Inlägg från: Madelaiine |Visa alla inlägg
  • Madelaiine

Första barnet, BF maj 2015.

Hej tjejer :)

Försökte att fokusera på min viktnedgång inför IVF nummer 2 i november. Lyckades gå ner 6 kg i alla fall. Men så igår hände nåt jag trodde var omöjligt. Igår på cykeldag 35 tänkte jag att jag tar ett test så mensen sätter igång nån gång. Har aldrig nånsin sett ett positivt test någonsin, under dessa år av kämpande. Men där stod det GRAVID. Så trots allt kämpande och misslyckade inseminationer och IVF så har vi blivit spontant gravida. Kan knappt förstå att det är sant. Jag är 23 år och sambon 27 år (vårat första barn)

• Madelaiine

Hej allihopa,

Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.