Den första tanken jag har när jag vaknar är fan ingen bebis inatt heller, SEB kommer tanken, åh, måste in och kolla familjeliv för nu minsann har en bebis kommit och jag känner avundsjukan stiga när jag ser att du skrivit eller lagt in en bild på den nyfödda.. Haha.
Tror du inte sin barnmorska gör en hinnsvepning idag då?? Isåfall om det fungerar föder du inom två dygn. Hoppas för din skull.
Jaha, så det är din sambos första, Gud så spännande. Då har han verkligen en helt fantastiskt upplevelse framför sig.
Ska du bli gravid nästa år igen? Va kul. Fast här är det slut. Böjer mig med två små liv.
Vi har många namnförslag eftersom vi inte vet könet på bebisen, men vi är inte alls överrens ..
Sambon tycker Ralf, saxon och Jasmin. Jag tycker Sven, Olle, Elsa eller Asta.
Men vi får vänta och se vem det är där inne. Kanske är en Av min sambos namn som passar bäst, vem vet.
Vad heter din dotter? Min heter Leia och det kommer från star wars, prinsessan Leia. Då visste vi att det var en tjej så då hette hon det redan innan hon föddes. Nu är allt en överraskning.
Lycka till idag och glöm inte berätta hur allt gått hos bm och på förlossningen..
Kram
Pernilla0414 skrev 2014-10-15 06:56:38 följande:
Ja vi ha verkligen turen att få bära våra barn.
Vaknade precis upp med hjärtat i halsgropen o kände på magen "han rör sig inte, han ha dött" hata när jag nojjar så, min puls går i 200 och jag försöker att lugna mig själv men omöjligt, ber sambon lyssna på hans hjärta o han säger lugnt "det tickar på som vanligt" ååh, så skönt att få den bekräftelsen så jag slipper börja hyperventilera. Haha vill bara att han är på utsidan NU!!!
Vi skulle ned mysa till art men tappa allt sug när bebis igår rörde sig så våldsamt så hela magen petade o stretade åt alla håll av starka sparkar. Han är helt tokig där inne när han sätter igång.
Det är precis som du säger, längtan till jag får en min stora dotter och hon möter sin lillebror för första gången, det kommer bli så magiskt. Min dotter är "en cool tjej med attityd" men hon ha ett så stort hjärta och kan vara känslig så ibland när hon träffar sin lilla kusin på 6 mån så får hon tårar i ögonen när de inte träffats på länge, haha. Så hon själv kommer också att gråta o jag med.
Längtar också till ögonblicket då jag få se stoltheten i min sambos ögon när han tittar på sin förstfödda. När han insett att han blivit pappa. Det ska också bli magiskt. Så mkt kärlek, åå!!
Ja sambon är lugn här, men börja bli liite mera otålig. Han längtar med :)
Ja vi var överens direkt om namn och ha kallat bebis i magen för Charlie hela året :) så det är skönt att ha klart. Gillar Harry mycket med men det ska lillebror heta, vi ska sätta igång igen nästa år o baka :D
Vad har ni för namn?
Hoppas sexandet satte igång det för dig?!
Åå varje gång du skriver så tror jag " nuu ha hon skrivit att det börjat eller att hon fått bebis" haha
Idag ska jag göra ctg-kurva o UL på förlossning. (Jag hoppas verkligen de mäter honom men de lär de inte göra, alltid så stressade) och sedan är det BM besök som varit inplanerat i kalendern sen i somras som jag sa att "nej du det kommer jag inte gå på" inte ens med skoj i rösten utan helt säker.. Dit får jag gå med tunga steg. Fan jag skulle verkligen ha bebis innan 15/10. Detta börja bli galet. 10 dagar till storasyster fyller år. Jag vill InTE vara på bb när hon fyller 10 !!!!