Inlägg från: Nippertippan |Visa alla inlägg
  • Nippertippan

Mammor i maj 2015

En till här som nyligen plussat. Detta är vårt andra barn. Vår son är 2,5 år och kom 2 månader för tidigt. Så det är med blandande känslor. Självklart glada med oroliga.

• Nippertippan

Vi bor i Vejbystrand mellan Ängelholm och Båstad.

Vi är än så länge beräknade till den 11 maj.

Jag är 28 år.

Igår blev jag sjukskriven för illamående. Det var faktist skönt att slippa pressen att åka till jobbet. Jag har dessutom ett jobb så jag absolut inte kan gå undan och så.

• Nippertippan

Har knappt skrivit här utan mest läst. Vi är beräknade till den 13 maj med andra barnet. Ska göra ett andra ultraljud v 5 mest för att kolla flöden då jag fick svår havandeskapsförgiftning och födde han i v31.

Jag är sjukskriven 50% i nuläget för foglossning men knappt jag klarar det. Har jätte mycket sammandragningar på jobbet. Jobbar på en intensivvårdsavdelning så jag kan inte bara gå och vila heller.

• Nippertippan

@zorina

Man brukar säga att ju tidigare man fick hf första gången ju större risk är det. Min räknas som tidig.

Jag jobbar själv på neonatal intensiven så vi är delaktiga i forskningen kring det och det har hänt väldigt mycket kring hf senaste åren. Där man då kommit fram till att har man en gång haft det så har man större risk i fortsättningen bland annat. Skönt man har mycket extra kontroller iaf. Har med alla papperna upp till fjällen nu när vi ska iväg och blodtrycksmanchett :) ja vecka 5 den 28 tror jag det var ska vi göra flödesultraljud, hoppas allt ser bra ut.

Det är en riktig livlig en. Dom är så förvånade att jag känner den över huvudtaget då moderkakan sitter väldigt i framväggen så jag borde inte känna något :)

Har du med haft hf? När fick du den?

• Nippertippan

Var på flödesultraljud igår där dom kollade kärlen på min sida i första hand.

Som det såg ut igår var det bra i nuläget och riskerna för en ny havandeskapsförgiftning.

En sån enorm lättnad men självklart finns det i bakhuvudet.

Om inget annat sker är det tul i v 32. Känns konstigt då var sonen redan född :)

• Nippertippan

Känns som min kropp inte är gjord för att vara gravid.

Trots att dom sa efter ultraljudet att riskerna för en nu havandeskapsförgiftning var låg har nu trycket börjat stiga och ont i huvudet. Idag är det bättre men igår katastrof. Blir det som igår igen under helgen måste jag söka förlossningen enligt barnmorskan. Annars är det ännu en extra kontroll på måndag.

• Nippertippan

Tack!

Nej än så länge är jag hemma. Det hade stigit ytterligare idag. Ligger precis under gränsen. Har 135/85 men inget protein hittills iaf. Ska in på kontroll igen på fredag.

Fått besked om att ta det lugnt hemma och inte för mycket tv och läsning.

• Nippertippan

Samma här zorina.

Stiger hela tiden. Ligger nu på 140/85. Mycket symptom från huvudet och ögonen men än så länge ingen protein. Funderar på samma saker som du med att packa. På onsdag är jag i 30+6 och blev då i lagd med den stora :(

• Nippertippan

Jag ska dit imorgon på kontroll igen. Beroende på vad trycket är går jag en eller två ggr i veckan nu.

Hon sa till mig att mycket är proteinet men har du ett undertryck på 95 och mycket symptom blir du inlagd ändå. Men övertrycket bryr dom sig inte mycket om trots att även där är en gräns.

Idag mår jag skit så jag tror trycket stigit ytterligare.

• Nippertippan

Tack!

Blodtrycket var samma varken bättre eller sämre. Men är sjukskriven helt till bf.

Blev helt bestämt angående extra ultraljud i v32. Känns bra.

Nästa kontroll är på måndag men då är det en vanlig kontroll.

Ja jag har jätte mycket symptom. Mycket huvudvärk, yr. Läsa kan jag inte alls göra. Titta på tv korta stunder.

Har typ alla symptom utom svullnad nu.

Förra gängen var det samma men då utvecklades allt jätte fort. Men jag kände att nåt var fel direkt. Men kan också vara för att man är medveten och är i branschen.

Svar på tråden Mammor i maj 2015