Malintbackstrom skrev 2014-09-09 18:23:35 följande:
Jag har bara 1 bil och sambon har en jobb bil. Vi behöver dem då vi båda jobbar och bor mitt inne i skogen. Förra gången han var här fick han låna bil av oss då vi hade 2. Då lämnade han kvar 2 parkeringsböter. Plus att han fick bensinstopp på motorvägen då han glömt fylla på med bensin och sen återlämnade han bilen utan att tanka. Spelar kanske inte så stor roll, men det var väldigt stressigt för barnen som blev väldigt upprörda av detta.
Jag tror nog han vill att jag ska ordna, som jag brukar... Fixa bil eller köra runt på dem. Vet faktiskt inte hur han tänkt.
Nej, det gör inget om de bor i skogen, bara de kan göra saker. Typ handla mat...
Den lille vill åka utan den stora. Den stora vill träffa honom i 1-2 dagar.
Hyr han stuga och fixar transportmöjligheter får de åka till honom. Trots att jag vet att jag kommer må skit under hela besöket.
Förra gången han var här, kom han full då han festat med en kompis halva natten. Han glömde plånbok/ pass på bussen. Och han hade spring tävling med sin astma sjuke son när det var 20 minus... Lillen fick astma attack och den stora blev utskälld för att hon "orsakat" astma attacken.
Men FY! Jag tycker du kan dra det till att de får sova varannan natt hos honom och varannan hemma. Och han får inte låna någon bil av er med tanke på resultatet av förra gången.
För övrigt så låter han som en riktigt urusel person.
Jag känner att du inte bör lämna barnen ensamma med honom speciellt länge. Du kanske kan köra och lämna barnen hos honom när de ska på någon aktivitet. Tex bada, lämna dem på simhallen, hämta dem på kvällen hos honom osv.!
Känns konstigt att du måste sätta upp sådana regler... Verkar som om han tror att föräldrarskapet kommer av sig själv när han är mer avlägsen än den mest avlägsna släkting...