Inlägg från: Anonym (men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (men)

Självisk pappa

Men vad sa pappan då när du sms:ade tillbaka och skrev att ni hade skickat kort. Eller när han fick korten på måndagen sen? 

• Anonym (men)
    Malintbackstrom skrev 2014-09-07 14:55:24 följande:
    Att jag borde skickat det tidigare...och att jag borde uppfostrat barnen att tänka på att gratulera på morgonen. Inte på eftermiddagen.
    Trevlig kille. Han om någon verkar ju väluppfostrad *host*.
  • Anonym (men)

Prata med barnen är mitt råd. Vill de inte träffa någon som dyker upp 1-2 ggr per år, inte gör någon ansträngning över huvud taget övriga året och är väldigt otacksam och otrevlig mot barnen, låt dem slippa.

• Anonym (men)

Vill de träffa honom låt dem men låt honom sköta allt jobb kring det.

• Anonym (men)
    Malintbackstrom skrev 2014-09-07 17:59:54 följande:
    Frågade den stora om hon ville träffa pappa i oktober. Hon sa ja, 1-2 dagar. Den lille ville träffa pappa. Men vill förmodligen inte sitta i en stuga utan tv wi-fi och bil i 10 dagar. Den lilla detaljen har jag inte nämnt till honom än.

Då sa pappa att kommer inte den stora mer än så får det kvitta. Jag svarade, helt olikt mig. Ok då vet vi att du inte kommer.
    Vänta så den lilla räknas inte?Förvånad
  • Anonym (men)

Btw vad gör pappan när barnen (sonen) fyller år?  Är förövrigt dottern lik pappan enligt dig? 

• Anonym (men)
    Malintbackstrom skrev 2014-09-10 22:05:28 följande:

Barnens pappa har nu lovat det stora barnet att ta med hennes bästa kompis från England till Sverige. Men bara om hon lovar att träffa honom minst 5 dagar av 10. Så givetvis har hon lovat det nu. Ja vad kan jag säga?!?

Du låter henne. Han får inte låna någon bil (med tanke på hur det gick sist), han får fixa allting själv och du säger till dottern att om något skulle inträffa typ att han är full eller gör något annat dumt eller farligt så ringer hon dig direkt. Dottern är stor nog att kunna känna av en sådan sak och därför ringa dig om något händer.
  • Anonym (men)
    Moolie skrev 2014-09-11 10:02:24 följande:
    Men att släpa med en kompis dit?? Har man vett att låta kompisen följa med?? Neeeeeeej säger jag! :O
    Men skulle han inte ta med henne från England? Då blir det en uppgörelse mellan flickans föräldrar och pappan. Ts kan inte göra så mycket åt deras överenskommelse. Även om Ts berättar hur pappan är så finns det en väldigt stor risk att pappan bara säger att mamman försöker svartmåla honom och buhuhuh. Då kommer förmodligen föräldrarna ställa sig på pappans sida.

Jag menar givetvis att om problem uppstår så tar Ts båda flickorna där i från.
Svar på tråden Självisk pappa