Inlägg från: Pernilla0414 |Visa alla inlägg
  • Pernilla0414

BF inom två månader

Jessica 868 skrev 2014-10-07 09:59:23 följande:

Usch, förstår precis hur du känner nu när du är förkyld. Jag var det för någon vecka sedan och jag gick också och undra varför man måste vara förkyld när man är gravid. Förjävligt är det..

Hoppas verkligen att du kan samla kraft ändå om din förlossning nu skulle starta snart.

Jag har sovit bra inatt faktiskt. Min sambo kom på att vi kunde ju byta sida i sängen eftersom han har en hårdare sida och jag en mjuk. Han sa det så snällt som nu när jag väger "lite" mer kanske det är bra att ligga på den hårda sidan. Hehe..! Men det gjorde underverk, nu kan jag vända mig utan att behöva få så ont och hoppa som en flodhäst .

Idag har jag mer ont i blygbenet, det känns som att det knakar till varje gång jag reser på mig. Och ryggen gör ondare. Vet inte om jag ska ligga, sitta eller stå. Jag hoppas bara att det är tecken på förlossning. Mitt mål är att inte behöva gå på bm besöket på fredag kl 10.

Kram och krya på dig.

Ja nu ha jag samlat krafter till förlossning, känns som jag ha en hel del energi trots en dag med ständigt rinnande näsa o ögon o hosta.. Men jag är ju så redo ändå :))

Vad hade du för bf-datum innan UL?!

Jag hade ju 8/10 från början och det är ju fullmåne 8/10 så jaa, jag ha ju fått upp förhoppningar igen som den optimist jag är.. "Denna natten är det miraklet vill komma till oss" haha hoppet är det sista som lämnar... ;)

För övrigt ha det varit en helt vanlig dag med mkt sd mensvärk osv.. Inga ovanligheter iaf.

Ja du få ta o sova på hans plats nu de sista dagarna.. :) all extra sömn man kan få är guld värd !!

Tack ska du ha! Hoppas du haft en bra dag och få igång en förlossning inatt ;) kram
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-07 21:09:49 följande:

Har haft en riktig skit dag efter lunch. Fått mer ont i rygg och humöret har varit ett riktigt "PMS" beteende. Jag har bara gått och tänkt att förlossningen ska sätta igång. Orkar inte mer, är såååå jäkla trött på allt just nu. Kan inte planera dagarna, vill bara sitta i soffan och vänta tills det är dags.

Tycker det är jätte synd om min dotter också. Har haft riktigt dåligt samvete idag eftersom jag inte kan göra så mycket med henne. Sittandes och hon är full av liv. Hon sa till och med i bilen på väg hem från dagis idag att hon har roligare där än hemma.

Vill bara få tillbaka min kropp nu så jag kan krama om mig flicka, gå ut och gå med henne, leka och busa. Och framförallt slippa detta jävla sura skit humör som dycker upp så fort jag har mer ont. Nu får det vara slut.!!

Tre dagar kvar och redan känns det så tungt. Går jag över tiden får jag nog låsas in tror jag. Kan inte umgås med någon. Tänk om jag uppfattas som en PMS bitch och blir ovän med mina/våra vänner..

Inatt är det dags, eller hur.??! Imorgon har vi fått våra små bebisar.

Kramar

Jo jag känner med dig, tänker verkligen inte på något annat! Blir galen...och ja om vi går över kan de ju låsa in oss båda så kan vi sitta där o muttra förbannat tillsammans!

Trodde av hela mitt hjärta att jag verkligen skulle ha bebis nu.. Helt säker.. Så mkt känningar i veckovis. Känner mig nästan lurad :)

Usch ja det där ständiga dåliga samvetet man för ofta kan ha för sina barn.. Örk de e jobbigt! Men det är bara nu, en sådan liiten period i hennes liv då mamma inte riktigt är sig själv, det glömmer hon! Och du gör ju ditt bästa utifrån dina förutsättningar, vi är mänskliga och det är ok o va lite "kassare" mamma ibland. Kan inte alltid vara på topp!

Igår kväll hade jag världens busigaste bebis i magen, att man kan röra sig så mycket som han trots en vikt på cirka 3,7 nu ?! Haha det känns ju om man säger så, inbillade mig att han borrade o tryckte ner sig djupare ner. För inatt kl 3.45 vaknade jag av förvärkar. (Ha aldrig vaknat någon natt av värkar) så jag trodde verkligen "NU händer det" klockade mina starka förvärkar, mensvärken o sd var verkligen synkade, höll i sig i en minut och kom var tionde minut precis! Sen avtog det kl 5.00 o jag passade på att somna om!

Sedan dess ha det varit lugnt. Kroppen lurade mig igen..

Ska vara på förlossningen kl 9.30 idag för ny ctg-kurva. (Endast för att jag sökt vård pga mindre aktivitet i magen förra veckan) så bara en rutin de har. Men alltid kul att höra det lilla hjärtat ticka :)

Drömde mig iväg imorse o tänkte mig in i känslan, av att ligga där i sängen o se min sambo byta blöja på vår bebis för första gången, se hans kärlek till hans första son, fantiserade hur lille Charlie skulle se ut, liten svarthårig söt unge man vill pussa ihjäl <3 åå vad jag längtar !! Så otroligt nära <3

Har du fått sova bra?! Kram!!
  • Pernilla0414
    BigMami skrev 2014-10-08 06:35:05 följande:

Håller tummarna att det snart är dags för Er! Jag tycker Ni är så duktiga och kämpar smile1.gif Snart är de små hos er..

Åh tack :) ja längtan är enorm!!!
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-08 09:42:54 följande:

Haha, usch vilket hemskt inlägg jag skev igår. Bara en massa klagande. Idag har jag inte än så ont i ryggen så som jag hade igår. Så idag är en bra dag. Fortfarande tryck neråt och massa rörelse. Men den lilla/lille trivs bra där inne tyvär.

Då får du se bebisen också? Jag hade nog tyckt det hade varit jobbigt att åka in och sen hem igen, även om det är en bra kontroll förstås. Men när man åker in vill man ha med bebis hem.

Två dagar idag till bf. TVÅ små dagar.

Plus två veckor om bebisarna trivs för bra.

Och nu har dom börjat bygga på ett nytt hus bredvid vårt, så hoppas verkligen inte dom ska väsnas för mycket sen när bebisen är ute, känner ilskan redan när dom väcker bebisen som precis somna. Finns alltid något att vara arg över. Hehe.. Kan säga att igår höll jag på att gå ut och skrika på dom att dom skulle hålla käften för att jag hade så ont. Haha.!!

Dottern mådde bättre idag, så klart. Idag ville hon inte alls till dagis. Hon har fått dom små gummibanden man pysslar ihop armband av och älskar det. Blev så glad igår att hon satt lugnt med mig och pyssla ihop armband utan att vara sur. Det värmde i mamma hjärtat.

Ha en underbar dag, så skrivs vi senare ikväll. Kram

Fick inte se bebis, gjorde bara ctgkurva, såg bra ut. Hade gärna gjort UL, är ju så mysigt.

Jaha, den 8/10 är snart också passerad.. Vill ju inte ha födelsedagarna på barnen så tätt :( dottern fyller år 25/10 så jag tänkte att jag skulle få bebis i början av oktober men de verka ju inte bli så :/ ha med börjat tänka att han verka trivas väldigt bra där inne. Men jag vägra att gå över!?! Jag är riktigt chockad att jag inte fött än. Men när jag kommit så här långt så börja jag tänka att det fan inte är någon omöjlighet att jag går över heller då. Men jag vill inteeeeee!!!! Jag bli bara tjockare o tjockare o lika så bebis! (Nojjig att han ska bli för stor) känner hur psyket tär när man hela tiden känner smärta o gravidkrämpor hela tiden och inget händer.. Inte ens en liten propp, nått tecken???!!! Förvärkar är ju bara lurendrejeri !!

Härligt att ni fick till lite lugn kvalitetstid tillsammans :) sådant kan man leva gott på..

Haha jag ha med tänkt på det fast med hundjäkeln här hemma, skäller så fort hon tror någon kommer.. Riktig skällig hund :/ känner redan nu hur arg jag kommer att bli när hon väcker bebis! Spela ingen roll hur många ggr på en dag jag ryter till på henne, hon ha glömt det till nästa gång hon tro någon kommer.

Ha en bebis som snurrar o sparkar o bökar så in i.... Just nu! Kan nästan bli irriterande oxh obehagligt (fast kanske bättre det än att han inte rör sig alls såklart)

Nahe dags att krypa ner och än en gång hålla tummarna att jag vakna upp i en vattenpöl :)

Godnatt så hörs vi imorgon! Längta till vi få skriva om våra förlossningar :)) inte bara all pip o gnäll som gravida , haha
  • Pernilla0414

Nu tro ju jag du fått bebis eller är inne där du inte skriver :P du bruka alltid skriva innan 10.00 haha

Hoppas du ligger o krystar just nu ;) här händer ingenting :(

• Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-09 19:57:22 följande:

Hehe. Tyvär har jag inte fött barn eller fått några tecken på förlossning.

Tänkte detsamma som du när jag skrolla ner, att jag skulle få läsa att du hade fått din bebis eller att förlossningen startat. Väntade mig en bild på bebis, hehe.

Hade verkligen blivit jätte avundsjuk på dig om du skrivit att din förlossning var igång eller att du fött inatt.

Nä, imorgon är det dags, bf dagen är här. Jag har faktiskt lugnat ner mig lite och bokat in en massa träffar med anhöriga och vänner för att slippa tänka för mycket. Är inställd på två veckor, vi vet ju att vi har våra bebisar i våra famnar inom två veckor och dom två veckorna är egentligen ingenting. smile1.gif

Håller tummarna att vi får våra älsklingar inatt eller imorgon.!

Kram och lycka till om något händer.

Nej blir nog ingen bebis idag heller känns det som. Då blir det det tunga klivet till att gå över bfdagen. Men visst för varje timme som går så är vi närmre våra gulleputtar.. Dock är ju ovissheten det som plågar, om jag visste ex den 14/10 så hade det varit så mkt enklare att ta sig igenom dagarna, sluppit bli galen av att känna o leta efter tecken.

Ha en bra fredag och lycka till om du ha turen att föda idag ;) kram
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-10 14:00:32 följande:

Ingen bebis här heller än så länge. Men dagen är inte slut än. Jag tycker att jag har mer ont efter bm besöket idag. Hon klämde och hade sig och nu gör det mer ont i blygbenet och lite i ryggen. Håller tummarna att vi inte går över helgen iallafall.!!

Tack och lycka till själv. Tror garanterat att du kommer föda innan jag och jag kommer gå över och bli galen. Hehe.

Trevlig fredag.

Ingen bebis här än :/ tycker det är lite taskigt, här ligger jag med mensvärk igen och sd men ha insett att det inte betyder latensfas för det. Bara onödig smärta, bli lurad. Kan inte vattnet gåå dåå hade jag sett mållinjen, ser ingen mållinje alls. Dottern fyller år 25/10 vill inte ha födelsedagarna så tätt :(

Ja, innan helgens slut låter bra men tyvärr blir det nog inte så. Även om det nu värker i magen men det ha det gjort så många veckor. 14-10-14 är ju ett coolt personnr. Det få jag sikta in mig på :P

Hur går det för dig?
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-11 10:14:36 följande:

Ingen bebis här heller smile4.gif buhu.. Var lite lös i magen inatt så trädde nästan att inatt är det dags, men jag somna gott och inget hände.

Har eb liten hemlis som jag tänkte dela med mig av och som jag börjar bli lite nervös över.

När jag gått över en dag med dottern tog jag en matsked ricinolja, fick diarré under fm och vattnet gick klockan 14. Nu sitter jag och undrar och detta kan ha startat min första förlossning med värkar mm.?! Kommer denna förlossningen bli lika lätt och starta snart, gå lika fort mm.? Tänk om det var oljan som startade det sist.? Fast den kan ju inte ha med allt annat med förlossningen att göra.? Den hade väl blivit lika lätt ändå?

Är rädd för att den gjorde susen förra gången och denna kommer bli "normal" och vad är då det?? Åh, varför tog jag den sist.? Sambon vill inte att jag gör det denna gången. Förstår honom, men ingenting hände första gången ju. Alt startade och gick fort.

Får hoppas den kommer igång i helgen, för nu längtar jag jätte mycket.

Håller tummarna för dig också. Kram

Känner nig lite korkad men visste inte va de va för olja så jag googlade , men det är väl inget olagligt eller farligt för bebis.... Eller?!

Varför prova du inte denna gång? Varför vill inte sambon?
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-10-11 12:21:01 följande:

Har en vän som druckit en matsked båda sina graviditeter och ingen skada är skedd. Själv tror jag bara att diarrén man får sätter igång värkararbetet och det är ju inte farligt.

Vet inte varför sambon är emot det denna gång. Kanske ska vänta ändå. Tänkte kanske ta en matsked på måndag, om inget hänt. Ingen behöver veta att jag tagit den ju. Det var inget jag och min sambo sa till någon förra gången, inte ens till bm eller förlossningen.

Vi får se hur länge jag orkar vänta på bebisen smile1.gif

Känner su något idag? Jag har ina känningar alls.

Kram

Men står det nånstans att man inte få ta sådan olja som gravid?! Alltså finns det risker? Det är ju ett jättebra knep annars, för bebisarna är ju faktiskt färdigbakade, jag tycker det känns mer läskigt att gå över massa dagar.. Litar inte på att moderkakan ger det den ska då. Finns så många otäcka historier om de som gått över och bebis dött då. Nä inatt ska de komma!!!!! Fast jag tror nog inte de kommer i helgen heller, haha

Ja jag ha känningar till och från hela tiden. Mest på fm då jag tömmer tarmen tre ggr och ha massa mensvärk. Sedan lugna det sig på dagen och nu på kvällen så var hela promenaden en sammandragning och tryck ner. Men tyvärr har jag ju känt så här i veckorvis så det betyder ju inget ha jag förstått :(

Hoppas du ha en mysig lördagkväll :) här äts det massa godis o snart filmtajm! vi hörs imorgon! Kram
  • Pernilla0414

Igår kl 23 så "skrek" jag till flera ggr då bebis tryckte ner sig, kändes som nålar sattes i hela bäckenet. Han tryckte ifrån med fötterna o tryckte sig ner med hårda stötar så hela jag blev som en pilbåge av smärta, sambon blev ganska stressad, haha.. Sen kom världens lustigaste sammandragning som höll i sig länge, kändes som vattnet skulle gå. Sambon sa nä jag gå o lägger mig så jag hinner sova en liten stund. Men ja sa att bebis kan bara luras, som vanligt. O här vakna ja utan bebis :) så drygt!!!

Svar på tråden BF inom två månader