Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Självisk pappa

Jag läste bara TS nu.

Mitt råd till dig är: Lägg ner. Lev ert liv. Du gör det du tror är bäst för barnen men ÄR det verkligen bäst att känna sig som ett påhäng och bortvalda för att de inte uppför sig som han förväntar sig? Respekt förtjänar man och han har inte förtjänat någon, de ringde ju ändå på em?
    En normal person hade inte betett sig så som deras pappa gjorde.

Fråga barnen om de vill träffa pappa, vill de inte, ta den striden med honom åt dem. Tala om att de inte vill längre så han behöver inte bemöda sig med att slösa några kronor på att komma till Sverige.

Låt dem tala med skolkuratorn eller bup om du tror att det kan behövas. Ibland är inte den ena föräldern något att ha utan är bara jobbiga för barnen. då ska man låta dem slippa.

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2014-09-09 12:02:55 följande:
    Klok som alltid!
    Tack
    Malintbackstrom skrev 2014-09-09 18:31:46 följande:
    Tack! Jag börjar mer och mer inse att det är så jag måste göra! Känns skönt art fått det bekräftat av så många att jag tänker rätt! Man blir så inpräntad att barnen har rätt till sin pappa och att det kommer visa sig senare i livet om man inte hjälpt till att skapa god relation.

Men som sagt till vilket pris?!?! Jag ska lägga ner nu. Jag ska tänka på mina barn här och nu.

Kurator hade den stora kontakt med för 7 år sedan och jag tror inte hon har något nytt behov. Hon är klarsynt och klok. Ser jag ett behov tänker jag givetvis om.

Den lille ser pappa som en extra person i livet och jag tror inte det skulle påverka honom nämnvärt om han försvann ur hans liv. Inte just nu i alla fall. De har en fadersfigur i sin extra pappa. Givetvis ska jag vara uppmärksam.
    Ja, det tog sin tid för mig med när jag var i den situationen. (7 år) Men mitt och barnens liv blev mycket bättre när jag slutade försöka ge dem deras pappa. Lycka till!

• SupersurasunkSara
    Moolie skrev 2014-09-11 11:51:39 följande:
    Och hur ska hon göra det exakt? De är ju i "säkert förvar" hos pappa. Hon kan inte bara hämta hem dem hur som helst.

Flickan vill inte spendera 2 dagar med sin pappa i skogen, men så fort han vinkar med en vecka i England så är hon på tåget? Ja, nä. Jag hade satt stopp DIREKT. Hon får inte åka. Mamma är ensam juridisk vårdnadshavare och har sista ordet vad som ön sägs.
    De ska ju vara i Sverige, pappan tar med kompisen till Sverige. Hur nu någon kan vilja åka med en relativt okänd snubbe till Sverige i 10 dagar men ändå inte vara säker på att inte bli sittandes ensam med snubben 5 dagar...

• SupersurasunkSara
    Moolie skrev 2014-09-11 14:30:58 följande:
    Att sitta med en främling ett par mil hemifrån är INTE samma sak som att ta med dig en kompis utomlands till en främling....!!!
    Nu tror jag vi pratar förbi varandra.

Svar på tråden Självisk pappa