Konstaterat MA i v 15+2
Hej!
För ett par månader sedan fick vi beskedet att vi fått ett MA. Vi var då i v.15+2 och försökte lyssna efter bebisens hjärtljud eftersom jag varit orolig i 5-6 veckor. Då vi inte hörde några hjärtljud ville vi göra ultraljud men eftersom jag inte hade ont eller haft någon blödning, inte ens en täckblödning så fick vi inget UL via landstinget trots att vår bm ville boka ett. Så vi gjorde UL privat och fick veta att fostret dött redan i v 7+2. en vecka senare v.16+2 fick vi göra abort. Inga blödningar, ingen kramp ingenting. Hade symptom till v 12 och sen började de försvinna, vilket det ska göra. Då jag inte haft så mycket symptom med mina två tidigare barn så tänkte jag att det borde vara normalt, trots att jag hade en så stark oro för MA.
Av reaktionerna från personalen på kvinnokliniken verka det vara väldigt ovanligt att inte ha fått varken blödning eller kramper trots att fostret dött 9 veckor tidigare.
När vi skulle göra abort var de förvånade att jag inte började blöda av mifegynen utan började först blöda då jag fick cytotec.
Nu undrar jag om det är någon mer som har varit med om ett så pass fördröjt missfall? Har försökt googlat men hittar ingen tråd där fostret varit dött i 9 veckor utan att ens ge tecken på att stötas bort...