• Holabalola

Självisk pappa

Malintbackstrom skrev 2014-09-11 20:44:32 följande:

Det är lite mer komplicerat än så. Pappa ska alltså komma till Sverige och ha med sig min stora dotters bästa kompis från England. Det är en tjej vars familj pappan har känt hela livet. Vi bodde hela familjen i England när dottern var liten, det gjorde även den familjen, även då båda pappor är sydafrikaner.

De litar inte fullt ut på pappan men eftersom de känner mig väl också, så litar de på mig.

De tror att jag kommer ta hand om allt som vanligt.

För övrigt är min dotter och "kompisen" nästan identiska utseende mässigt. Så jag misstänker skarpt att det inte är mina barns kompis, utan deras syster... Min exman är inte den trogna typen.

Jag har följt tråden sedan första början, och nu tycker jag att vi kommit lite OT, (inte du ts) nu verkar det mest som fadern i sammanhanget svartmålas väldigt mycket. 

Man kan inte lita på vad en (yngre) tonåring säger (usch va hemskt det låter) för det kan vara mycke upp och ner, jag tycker helt enkelt att ni har med flickan i samtalet och säger till henne att "Pappa hade tänkt att komma om en månad, vill du se honom? Vi hade tänkt att göra si eller så." Så får hon bestämma själv de gångerna, jag tror inte man kan ta ett nej vid ett tillfälle som "Jaha nu vill hon ALDRIG se honom igen".

Som många har sagt förut, man måste tänka vad som är bäst för barnen, och jag anser att det är bättre att ha en far som kommer då och då än att aldrig se honom.

Svar på tråden Självisk pappa