• Alvolina

BIM oktober 2014 -

Eeeel skrev 2014-10-01 15:52:57 följande:

Näst sista meningen blev galen. Tankspridd idag av förklarliga skäl ;)

Grattis till era plus! :)
  • Alvolina

Min UVI ville inte försvinna så nu har jag fått prata av mig hos en sköterska och fått penicillin. Troligtvis beror våra svårigheter på mig, men nu hoppas jag att det ska reda ut sig. Boostar mig själv med massor av hopp om att det snart är vår tur. Det måste bara gå. Känner verkligen igen det där med att behöva kunna gå vidare!

• Alvolina
    Emmissara skrev 2014-10-02 21:17:38 följande:

Hejsan jag har inte varit inte sedan i tisdags då jag fick min mens då på bim +18

Vi har inte bestämt oss om vi ska försöka mer just nu då det har tagit sjukt mycket psykiskt på mig att mensen kom på bim+18 denna gången och bim+21 förra cykeln

Så ni kan ta bort mig från listan så får ja se om jag kommer tillbaka eller ej

Jag säger även grattis till er som har plussat och ett stort lycka till till er som längtar efter ett plus

Det låter i och för sig som att du har en rätt regelbunden cykel bara att den är väldigt lång. Min är på ca 42 dagar om jag inte använder rosenrot som kortar cykeln. Det innebär att jag har ägglossning på ca dag 27. Prova med ägglossningstest mellan dag 28-35 och du kommer säkert att få utslag såvida du tänker att du egentligen har en cykel på 28 dagar.
  • Alvolina
    skorstenen skrev 2014-10-04 07:34:21 följande:

Jag kunde inte heller låta bli

Har BIM den 8

Ser ni???

phpD5psfu87119.jpg

Grattis! :)
  • Alvolina

Pågående ägglossning här! Kommer dock räkna bort denna gången, även om vi ligger på. Ska genomgå denna penicillinkuren och sedan köra med massor av lactal balans. Började googla och insåg att det finns en stor risk att mitt Ph är helt fel.

Grattis till plussen! Har vi BIM-listan någonstans? :)

• Alvolina
    ronja111 skrev 2014-10-04 12:41:13 följande:
    Hoppas det är ett plus!!

Nej, jag vet... Nästa gång känns låångt borta...

Ger snart upp känns det som smile4.gif
    *hoppet är det sista som sviker*
    Håller verkligen tummarna för er! Nu är det vår tur!!! Har du genomgått någon undersökning eller fått hjälp på något vis?
  • Alvolina
    PillanJ skrev 2014-10-04 22:27:17 följande:
    Påverkar pH chansen att bli gravid?
    Ja tyvärr, det kan försvåra, vilket jag inte trodde tidigare. I vintras fick jag missfall och vid undersökningen upptäcktes baktriell vaginos. Något som varken jag eller min man lagt märke till. Fick aldrig behandling tyvärr. Jag tänker att risken finns att det har återkommit, vilket kan försvåra för oss. Det måste finnas en orsak till att det inte fungerar.

www.fertilitetsguiden.com/underlivet/underlivsproblem.php

www.expressen.se/halsoliv/min-sambos-spermier-bara-dog/
  • Alvolina

Spännande Gummsan!! Då har vi BIM samtidigt. Hade också ÄL igår eller idag. Har haft rätt bra molvärk hela helgen men har inte testat med ÄL-tester.

Tack för ett härligt skratt föresten, miljöengagemang i korsetten har jag upplevt i helgen också! Älskar autocorrect. Var med om det samma i helgen när jag talade in ett sms. Det blev heltokigt:D

• Alvolina
    Eva 77 skrev 2014-10-05 21:44:03 följande:

Fortfarande miljöengagemang i klosetten :) korsryggsont alltså! utsidan av brösten sticker, lite ömmare i ena bröstvårtorna ( kanske blir ett halvt embryo på gång =D har BIM i helgen så jag hoppas tant röd håller sej långt borta! Så kissnödig och trött hela tiden. Kan ju vara önsketänkande och analyserande som ger trötthet. Svårt hålla fokus borta på annat än kalendern och räkna dagarna. Känns som i slutet av graviditeten när jag öppnades, fast det är inte i fiffi nu, utan i rumpan känns det som slutet av graviditeten. Hoppas på livmodern som växer ( det ska ju kännas långt ner i magen :) dricker the med anis och fänkål på kvällarna. Kan det vara det som får brösten att ömma? Brösten ömmade innan jag började göra det theet. Har lagt fram babykläder redan i lådorna, för jag vill ju fortsätta försöka skaffa syskon :) nu pruttade jag också, önsketänkande att tarmarna börjat ge gravsymtom men faktiskt så har jag blivit mer gasig- fast jag har inte utökat mjölkprodukter i kosten. (Laktoskänslig) jösses vad jag vill ha ett plus nu! Hur gör ni för att släppa tankarna och överanalyserandet?

Ju mer man känner efter desto mer känner man kan man tro ibland :) Det behöver ju inte vara inbillning. Hoppas att du plussar nu! Modigt av dig att ta fram kläder, själv skulle jag bara bli galet deprimerad och otålig. :)
  • Alvolina
    Eva 77 skrev 2014-10-05 22:48:40 följande:

Nä nu ska kläderna fram är nu ska vi alla plussa!! Skitjobbigt att. vänster bröst känns mer - vänsterradikal kropp?! :) svårt få bort tankarna när det känns ömt hela tiden. Mindre illamående idag då jag har ätit oftare än vanligt, hoppas dessa "symptom" håller i sej och är verkliga och inget önsketänkande.

Absolut!!
Svar på tråden BIM oktober 2014 -