Jag berättade för familjen innan jag ens passerat BIM. Jag är ensamstående så jag ville berätta så lugnt och sansat som möjligt, det blev inte riktigt så. Jag var så nervös så jag börja storgråta.
Jag: jag har varit och inseminerat mig i Danmark. *börjar storböla*
Syrran: MEN HERREGUD, VAD ÄR DET SOM HAR HÄNT!?
Jag: JAG ÄR GRAVID (storgråter fortfarande så man knappt hör vad jag säger)
Syrran: Men...det är ju något bra.
Pappa: Sa du att du var gravid? (Ser totalt förvirrad ut)
Jag: JAA
Brorsan: det var som fan!
Mamma är stel som en pinne och är totalt chockad, sen suckar hon "jaja, gjort är ju gjort"
Syskonen och mamma visste om mina planer sen innan, pappa visste ingenting. Men pappa blev jätteglad, mamma behövde sin tid att smälta det. Men nu vill hon göra ordning ett rum till mig och bebisen hemma hos dem så jag kan komma till dem när jag vill. Så det blev bra till slut trots dramatiken från när jag berättade.
VMS skrev 2014-09-27 21:39:37 följande:
Hur ska ni berätta för er familj & sambons/mannens familj? Överraska dom eller inte?
Själva ska vi överraska våra föräldrar först, med varsin "Världens bästa mormor/morfar/farmor/farfar" tröja på fredag nästa vecka :) & sen min sambos två syskon med familjer ska vi överraska genom att bjuda hit dom i mitten av oktober & ha typ som en tipsrunda med en bonusfråga, hitta en bulle i ungnen. Vi skickar dom två yngsta att hitta den & säga vad dom hittade & var den låg. Tror att det blir såå roligt, att dom får tänka till lite också ;) Välplanerat haha!