är det rätta. :)

Kan jag ta Alvedon brus nu medan jag slutar med treo, eller är det dumt ?

Japp, brus är bäst
  • shivas

Kan, kan du säkert. Det ska inte vara samma verksamma ämnen i de två, anledningen till att jag varvar mellan dem.

Men för mig funkade det absolut bäst genom att inte ta något alls under den tiden. Du kommer själv se om max ett par veckor, troligen snabbare än så.

När jag lägger av nu igen så kommer jag låta bli allt men se till att få koffeinet iaf som man blir van vid från treon.

Lycka till. Och bra gjort! :)

• Carnitas

Visst det är säkert psykiskt.
    Men lindra med koffein tabletter, är en bra idé.
    Det är inte svårt att räkna ut hur mycket koffein du fick i dig av treo.
    Tabletter så tar du samma mängd, ett tag tills det psykiska suget har mattas av.
    Sen trappar du ut koffeintabletterna sakta med säkert.

Vet inte ens om acetylsalicylsyra ens orsakar beroende som substans.

Sen går det missbruka alla mediciner, fast än de itne är beroende framkallande.
    Man ska inte slentrian ta såna här tabletter som treo, ipren och alvedon.
    Och har man så ont i huvudet elelr vad det nu är, att man måste ta så mycket tabletter.
    Ja, då är det dax med ett besök till läkaren, för nått är givetvis fel.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • shivas
    Carnitas skrev 2014-09-09 16:00:53 följande:

Visst det är säkert psykiskt.

Men lindra med koffein tabletter, är en bra idé.

Det är inte svårt att räkna ut hur mycket koffein du fick i dig av treo.

Tabletter så tar du samma mängd, ett tag tills det psykiska suget har mattas av.

Sen trappar du ut koffeintabletterna sakta med säkert.

Vet inte ens om acetylsalicylsyra ens orsakar beroende som substans.

Sen går det missbruka alla mediciner, fast än de itne är beroende framkallande.

Man ska inte slentrian ta såna här tabletter som treo, ipren och alvedon.

Och har man så ont i huvudet elelr vad det nu är, att man måste ta så mycket tabletter.

Ja, då är det dax med ett besök till läkaren, för nått är givetvis fel.

Ja alltså. Det finns ju inga smarta anledningar egentligen till att man hamnar i det där. Men det blir en dum rundgång av det. Det dumma är egentligen att man tar dem över huvud taget. Men som läget är idag så kan man inte alltid gå och ha ont om man ska jobba, plugga, ta hand om barn, hem, djur och allt vad folk måste göra varje dag. Har man då exempelvis lätt för att få spänningshuvudvärk, som jag, (som exempel) så sätter man sig verkligen i skiten med det där när man inte "får" ha huvudvärk just då.

Man borde tagga ner lite, träna mer och roa sig mer.

Men det hjälpte verkligen mig när jag slutade med treon, att ta koffeintabletter då och då istället, eftersom jag inte dricker kaffe. Så det var väl egentligen det tipset jag hade för att underlätta övergången.
Svar på tråden Treo missbruk - hjälp