Inlägg från: Anonym (ta det lugnt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ta det lugnt)

förlorade en av tvillingarna.. funderar på att försöka bli gravid igen snabbt

jag tror också att ni ska inte ta såna stora beslut precis just NU. Du är mitt uppe i sorgen och de här funderingarna. Klart man kan ha 4 barn (jag har 3 syskon själv), men jag håller med alla som säger att ni ska vänta. Bearbeta sorgen lite till. Tänk tex om ni kör på, du blir gravid ganska snabbt och sen upptäcker ni tex att ert yngsta barn har nån besvärlig sjukdom, alt att den 4.e graviditeten blir väldigt problematisk? 
    I ditt läge tror jag man mest tänker på det där underbara med att få en till baby, men du ska orka med dina andra 3 barn också

Sen kan jag säga att jag har 2 barn som det är 13 månader mellan, apropå att du skriver att dina två äldsta har en så bra relation. Det hade mina barn också. Nu är de i tonåren, nästan hatar varann, vill helst inte umgås och bor stundtals en hos varje förälder (vi är skilda) De säger båda att det är mycket lugnare när de är ensamma. Jag hoppas och tror att detta går över när tonåren är över, och det skär i mitt hjärta att se hur de hur två barnen som varit som tvillingar i uppväxten, nu knappt står ut med varann (de är ganska olika till sinnelaget). 
    Jag menar inte att vara negativ och såklart blir det inte så här för alla barn som råkar vara nära i ålder, men jag tycker du är lite naiv när du tar dina äldsta barns nuvarande relation som en "sanning" och tänker att det kommer bli lika för 3.an, om den får ett syskon till. 

Svar på tråden förlorade en av tvillingarna.. funderar på att försöka bli gravid igen snabbt