Inlägg från: Ljusfat |Visa alla inlägg
  • Ljusfat

Första barnet, BF maj 2015.

Hej.

Jag är 31 år, bor i skåne och väntar första barnet med min särbo som är 29 år.

Har varit gravid tidigare men dessa har slutat med ett ma i v 11 (för något år sedan) samt ett mf i april detta året v 5.

Hoppas innerligt att det ska bli en bebis denna gången men har svårt för att släppa oron över att det inte kommer gå vägen.

Är idag i v 5 (4+4) så det är några veckor kvar tills man kan slappna av :)

• Ljusfat

Går in i veck 6 imorgon. Har mått som vanligt förutom lite molvärk och tunga bröst.

Idag har jag varit så trött att jag skulle kunna stå och sova. Mådde lite illa i morse. Vaknar även varje morgon med en otrolig hunger och ett sug i magen.

Vet inte om det är en tillfällighet eller om det helt enkelt är så här det är att vara gravid. Tycker bara det känns så tidigt för allt. Hihi.

Hur är det själv ts? :)

• Ljusfat

Kul att följa er. När tänker ni ringa mvc för hälsosamtal/inslrivning?

Tänkte själv vänta åtminstonde en vecka till och kanske till och med två så att jag ser om det verkar vilja stanna denna gången.

• Ljusfat
    H@llon skrev 2014-09-10 08:36:45 följande:
    Hej! Jag blir snart 30 och bor i Södermanland. Ska strax gå till barnmorskan för inskrivningssamtal, spännande. Trodde jag skulle va i v7 (6+4) idag men pga komplikationer gjordes VUL på akuten för en vecka sedan och hon tyckte då det såg ut som v4 eftersom hon endast såg en fostersäck. Hoppas hoppas hoppas att allt är som det ska. :) Grattis till alla som plussat! Till er andra, det kommer snart ha tålamod!

Håller tummarnaför dig. Grattis till dig också
  • Ljusfat

Jag köpte bodies idag. Netto hade för tio kronor! Kunde helt enkelt inte låta bli :) köpte tio stycken haha.

• Ljusfat

Hur har ni det med aptiten? Jag vaknar varje natt och är vrålhungrig. Lite jobbigt :). Går ju inte att somna med värsta suget i magen!

Ang vitaminer så äter jag "gravid" från apoteket. Äter fisk minst två gånger i veckan och hoppas att jag får i mig tillräckligt med omega 3 då.

• Ljusfat
    mary03 skrev 2014-09-13 19:14:09 följande:

som sagt inte så mycket krämpor än, känner mig pigg och fräsch och är väl tacksam för det förvisso :) vecka 6 imorrn, längtar!!

hur mår du? och vilken vecka?

Det är skönt att inte ha en massa krämpor men samtidigt föder det oro.

Har inte heller så mycket. Är oerhört trött och ofta hungrig. Idag har det varit lite mer drag i magen (växtvärk?)

Är fortfarande inställd på att det inte kommer gå.vägen och kommer nog känna så tills den dagen jag föder, när det nu än blir.

Är i v 6 (5+3) det var denna dagen det började blöda förra gången.
  • Ljusfat

Trött så att ögonen går i kors trots att jag sov bra hela natten, samma igår.

Tog ett nytt test (ja jag är knäpp). Gravstrecket kom direkt och före kontrollstrecket. Det blev även starkare än kontrollstrecket. Känslan när man ser det där andra strecket är fortfarande lika fantastisk som första gången haha. :)

Sitter och läser om tidiga ultraljud. Ska försöka hålla mig till vecka 13 (12+0) och då göra ett kub privat. Är iofs "bara" 31 men hoppas på att få göra det ändå. :)

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.