Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

förlorade en av tvillingarna.. funderar på att försöka bli gravid igen snabbt

Anonym (Vill bara väl) skrev 2014-09-07 18:30:41 följande:

Men det nya barnet skulle bli älskat av hela familjen + lindra sorgen.. Var i ligger felet?

Det lindrar inte någon sorg. Man får en ny sorg istället. Det nya barnet kommer alltid att vara "barnet istället för". Och det blir en stor sorg för det barnet i framtiden. Det barnet kommer att tänka " jag finns bara för att den andra dog" och "hade det andra barnet inte dött hade jag inte funnits" och "EGENTLIGEN vill mamma ha mitt döda syskon, jag är bara ett substitut". Kan du se det barnet i ögonen och säga "Det är inte sant", då? Vacker lögn, kall sanning. 

Nej, TS, för DET ofödda barnets skull, sörj FÖRST. Om ett-två år kan ni fundera på om ni vill ha fler barn. Inte för att lindra sorgen, inte för att ge er bebis en "psuedotvilling" (4 år är ingen sladd, förresten....), utan för att då kanske ni, på riktigt, vill ha ett till barn, för att ni älskar barn.
    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee

Och jag beklagar verkligen er sorg.

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
Svar på tråden förlorade en av tvillingarna.. funderar på att försöka bli gravid igen snabbt