Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

BIM oktober 2014 -

Jag är gärna med! Eller, ja, lite motvilligt, hade önskat att jag inte fick min mens i natt... :(

Fjällsippa BIM 3/10 (men det kan ändra sig då min cykel kan diffa ett par dagar.) 34 år, 1:a barnet, försök 6.

Sitter med mobilen och har svårt att göra en snygg lista så någon får gärna lägga till mig.

• Fjällsippa
    1StoltMamma skrev 2014-09-15 09:35:04 följande:

Någon som testar med ägglossningstest här ?

Jag testar varje dag från cykeldag 10. Förra månaden blev det positivt på dag 11, nu är det toknegativt fortfarande på dag 12. Tycker det är jätteskönt att ha kollen, men har svårt att hålla mig fyra timmar innan testen ska tas. :) Jag använder RFSUs stickor och sen när det börjar bli starkare kompletterar jag med Clearblue digital för att vara säker.
  • Fjällsippa

Jag är så sjukt frustrerad. Lite privat men min har har fått en skada på sin privata del. Vilket gör att vi inte kan ha sex förrän det har läkt, om någon vecka eller så. Såå opassande, jag räknar med att ha ägglossning på fredag. Så den här månaden lär det inte bli något men jag hänger kvar i tråden med ny BIM i november då så småningom.

Självklart tycker jag synd om gubben min, men han har inte särskilt ont eller så, så mest är jag bara frustrerad och lite sur över att det hände nu mitt i verkstaden...

• Fjällsippa
    ChiliFrö skrev 2014-09-22 22:04:13 följande:

Missyk.

Min smbo är helt med, vi hde sex 4 dagar i rad nu bara för bebisen. Men han vill väldigt gärna ha en oxå ;)

Min är också helt med på det. Hon blev inte så glad när jag föreslog att vi skulle ligga mer sällan, men när jag förklarade varför så gick han med på att testa.
  • Fjällsippa

Jag har också plussat! Är helt omtumlad och vågar inte riktigt tro det är sant, försöker ta in det nu.... Grattis även till dig Eeeel, och om det är fler som har plussat som jag har missat!

• Fjällsippa
    nygift skrev 2014-10-01 21:40:21 följande:

Okej har stora förhoppningar att jag med ska få plus denna månad. Men måste iaf fråga er som har fått ett plus vilka symptom ni hade ? Och om ni har använt er av äl tester plus vilka dagar ni har legat mot äl dvs. Om ni kört 5 dagar i rad före eller efter äl så nyfiken

jag har mensvärk liknande men inte riktigt samma skit svårt att förklara men hoppas verkligen på ett + denna gång

o ännu en gång stort grattis

Tack! :)

Jag hade egentligen inte många och tydliga symtom.. Men jag har fått mer synliga blodådror på brösten, vilket jag även kan få innan mens, men i kombination med ingen pms överhuvudtaget 1-2 dagar innan BIM så kände jag på mig att det kunde vara något. Jag hade också just igår som stickningar i magen, inte alls som pms eller mensvärk. Men det var kanske för att jag kände efter så mycket igår innan vi gjorde testet.
  • Fjällsippa
    nygift skrev 2014-10-01 21:40:21 följande:

Okej har stora förhoppningar att jag med ska få plus denna månad. Men måste iaf fråga er som har fått ett plus vilka symptom ni hade ? Och om ni har använt er av äl tester plus vilka dagar ni har legat mot äl dvs. Om ni kört 5 dagar i rad före eller efter äl så nyfiken

jag har mensvärk liknande men inte riktigt samma skit svårt att förklara men hoppas verkligen på ett + denna gång

o ännu en gång stort grattis

Och. Vi tänkte köra enligt SMEP, dvs börjat ligga dag 8, köra varannan dag till positivt äl-test, då köra tre dagar på raken, uppehåll en och sen ligga en dag till. MEN, den här månaden hann vi bara med att ligga två gånger, sen kunde inte min man på en vecka. Jag fick inget utslag på äl-stickorna så vi trodde det var kört men enligt min app (tar tempen varje dag) så hade jag äl två dagar efter sista sexet.
  • Fjällsippa
    Missyk skrev 2014-10-02 13:32:51 följande:

Helt klart Äl!

Fjällsippa, hade du testat innan med neg resultat eller var det första nu som du plussade på?:) grattis igen!

Jag hade inte testat innan. (Den här gången, alltså) Testade igår eftermiddag med en sticka, och sen med en CB digital.

Det konstiga är att varje månad sen vi började har jag letat och känt efter symtom, och nästan trott att jag har varit gravid. Den här månaden var jag så säker på att jag inte var det, men de sista dagarna har jag ändå börjat fundera och igår så kände jag det liksom på mig. Jag hade nog blivit förvånad om det hade varit negativt, ändå trodde jag inte det var sant när där var ett plus! Nu är det bara att hoppas att den borrar in sig ordentligt och stannar där inne, är lite nervös att det inte ska gå hela vägen.
  • Fjällsippa
    ronja111 skrev 2014-10-02 14:24:40 följande:

Du ger mig hopp!!

Så blev det tyvärr för oss med denna månad!

Testade negativt imorse, men har ju BIM den 8/10...

.....så kanske?

Jag håller tummarna för dig!

Jag vet själv hur jag har reagerat när andra har plussat. Jättekul för andra som vill lika mycket som vi, det har gett mig hopp, men samtidigt har jag alltid blivit lite avunsjuk. Jag hoppas att mitt pluss mest skänker hopp!
  • Fjällsippa

Grattis!!

Jag vet precis hur den där skakningen känns!

nygift skrev 2014-10-04 09:00:57 följande:

Hörrni brudar! Idag vaknade jag av molvärk sprang upp o kollade om min mens kommit icke tog ett cb fick ett svaaaagt + rev upp förpackningen på det digitala gravid 1-2 herregud säger jag bara vi har lyckats !!! Så lycklig att jag bara skakar trodde verkligen jag var skengravid

• Fjällsippa

Grattis! Jag ser.

skorstenen skrev 2014-10-04 07:34:21 följande:

Jag kunde inte heller låta bli

Har BIM den 8

Ser ni???

• Fjällsippa
    Eva 77 skrev 2014-10-04 23:01:20 följande:

Molvärk i korsryggen skrev jag- dumma "rättstavning" i mobil!

Haha, jag trodde det var en fin omskrivning för typ körig i magen eller nåt! :)

Mina bröstvårtor har inte ändrat färg och jag har stickningar/småhugg i tjejmagen. Svårt att avgöra om du är skengravid eller inte. Innan jag plussade kände jag i stor sett ingenting.
  • Fjällsippa
    moasam skrev 2014-10-07 14:26:02 följande:

Får jag vara äcklig och fråga. Ni som plussat hur är/var era flytningar???

Jag hade i stort sett inga alla tills för några dagar sen. Alltså inga när jag plussade på BIM -1el.2. Nu är de vit-gula, men ganska lite, så har inte så bra koll på konsistensen.
  • Fjällsippa
    ellyangel skrev 2014-10-13 16:27:29 följande:

BIM Oktober 12/9 

Emmissara 19år 1a barnet 4e försöket ingen mens inget plus28/9 Krishna, 26 år, 1:a barnet, 5:e försöket1/10Smiley85girl2/10 

Mickan89, 25 år, andra barnet, försökt typ 3,5 år..3/10 

Satfläsk, Insemination Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e försöket

Emrrliiee 24år, 1:a försöket4/10 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 6:e försöketChiliFrö 26 år 2:a barnet, 1:a försöket

camifranky, 23 år, 1:a barnet, 2:a försöket5/10 Anonym1980, 33 år, 2:a barnet, 6:e försöketEeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket7/10 carrolinea 32 år första barnet, 7:de försöket 8/10milernia, 23 år, andra barnet, första försöket9/10 ejh97 16 år, 1:a barnet, 1:a försöket10/10 NittonHundra81, 3:e barnet, 1:a försöket11/10

EnTredje, 3:e barnet, 4:e försöket

Eva 77, andra barnet, första försöket12/10 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 3:e försöketMuffins81, 3:e försöketFrallanz, 1:a försöketTiana, 33 år, försökt 2,5 år13/10 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 2:a försöket14/10Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 7:e försöket

15/1016/10 1StoltMamma, 2:a barnet, 3:e försöket(eller 19/10) Em13, 1:a barnet, 1:a försöketSopan01, 1:a barnet, 6:e försöket17/10 Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15 mån.18/10Alex92, 22 år, 4 försöket!

Anna Hbg, 2:a barnet19/10CarolineElf, 24år, 3:e barnet, 4:e försöket

Janna84, 30 år, 3:e barnet, försökt i ca 2,5 årGummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket20/10Elina1979, 3:e barnet, 2:a försöket

Blackpeach, 28 år, första barnet, 3:e försöket

Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket?

21/10Vonlarsson 22år, 2:a försöketFian88, 26 år, 2a barnet, 3e försöket

22/10 madisson, 22 år, första barnet, 2:a försöketrosali84, 29år, 2:a barnet,16:e försökethippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket23/10 gullan83, 31 år, 3:e barnet, 1:a försöket 

TigerEmmlis, 1a försöket, 3e barnet24/10 

sofieslycka, 25 år, 2a barnet, 2a försöket.25/1026/10 Tigerhonan, 24år, 2 barn födda 07 och 11. Första försöket

27/10 28/10 SötaSarah, 27 år, 2:a barnet, 1:a försöket. 

29/10

30/10Sofiato, 26 år, 2:à barnet, 2 försöketEllonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17 försöket

31/10malinostrom, 27 år, första barnet, försökt i 1 år och 8 månader

BIM November

5/11 

MissyK 28år 4:e försöker 2:a barnet7/11

EnTredje, 31 år 5:e försöket 3:e barnet

?Glaesir, 23 år, 1:a barnet, 2:a försöket

Vi som plussat! 

therese2014

Emrrliiee 24år, 1:a försöket

Amfam

MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket

hemligönskan

Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket

Fruannie

Swerro

Jag plussade för två veckor sen, så någon kan ta bort mig/flytta mig till Plussat.

/Fjällsippa
  • Fjällsippa
    tjugofemton skrev 2014-10-13 22:26:53 följande:

Var menat till Fjällsippa :D

Jag plussade på BIM-1 eller BIM-2. Svagt streck på stickan men tydligt digitalt plus! Jag har tidigare alltid väntat på mensen, är inget tidig testare, men har för mig att det står på vissa test att man kan testa fyra dagar innan förväntad mens. Men då kan det visa neg pga för lite hormoner trots att det är positivt. Så håll ut ett par dagar till!
Svar på tråden BIM oktober 2014 -