Inlägg från: Jessica 868 |Visa alla inlägg
  • Jessica 868

BF inom två månader

Tänkte samma sak. Hade stora förhoppningar imorse när min bm sa att jag var öppen 4cm, sen bli hemskickad. Var så inställd på att allt skulle starta eller att dom skulle göra någonting på förlossningen.

Hoppas bara det vill sätta igång nu så jag slipper vänta hemma.

Tinanders skrev 2014-10-20 16:18:11 följande:

Oj låter konstigt att du är öppen så pass mycket och att de enbart vill vänta. Fy vad segt. Men det kommer nog igång när din bm känt runt.

Lycka till!

• Jessica 868

Åh.! Kan man bli mer tokig. Var så inställd på att föda igår/inatt. Men den där lilla krabaten är minsann en riktigt envis bebis???? det kommer dock fortfarande lite "slempropp" och blod så än är nog inte hoppet helt slut.

• Jessica 868

Tack snälla.

Hoppas verkligen det startar snart och att det går fort. Mös lite med sambon också för att få igång det, om det nu fungerar. Håller tummarna. Annars får jag ställa in mig på att dom iallafall kommer hjälpa bebisen ut nästa vecka och då har vi garanterat bebisen här.

• Jessica 868

Idag har jag myst med sambon, gått promenader mm. Det kommer lite av slemproppen varje gång jag är på toa, fast ingenting annat känns.

Bor i Skåne, Skurup. Här får man tydligen gå 18 dagar över vad man än tycker. Är allt bra så får man vänta. men just nu känner jag bara att dom får göra vad dom vill för att få ut bebisen..

Och nästa vecka är bebisen garanterat här, så det är de jag ser fram emot.

Tinanders skrev 2014-10-21 13:10:12 följande:

Jag testade lite olika saker varje dag. I torsdags när det började hade jag varit ute och cyklat en långrunda. Men tror mer att tiden var inne men jag kunde inte sluta försöka.

Var bor du någonstans? Jag bor i halmstad och här sätter de alltid igång 42+0 om mamman nu inte vill vänta någon dag till. Så jag fick datum för igångsättning 25 okt när jag var på mitt sista besök hos barnmorskan innan bf. Men slapp som tur var det.

/Tina

• Jessica 868

Tack. Nu börjar man tyvär vänja sig vid den gravida magen och att ingenting händer. Men hoppas innerligt att jag slipper bli igångsatt så att kroppen själv är med på allt. Och snabbt ska det gå.

BigMami skrev 2014-10-21 19:42:00 följande:

Tycker så synd om dej Hoppas verkligen att liten tittar ut nu! Jag tyckte att det var hemskt att gå över med två dagar med två av mina barn. Usch!

Håller tummar och tår hårt nu och hoppas på att den kommer i natt

Kram

• Jessica 868

Ingen bebis än går bara och väntar och har jätte tråkigt..

BigMami skrev 2014-10-22 18:57:49 följande:

Men nu tror jag i alla fall att du har fått din bebis när du inte har skrivit idag

Hoppas det i alla fall!

Kram

• Jessica 868

Idag är en bra dag faktiskt och jag tänker att bebisen kommer när den vill. Så idag gör det inte så mycket att den är sen.

Det kommer lite av slemproppen hela tiden också, när jag besöker toaletten. Så något är på G, frågan är bara hur långt tid det ska ta innan det sätter igång. Hoppas på att vattnet ska gå varje gång jag reser mig. Men nu är det iallafall "bara" en vecka kvar innan dom kommer plocka ut bebisen om den inte kommit av sig själv. Så får försöka njuta nu i det sista och mysa med min stora tjej. Bebisen är så nära ändå

Känns skönt att jag inte är lika otålig som jag varit utan nu är tankarna bara Äch den kommer snart annars plockar dom ut den envisa jäkeln. Hehe.. Liten mammagris redan

Kram och tack för att ni väntar otåligt med mig.

• Jessica 868

Ingen bebis än. har fixat och donat hemma så bebis kanske vill komma inatt ..

Ska in till förlossningen imorgon på kontroll och hoppas då att dom gör någonting annat än att "bara" lyssna på bebisens hjärta.

Kram

• Jessica 868

Nu har vi varit en runda till på förlossningen. Hjärtat, fostervatten, UL, hinnsvepning nr 2 gjordes. Allt såg bra ut och bebisen mår bra. Fick en ny tid för kontroll på Måndag 9:30 om inte bebisen kommit innan. Sen är det igångsättning på Tisdag. Så på onsdag har vi vår bebis i vår famn om inte innan känns bra att allt var bra med bebisen. Hoppas nu denna hinnsvepningen vill hjälpa. Denna var jätte snäll och jag var "bara" öppen 3cm, men allt kändes bra sa hon och hon svepte runt huvudet. Nu är det bara att vänta.

Har just nu lite ont i rygg ( mensvärk ) och förvärkarba gör lite mer ont. Men så va det sist jag fick en hinnsvepning också. Så det kan vara falskt alarm denna gång också. Har inga förhoppningar alls. Får se hur kvällen/natten blir. Håller tummarna att jag håller vår son/dotter i famnen innan Måndag.

• Jessica 868

Dom sa inget om vikten. Och vi försökte titta på ul om vi kunde se könet, men det var bara ryggraden vi såg och kunde se vad det var.

Hur gammal är er pojk nu? Tiden går så snabbt när dom väl är ute. Längtar enormt tills nästa vecka är över och vår bebis är hos oss.

Kram

Pernilla0414 skrev 2014-10-25 15:49:12 följande:

Spännande :) så nära nu !! Ska bli kul att snart få se en bild på er lille/lilla skatt :)

Hur mkt beräknades h*n väga nu?!

Svar på tråden BF inom två månader