Inlägg från: Anonym (Vill bara väl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill bara väl)

förlorade en av tvillingarna.. funderar på att försöka bli gravid igen snabbt

Är en familj med tre barn o en i himlen ( 4 år, 5 år, och nyfödd). Vår yngsta skulle haft en tvilling. Sorgen efter vårt barn som dog i magen är outhärdlig. Tycker synd om min yngste som nu blir ensamt sladdbarn..

Vi hade från början bara velat ha 3 barn men älskade att vi skulle få två på en gång o få fyra barn totalt. Nu blev det inte så. Känns tomt.

Ibland känns det som jag snabbt vill ge min yngsta ett syskon tätt, ibland som om 4 barn ändå är väl mkt, att det kanske inte är rätt mot de andra. Eller ska vi vänta?
    Alla är ledsna för vårt förlorade barn..
    Kanske en pseudotvilling skulle kunna föra in lite lindring i den sorgen.

• Svar på tråden förlorade en av tvillingarna.. funderar på att försöka bli gravid igen snabbt
  • Anonym (Vill bara väl)

Men det nya barnet skulle bli älskat av hela familjen + lindra sorgen.. Var i ligger felet?

• Anonym (Vill bara väl)

Jo.. Ni har väl rätt. Men det där med att " vore det inte för det andra barnet hade inte jag funnnits-tänket" köper jag inte riktigt. För jag tycker det är en vacker tanke. Att en sorg i förlust ändå kan leda till ngt nytt o vackert som man skulle gått miste om annars.

Jag sörjer mitt förlorade barn ngt fruktansvärt o tror det är svårt för er att förstå. När jag sköter om min kvarvarande tvilling så ser jag bara att hon är en, att det skulle varit två.

Att hon skulle haft en syster alltid i alla situationer.

Min 4 o 5åring är så tighta. Bara ett år mellan dem o deras relation är fantastisk.

V

• Anonym (Vill bara väl)

Tack du som skrev sist. Det nya barnet skulle inte vara en ersättare.. Vi ville så gärna ha vår tvilling men det gick ju inte. Hon var för sjuk.

Men hon öppnade en plats. För ngn annan.

Vi får se hur det blir. Det kommer nog bli ett syskon men får se när.

• Anonym (Vill bara väl)

Beklagar att din lilla pojke dog. När ens barn dör inser man att inget annat är viktigt. Jag skulle kunna bo i en 1:a, vara arbetslös, hugga av mig benet om jag fått ha alla mina barn i livet. Istället har vi en liten ängel ( som flyger in på ett moln o ser hur vi har det när fönstret är öppet, säger 5-åringen).

• Anonym (Vill bara väl)

Jag förstår precis vad sara menar. Vi har båda förlorat våra barn och det är ett hål i hjärtat. Vi kommer aldrig glömma våra barn dom öppnar dörrar i våra hjärtan. Men en ny dörr kan öppnas med ett nytt barn. Även om en dörr alltid kommer stå och slå.

Visst kan det vara fel att skaffa barn i syfte att lindra sorg, kanske en desperat handling i sorg. Men visst kan det också handla om att man har kärlek o plats för en ny individ i sitt liv. Och att det i sig inte har med sorgen till den förlorade att göra.

Saknar o älskar mitt förlorade barn så mkt. Så ledsen att du inte fick stanna hos oss

Svar på tråden förlorade en av tvillingarna.. funderar på att försöka bli gravid igen snabbt