abort-tabu att ifrågasätta. behålla-helt ok att fördöma?
Jag håller med dig. I allt du skriver. Jag tycker också det är galet att så få människor kämpar för att ge kvinnan som oftast VILL behålla barnet då abort inte känns rätt, råd och tips på vart hon kan vända sig om hon är utlämnad och ensam, pojkvännen &/eller familjen sviker om hon behåller barnet och behöver stöd och hjälp för att kunna bli mamma till ett barn hon vill ha.
Men otroligt många sitter och skäller ut TS för att hon "satt sig in i sitsen" med slarv av P piller eller annat skydd, och vill "tvinga sambon/pojkvännen bli pappa mot hans vilja" och att det skulle vara själviskt och barnet skulle växa upp olyckligt. Helt utan tanke på att det finns andra mer passande faders gestalter där ute som kanske själva är ensamstående och längtar efter kärleken.
Det är okänsligt och sjukt! Bara för att man är singel då barnet föds eller då man är gravid, betyder inte att man är singel för evigt.
Kvinnans rätt att välja är det inte om hon bara trycks psykiskt och fysiskt mot en valmöjlighet och alla andra valmöjligheter tas bort, speciellt då hon är redan sårbar och kommer hit för att be om råd och hjälp, inte för att bli idiot förklarad eller smutskastad på andra sätt.
Det för mig visar att vi lever i en självisk värld där vi visst behöver Gud att väcka människors samveten och kärlek till sina medmänniskor till liv och för att hela våra sår.