Lillasystern förkrossad!
Hej alla familjeliv:are. Jag brukar inte skriva på sådana här forum men flashback tar alla allt så oseriöst, här verkar man få mer hjälp. Ska komma till saken, min lillasyster har nyss fyllt 15 och för lite mer än 2 år sedan dog hennes bästa kompis som hon umgicks med varje dag, ingen vet om det var en olycka eller självmord och min lillasyster gick till psykologer och annat men det hjälpte inte, hon hade svårt för att prata om det och ville bearbeta det själv vilket jag och mina föräldrar självklart accepterade. Hon mådde dåligt väldigt länge och var hemma från skolan ett tag för tjejen som dog brukade gå i hennes klass och därför blev det väl extra jobbigt då. Hon bytte skola efter sommarlovet och fick mycket annat att tänka på vilket jag tror var bra, man såg på henne att hon mådde super bra och hon har alltid varit en populär tjej med mycket vänner, men trots att hon hade så många umgicks hon extra mycket med en kille i skolan, dom var inget mer än vänner för hon säger allting till mig och jag antar att det var så, men dom blev jätte nära vänner och umgicks och pratade om allting. Hon sa alltid hur lycklig han gjorde henne, hur han alltid fick henne tänka på annat och hur underbar han var- och framförallt hur han fick henne att bli hel igen från hennes kompis död. I början av sommaren blev han påkörd av en kille i en EPA traktor och dog tyvärr 2 dagar senare. Då var hon i Spanien och hon fick panik och precis när hon fått ett flyg hem ringde killens pappa till henne och sa att han var borta. Sedan dess har hon varit så annorlunda(vilket är helt förståeligt) hon är med kompisar men när hon inte är det håller hon sig på sitt rum och på nätterna hör jag henne alltid skrika eller hyperventilera i kudden. Jag är så himla orolig över henne, hon har sagt till mig att hon mår så dåligt och att det gör ont hela tiden och det ser jag för hon ser så svag ut, och liksom aldrig glad. Flera gånger när jag kommit in till henne för hon gråtit flera timmar i sträck på nätterna så säger hon att hon inte orkar mer och att hon bara vill få det att sluta. Jag är inte säker på vad hon menar men jag gissar på sorgen och smärtan...Jag har aldrig förlorat en vän i ett dödsfall och jag är 18 år, hon är 15 år och har redan förlorat 2 nära vänner. Enligt henne ser hon killen ofta precis som hon såg tjejen i början. Hon kan inte prata med psykologer för hon hatar det och hon håller på att bli galen av all denna sorg. Jag vet inte vad jag ska göra! Våra föräldrar försöker hjälpa men dom båda jobbar som advokater och jobbar därför mycket och mig som hon kan säga allting känner att jag måste göra något men jag vet inte vad! Ska jag ge det tid som förut? Anledningen till att hon klarade sig och tog sig uppåt igen var pågrund av den här killen men hon har ingen sådan nu så vad kommer hända? Jag är rädd att hon kommer avsluta sitt liv för hon har gett sådana "hintar" snälla hjälp!
Visa tydligt att du alltid finns där för henne.
Kramar i massor till hela familjen.