• Wilma29

Hur hanterar man besked

Hej har en pojk som är 10 år. Vi har kämpat i flera år för han. Han är duktig på mkt men är mkt som brister med . Men socialt är han som vilken tioåring som helst . I skolan har han problem med matte framförallt , förra året gjorde han tester f särkild skolform dvs särskola. Då var han inte berättigad. Idag fick vi svar på senaste proven detta året och nu är han berättigad t särskola . Diagnos lindrig utvecklingsstörning . Mitt problem är att jag är chockad klart jag ser inte han som en kille som ska gå särskola . Behöver tankar åsikter fr er som varit i samma sits . Mvh Jenny

• Svar på tråden Hur hanterar man besked
  • Wilma29

Tack för råden . Är just nu chockad. Han är värdens goaste kille . Det som han har problem med är minnesfunktion och inlärning. Vi har min syster som är expert på det. Det värsta i allt är att när vi byter skolform kommer lillebror få byta skola med de kan inte gå på olika skolor av praktiska skäl. Jag förstår att han behöver komma dit för att må bra och klarar sig men det blir sån omställning för alla . Tänker också att varför varför just mitt barn .

Svar på tråden Hur hanterar man besked