• Anonym (Förtvivlad)

Syskon får inte träffa varandra

Jag och min man har nyligen separerat och jag har flyttat till en lägenhet, De äldre barnen har flyttat med mig men de små (5, 6 och 8 år) är hemma hos sin pappa. Eftersom jag reser mycket i mitt jobb så har det varit bra. Jag får inte träffa dem och inte syskonen får inte heller träffa varandra. Det bestämmer pappan. Jag har varit i kontakt med familjerätten och har nu även fått en orosanmälan från soc, gällande de små. 
    Min fråga är hur jag kan gå vidare, utan att göra de små allt för stor skada, så att syskonen ska få träffa varandra?
    I mitt fall så kommer det att bli vårdnadstvist osv. 

• Svar på tråden Syskon får inte träffa varandra
  • Anonym (Upprörd)

Men snälla?! Hur kan du acceptera att du inte träffar dina barn? Hur tror du barnen känner när mamma bara tar de äldsta barnen? De känner sig övergivna av sin mamma och det spelar ingen roll om du reser mycket, finns INGA ursäkter för att göra som ni gör! Jag jobbar med barn som är i samma situation som dina så jag VET hur det påverkar barnen! Ta tag i saken, avsäg sig resor och börja ta ansvar för alla dina barn! Dom behöver sin mamma allihop!

• Anonym (IQ)

Vem har gjort orosanmälan gällande dig och de små barnen? Soc kan väl ändå inte ta det seriöst om du inte ens träffar dem... 

Varför stämmer du inte pappan?

• Grappa

Du stämmer pappan och ber att få ett interimistiskt beslut, dvs ett preliminärt beslut som snabbehandlas så att umgänget kan komma igång asap.

• Anonya

Usch att hindra familjen att träffa varandra. Självklart ska syskonen få träffa varandra, men också du och barnen vilket är ännu viktigare. Du skriver ändå bara om problemet att syskonen inte får träffas och nämner bara som i förbigående att du och de yngre barnen inte heller får träffas. Är inte det ett problem?

• LängtansBlåaBlomma
    Anonya skrev 2014-09-06 12:44:26 följande:

Usch att hindra familjen att träffa varandra. Självklart ska syskonen få träffa varandra, men också du och barnen vilket är ännu viktigare. Du skriver ändå bara om problemet att syskonen inte får träffas och nämner bara som i förbigående att du och de yngre barnen inte heller får träffas. Är inte det ett problem?

Tänkte jag också... Varför nämns bara syskonen och inte mor-barn?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Anonym (Förtvivlad)

Det är som så att jag har kontakt med jurist och familjerätten, och det kommer bli en vårdnadstvist och eftersom jag har den ex make som jag har och med hänsyn till barnen så försöker jag vara så lugn och saklig, som det går. De har varit med om tillräckligt och vet att det här är under en begränsad tid. Har kontakt per telefon med de små och har förklarat för dem hur läget är.
    Det är pappan som har anmält mig till soc, förstår ej varför. Han har sagt att han ska ställa till ett h-vete för mig, men det är barnen han förstör för och sårar. 

• Anonym (Mia)

Va? Har han bestämt att du inte får träffa barnen, de små alltså?
    För det första: Bor ni i Sverige?
    Är svaret ja, polisanmäl honom och samla bevis för en vårdnadsutredning (som jag ser är påbörjad). Hindrar han helt umgänge mellan dig och barnen har han extremt små chanser att få behålla vårdnaden.

Svar på tråden Syskon får inte träffa varandra