Anonym (Mamman) skrev 2014-09-07 15:56:00 följande:
Jag kan hålla med i vad du säger till en viss del. Det funkar så länge du inte har en man/pojke/kille i gruppen du diskuterar med som har en historia av erfarenheter helt tvärtom. Då kommer det spåra ur totalt.
Att säga att det inte finns vissa kvinnor som har övertaget över män är att blunda för den andra sidan av myntet och bara vilja se åt ett håll. Att dessutom förneka/ignorera det som läraren i det här fallet verkar göra är ju bara att skapa en antifeminist i min son som råkat ut för mycket mobbing från tjejer.
Han kommer tappa all tilltro till jämställdhet och det hjälper ju inte honom på något sätt om nu det finns många offer till kvinnor fler än män. Han är ju faktiskt ett offer och borde få samma respekt och stöd som om han vore en tjej.
Om han kommer att tappa all tilltro till jämställdhet för en sådan här sak, så undrar man ju hur ni pratar hemma. Det är ju ändå hemmiljön som sätter de största avtrycken på barnen, inte enskilda lärare.
Hur har skolan agerat när han berättat att han blivit slagen av tjejer? För jag förmodar det har hänt på skoltid.