• Kira2

Självisk pappa

Men det känns ju som pappan inte är intresserad av sina barn. Känns som du kämpar för hur du ville det skulle va när ni gick isär, inte för hur det är. Mitt råd är att du slutar kämpa för det som ändå aldrig kommer att ske. Och fokuserar på hur det är istället. ( lättare sagt än gjort)

• Kira2

Men hur känner barnen? Pratar dom mycket om sin pappa? Längtar dom efter honom? Vill dom träffa honom? Jag menar inte att du ska bolla över bollen till dom men du märker ju hur dom känner. Sen tycker jag det är toppen att de har en bonuspappa som bryr sej om om, känns som han är mer fadersfigur än bio pappan och det kanske räcker för barnen.

• Kira2

Jo men absolut är ursprung, kultur osv viktigt! Men känns som du och din sambo fixar att hålla igång det! Tummen upp till din sambo! Men om barnen vill träffa pappan är det ju bra, men kanske räcker med att han kommer och hälsar på en dag eller två, typ sover en natt på ett hotell i närheten. Du ska inte behöva resa land och rike utan pappan är vuxen och kan klara det själv.

Svar på tråden Självisk pappa