• PennyLane

SNABB FÖRLOSSNING

Åh jag förstår dig ts. Men du ska se att den känslan går över. Prata med vänner och sambo och gosa massor med din bebis.

Min andra gick snabbt och jag kände att jag var så omtöcknad av smärta så jag bara ville krypa ur skinnet. Kom in kl 8.15 på morgonen till sjukhuset, efter att jag vaknat med lite "mensvärk" vid 5-tiden och när jag kom in var jag öppen fyra cm. En timme senare hade jag öppnat mig helt. Brrrr...den smärtan var inte kul. Hann inte få ryggmärgsbedövning. Bara lustgast som inte hjälpte. En kvart till så var hon ute. Hann inte andas eller dricka nåt. Jag bara skrek.

Med första flickan öppnade jag mig tre cm per timme men fick sedan bedövning och fick sova i typ 40 minuter innan de gav mig värkstinulerande dropp och hon var ute 20 minuter efter det. Där hängde jag med bättre.

Ingen av gångerna har mitt vatten gått självmant, så jag har haft lite klurigt att veta när det börjar.

• PennyLane

Ja jag har också funderat på när man börjar räkna. Men jag har alltid tänkt att det är från första känningen. Så för mig gick ju andra på 4,5 timme och det kanske inte är så jättesnabbt i jämförelse med många andra, men just det där att öppna sig sex cm på en timme och sedan direkt krysta kändes väldigt snabbt och intensivt.

Jag blir alltid så förundrad när andra kvinnor pratar om att de hinner bada, guppa på pilatesbollar och lösa korsord innan ungen kommer ut. För mig har det varit tre steg:

1. Hmmm, det känns lite i magen...

2. Aaaaaaaj, fan vad ont det gör!

3. "Plupp" ungen är ute.

Svar på tråden SNABB FÖRLOSSNING