Barnböcker till 15 månaders kille!
Tips på ERA bästa barnböcker, som passar till en kille på 15 månader. :) Gärna tips på fina sagoböcker också, med inte allt för långa sagor. :)
Tips på ERA bästa barnböcker, som passar till en kille på 15 månader. :) Gärna tips på fina sagoböcker också, med inte allt för långa sagor. :)
Alexi: Är inte ute efter pekböcker, det har han redan massor men är inte så intresserad av dem. Han tycker om att ligga bredvid mig i sängen på kvällen innan sovdags och lyssna på en saga. :)
Scoops: Max, Bu
Minerva123: Ja, böcker med lite text är en favorit här! :) Ska kolla upp den vita barnkammarboken (har den blåa med sånger i) och Totte-böckerna är även dem med på inköpslistan. Och även Emma-böckerna. (Eller ja, inte alla - men någon från varje..)
Min dotters favoriter i den åldern:
* Alfons
* Viggo
* Ingrid
* Nasse
* Halvan
* Rut &Knut
Håller med om Ingridböckerna. De är bra!! Annars kan ni gå till biblioteket och leta upp favoriter.
Är med stammis på bibblan, älskar alla barnböcker! :)
Min 13-månaders älskar sångböcker och "Lille Wille" just nu. Fast nästan alla böcker går bra här. Gärna maskiner också..
Böckerna om grisen Benny har all våra tre pojkar gillat, liksom Ingrid, bu och bä och Anna-Clara Tidholms böcker som andra redan tipsat om.
Sedan vet jag att du inte var intresserad av pekböcker, men tipsar ändå om följande:
www.bonniercarlsen.se/bocker/ovrigt/s/stora-var-boken/
Det finns en bok för varje årstid. De har varit löjligt populära hos alla tre. Det är så mycket detaljer och man får följa massor med olika berättelser i bilder. Min äldsta är 7 år nu och läser ju kapitelböcker på egen hand nu men ändå kan han fortfarande sitta och bläddra och hitta nya små historier han har missat. Och han satt som klistrad från det att han var under året .
Böckerna om den lilla mullvaden gillas också, liksom böckerna om Fia.
Mina barn gillade, dessa böcker när de var i den åldern:
Alfons
Pippi
Emil i lönneberga
Ingrid
Pettson och Findus
Bamse