Försöker sluta med amningsnapp
Hur länge har du använt dig av amningsnappen ? Vill själv sluta, men det känns så himla hopplöst och svårt. Jag avskyr den där jäkla nappen.
Hur länge har du använt dig av amningsnappen ? Vill själv sluta, men det känns så himla hopplöst och svårt. Jag avskyr den där jäkla nappen.
Jag har använt den sen hon var nyfödd (from 1:a amningen, så hon hade aldrig ätit utan napp) och nu är hon lite drygt tre månader. Den senaste veckan har hon kunnat amma utan nappen :)
Vissa dagar gick bra, andra tvärvägrade hon. Vissa amningar var delvis med napp och delvis utan. Men senaste veckan så har alla amningar varit utan napp, bara sådär fixade hon det.
Från att hon åt i 30-40 min med napp är amningarna nere på 5-15 minuter. Och det är så sanslöst skönt att slippa allt bök med nappen... Nu hoppas jag att det håller i sig :)
Hur länge har du ammat med napp?
Hur kom det sig att ni började med napp? Enbart pga av sår?
För min del fick jag av barnmorskan andra dagen på BB eftersom bebisen hade lite svårt att få in hela vårtan i munnen. Sen gick det galant, men sen va man ju fast :/ har provat några ggr utan men det är precis som om att bröstvårtan glider iväg, han får lixom inget grepp. Känns som att nappen kommer hänga kvar tills amningen upphör :/ Man är ju klart van nu med all meck, men hade varit fint att slippa :)