Inlägg från: Minyalaloba |Visa alla inlägg
  • Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Minyalaloba

Hej, vad roligt!

Var bor ni? Hur gamla är ni? Vad har ni för BF?

Vi har 13 maj än så länge. Vi ska göra UL veckan innan jul så vi får se vad de säger då.

• Minyalaloba

Jag har funderat på kub men är osäker på hur man skulle reagera på resultaten eftersom det bara är ett mått, en gissning på hur stor risken för avvikelse kan vara så vi kommer inte att göra det. Jag vill inte riskera att gå resten av tiden och tänka på de där siffrorna eller vad det kan vara de ger en som svar.

Vad roligt att vi har ungefär samma datum ????. Jag hoppas att jag inte går över till den 24 maj för då blir min lillsyrra sur om hon inte får ha sin födelsedag för sig själv ???? (hon är 28 år så man kan ju tycka att det inte skulle spela någon roll längre ????).

Vad jobbigt för er!!! Jag mår som tur är inte illa så ofta och så mycket. Mer olust/äckel inför mat och blir mätt väldigt fort och kan bara äta typ en gång om dagen.

Totalt sett så är den här graviditeten väldigt lik den förra. Märker ni av likheter?

• Minyalaloba

Knasigt att det blir frågetecken där jag har gjort smileys. Ni får själva lista ut vilka sorter det kan röra sig om :D

• Minyalaloba

Åh vad häftigt!

Vi ändrade oss faktiskt ang KUB så på torsdag ska vi göra ultraljudet som hör till. Både nervöst och så oerhört spännande!

Heja dig som kämpar på! Men var ALDRIG rädd för att be om hjälp när det känns för mycket... det finns alldeles säkert människor i din närhet som gärna stöttar dig. Stor kram!

• Minyalaloba

Nu är vi klara med KUB och fick ett jättebra resultat. Vilken lättnad!!!

Ultraljudet var så oerhört coolt! Lilla räkan hoppade runt och sprattlade och vände sig som bara den.

• Minyalaloba

Haha, jag vill ju kolla igen nu med en gång... det var ju så tufft att se den där lilla i magen, det blir så verkligt. Nästa gång är veckan innan jul, känns som om det är lång tid dit.

Nej jag ÄLSKAR överraskningar så precis som med vår Oscar ska vi inte kolla kön. Det är så roligt att liksom få den presenten under förlossningen, typ som en julklapp eller så som man inte vill öppna förrän på julafton. Skrattande

• Minyalaloba

Jag har läst att man faktiskt kan känna rörelser from v.13 iaf om man redan varit gravid tidigare. Eftersom vår bebis var helt tokig och hoppade runt i magen började jag verkligen känna efter redan förra veckan, men kände inget då. Nu är jag i v.14 och jag tror faktiskt att jag känner... det känns som om magen inuti liksom gör en yttepytteliten kullerbytta och det borde inte vara tarmarna. Det ska bli spännande att se hur det utvecklas. Längtar SÅÅÅ efter att känna utanpå!!! Kanske till jul...

• Minyalaloba

Välkommen Zorina!

Sedan är det ju olika med ultraljuden beroende på var man bor. I Jönköping t.ex. gör man två rutinultraljud i v.12 och v.21. Det hade varit något för Västra Götaland det Flört

Jag är så glad att vi gjorde KUB så att vi fick se Räkan. Det blir ju mer på riktigt då.

• Minyalaloba

Jag skippar nog också sprutan. Jag tog den när jag var gravid med min första, men nu vet jag inte riktigt...

• Minyalaloba

Hej, jag hade bara lustgas på min första förlossning också. Klart att det gjorde ont men om man andas vid rätt tillfälle så tycker jag att det hjälper riktigt bra.
    Jag blev också igångsatt. Vattnet hade gått men inget hände, så på det tredje dygnet så fick jag någon grej uppstoppad som skulle göra livmoderhalstappen redo men den startade också värkarna som genast blev väldigt intensiva med bara någon minut emellan... inga andningspauser där inte Flört. Sedan tog det dock 12 timmar, varav 3 timmar med krystvärkar, att få ut lillgrabben. Pust!
    Men konstigt nog längtar jag till den här förlossningen också... jag ser det som ett oerhört häftigt äventyr!!!

Svar på tråden Mammor i maj 2015