Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

Första barnet, BF maj 2015.

Hej! Jag hoppar in här. 29 år och bor o Göteborg. 4+5 idag. Ser att många tappar sina symptom vid den här tidpunkten och det gjorde jag också. Men nu har jag lite smått fått tillbaka känningarna i magen igen. Oroar mig för missfall och väntar på att veckorna ska flyga förbi så jag känner mig lite säkrare. Men i de flesta fallen går det ju bra, och jag har inte haft en endaste antydning till blödning än.

• Ciconiidae

5+0. Jag mår bra hittills, har de flesta symptom men väldigt milt. Glömmer ofta att jag är gravid, vilket är skönt! :)

Ljusfat skrev 2014-09-13 18:27:04 följande:

Vilken vecka är ni alla i nu? :)

Mår ni bra?

• Ciconiidae

Jag drömmer också helt vilt, kommer ihåg flera och långa drömmar. Många av de är mardrömmar, de flesta mindre farliga mardrömmar som att jag missfärgar mitt hår.

minismurf86 skrev 2014-09-15 16:55:50 följande:

Hej tjejer!!

Har varit borta ett tag och har massa intressant att läsa igen

Fråga 1...

Går familjeliv.se att få som exempelvis FB messenger? Att man får att meddelande på telefonen när någon skriver?

Fråga 2...

Är det någon mer än jag som drömmer jätte konstiga drömma?

Mardrömmar och helt enkelt jätte skumma drömma?!

Jag växer för varje dag! Jag har verkligen otroligt svårt att dölja min mage nu... Både jobbigt och kul. Jobbigt tycker jag då det är lite tidigt att berätta på jobbet... Mycket kan fortfarande hända... Kul för att man börjar se lite... Undrar om de är 2....

Ha de bäst! KRAM!

• Ciconiidae

Det är ett klart plus, grattis! Testerna reagerar inte så starkt om inte hcg nivån skjutit i höjden.

VMS skrev 2014-09-16 19:09:19 följande:

Hej!

Hoppar in här med :)

Om det här nu stämmer med mig, så har jag BF 24 maj. Tog två grav.tester idag för det första kom ett svagt streck fram och på det andra kom också ett svagt streck fram. & min pojkvän vet inget än, vet inte om

Här är en bild, den översta tog jag först och sen den understa. & inte gjort på morgonen, halv 3 i eftermiddags. Hade bara dom här två testen kvar & ville inte gå & köpa ett för nästan 200 kr när man faktiskt kan beställa billiga & bra(?) på nätet.

Har också hört att dom här testen inte är så pålitliga, att dom kan visa positivt fast det inte är det och tvärtom. Vet någon nått om det? Men jag har beställt 2 olika tester som jag hoppas kommer i morgon eller på torsdag.

Tacksam för svar! :)

• Ciconiidae

Jag tänker berätta när magen börjar växa. Två kollegor vet dock redan om det.

VMS skrev 2014-09-22 11:53:04 följande:

När tycker ni man ska berätta för sitt jobb?

• Ciconiidae

Jag berättade för familjen innan jag ens passerat BIM. Jag är ensamstående så jag ville berätta så lugnt och sansat som möjligt, det blev inte riktigt så. Jag var så nervös så jag börja storgråta.

Jag: jag har varit och inseminerat mig i Danmark. *börjar storböla*

Syrran: MEN HERREGUD, VAD ÄR DET SOM HAR HÄNT!?

Jag: JAG ÄR GRAVID (storgråter fortfarande så man knappt hör vad jag säger)

Syrran: Men...det är ju något bra.

Pappa: Sa du att du var gravid? (Ser totalt förvirrad ut)

Jag: JAA

Brorsan: det var som fan!

Mamma är stel som en pinne och är totalt chockad, sen suckar hon "jaja, gjort är ju gjort"

Syskonen och mamma visste om mina planer sen innan, pappa visste ingenting. Men pappa blev jätteglad, mamma behövde sin tid att smälta det. Men nu vill hon göra ordning ett rum till mig och bebisen hemma hos dem så jag kan komma till dem när jag vill. Så det blev bra till slut trots dramatiken från när jag berättade.

VMS skrev 2014-09-27 21:39:37 följande:

Hur ska ni berätta för er familj & sambons/mannens familj? Överraska dom eller inte?

Själva ska vi överraska våra föräldrar först, med varsin "Världens bästa mormor/morfar/farmor/farfar" tröja på fredag nästa vecka :) & sen min sambos två syskon med familjer ska vi överraska genom att bjuda hit dom i mitten av oktober & ha typ som en tipsrunda med en bonusfråga, hitta en bulle i ungnen. Vi skickar dom två yngsta att hitta den & säga vad dom hittade & var den låg. Tror att det blir såå roligt, att dom får tänka till lite också ;) Välplanerat haha!

• Ciconiidae

Jag gick in i vecka 8 igår och känner inte direkt någonting. Det enda tecknet nu är väl att brösten är fylligare. Jag vet inte om det ligger i generna, men mamma visste inte ens att hon var gravid i vecka 8 med brorsan, hon hade dessutom fått "mens" som vanligt vid BIM. Så det gjorde mig lite lugnare.

elinh89 skrev 2014-09-28 08:48:37 följande:

Idag går jag in i v 8 :) hur mår ni tjejer? :)

• Ciconiidae

Hej tjejer, tänk på att inte ta järntillskott i onödan då det kan stjälpa istället får hjälpa.

"Att ta järntillskott för icke-anemiska gravida kvinnor (kvinnor med normalt blodvärde) har en ökad risk att utveckla höga blodtryck under graviditeten och att få ett litet barn. Låg födelsevikt är förenat med risk för att senare utveckla diabetes, hög blodtryck och astma.

(...)

Järn är en metall som ansamlas i våra kroppar. De ingår i flera kemiska reaktioner i våra kroppar utöver att binda syre till hemoglobinet i våra röda blodkroppar. För mycket järn är förknippat med ökad risk för graviditetsdiabetes och kan öka risken för havandeskapsförgiftning, missfall och är förknippat med hjärtkärlsjukdom, högt blodtryck och astma. En bidragande förklaring till att vi kvinnor i lägre grad drabbas av hjärtkärlsjukdom under vår fertila ålder jämfört männen, är sannolikt att vi genom våra menstruationer regelbundet gör oss av med ett överskott av järn."

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.