Inlägg från: Therese2014 |Visa alla inlägg
  • Therese2014

BIM oktober 2014 -

Hoppar också in här om det är okej:)

Tråkigt med lång väntan men tycker det är bra att man kan underhålla varann i väntan på plusset:)

BIM-lista

25/9 Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket med ÄL-tester (16 försöket)

28/9 Krishna, 26 år, 1:a barnet, 5:e försöket

2/10 MissyK, 27år, 2:a barnet, 2:a försöket

2/10 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 5:e försöket

3/10 Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e försöket

4/10 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 6:e försöket

5/10 Anonym1980, 33 år, 2:a barnet, 6:e försöket

7/10 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 2:a försöket

7/10 therese2014, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

• Therese2014
    1StoltMamma skrev 2014-09-16 09:40:39 följande:

Hur ofta myser ni under er fertila period? Kör ni varannan eller varje dag?

Sambon är bara hemma torsdag-söndag så då kör vi på varje dag:) tror dock att vi kommer pricka in det bra till helgen:D själv då?
  • Therese2014

Är så himla spänd tjejer! Så länge kvar till bim men det gör inte så mycket om det blir plus eller minus, det känns bara fantastiskt att hoppas på en graviditet och ha en sambo som är så ivrig över allt! :) hihi går och räknar dagarna, Gud vad spännande!:D

• Therese2014

Camifranky, ser att vi har bmi samtidigt, hade du tänkt att testa innan? Känt av något?:)

• Therese2014
    camifranky skrev 2014-09-28 13:46:35 följande:
    Är lite osäker på min bim, skulle kunna vara några dagar tidigare för hade äl i måndags :) Jag har tänkt testa på fredag tidigast. Är svårt att hålla sig dock, men vill inte få ett tidigt negativt och bli deppig :p 

Har inte känt nåt alls faktiskt. Har ömma bröstvårtor, men det har jag alltid en vecka efter äl, så det bör gå över nu när som. Runt den här tiden brukar jag få hemsk pms o blir lättirriterad och ledsen över allt min pojkvän säger och gör ^^ 

själv? :) 
    Okej haha då får sambon hålla sig i skinnet då:)

har inte haft någon koll alls innan hur jag har haft det runt äl och mens men denna gången när man försöker har jag märkt att jag har haft ont i brösten sen äl(upp mot armhålorna) men jag vet inte om jag brukar ha det haha har inte varit så uppmärksam tidigare:) får hoppas att det är symptom för jag minns inte att jag haft ont i en hel vecka tidigare:p

Åh det tycker jag att du ska göra, hade också tänkt mig fredag:) Jag förbereder mig inte på ett plus men jag har inte heller något tålamod att vänta, eller att springa till toan hela tiden för att kolla efter mens, nej då testar jag hellre tidigare:)
  • Therese2014
    camifranky skrev 2014-09-28 16:34:13 följande:
    Hehe ne jag vill inte heller springa och kolla efter mens :p Dessutom tror jag att de flesta ska kunna testa positivt 2-3 dagar innan beräknad bim, och om det är så vill jag inte vänta längre i onödan (; 

Hoppas det är symptom för dig! Slutade du nyss med preventivmedel eller har ni börjat försöka oskyddat nu? Det kan ju ta ett tag för kroppen att komma i synk och innan man lär sig hur den fungerar. 

När jag slutade med mina piller i juli mådde jag jättekonstigt och hade konstant ont i magen i 2 veckor. Sedan har kroppen ställt om sig och jag har börjat känna av mensvärk och pms mer nu än någonsin. Är jobbigt men då vet jag att det nog är som det ska nu iaf :) 
    Nej vi har inte använt något skydd, utan körde avbrutet, detta är första cykeln vi kört fullt ut:D

Jag har inte haft någon koll alls på min cykel eller något sånt, aldrig märkt av något innan heller utan det enda jag vetat är att jag får ont i brösten och mensvärk en dag innan och att det är fem veckor till nästa mens första dag:p

Så jag antar att jag letar symptom nu när jag ska hålla koll på alla tecken i cykeln, eller så krånglar mensen för första gången på år och det är därför jag har ont i brösten, det återstår att se:)

Men vad härligt att du kan läsa av kroppen iaf!:)

Skulle vara så roligt om vi båda plussa på fredag:D
  • Therese2014
    nygift skrev 2014-09-28 18:36:19 följande:
    Haha då kör vi på fredag :) vad ska ni använda er av för tester?,
    Åh vad spännande att testa samtidigt!!:D

Jag köpte 20 stickor för 99 på graviditetskollen.nu:) skulle det råka bli ett plus köper jag nog en sån digital som visar veckor för att vara på den säkra sidan:)
  • Therese2014
    Emeeliiee skrev 2014-09-28 19:37:31 följande:

Tack ska ni ha! :)

Någon mer än jag som går runt och funderar hela dagarna huruvida det växer ett litet frö i magen? Försöker fokusera på annat, men det är väldigt svårt..

Vill bara kunna testa NUUU, men ska försöka hålla mig till på tis/ons iaf. Eller bör man rent av hålla sig ända till BIM på fredag..? 

Jo jag tänker på det iaf nu när det snart är bim! Men jag känner mig lite pressad också, syrran plussade första försöket en vecka sen, samma med en vän för två veckor sen. Och min sambo pratar jämt hur underbart det kommer bli med en liten. Jag är överlycklig över att vi försöker men ändå lite pressad, tänk om man inte kan få barn?:/
  • Therese2014
    camifranky skrev 2014-09-29 22:08:22 följande:

Ni som har haft Bim och ska ha i dagarna, hur går det för er?? Någon som fått mens, gått över, fått några symptom eller tagit test? :) jag väntar ju bara in fredag då jag kan testa mig så hör gärna om hur det går för er andra :)

Har tidigare nämnt att jag hade ont i brösten en vecka nu och att dom även känts tunga men tänkte att det var lite inbillning, men idag utbrast sambon - varför är dina pattar så svullna??! Är det mjölk i dom?!!! Hahah så det känns bra att det inte är inbillning iaf, nu är det bara att hoppas att det är ett symptom också!:D

Eftersom jag aldrig har haft koll på äl och är nu alldeles för ivrig för att vänta på bim-4 så tänkte jag testa mig imorgon! Jag vet att chansen är obefintlig att det blir ett plus såhär tidigt men jag har många test här hemma och det kanske lugnar mina nerver lite;)

Hur går det själv?:)
  • Therese2014
    Amfam skrev 2014-09-29 22:27:19 följande:
    Spännande! Hoppas hoppas! Känner du av något än?

Jag väntar (egentligen) in lördag som är min BIM. Men har smygit sig på ett illamående i ett par dagar (vilket absolut inte kom så tidigt förrq gången, så tveksamt) och idag blev det jobbigt så jag kunde inte hålla mig. Testade ikväll och kanske kan ana en skugga. Men misstänker att jag är både inbillningsjuk och alltför hoppfull. Blir ett nytt test med morgonurin imorn.
    Åh hoppas att skuggan blir starkare då!!:)
  • Therese2014

Tjejer, jag plussade svagt imorse bim-7! Syns tydligt irl!:D hoppas det håller i sig, ska testa fredag igen och hoppas på starkare plus innan jag firar:)

• Therese2014
    Emeeliiee skrev 2014-09-30 17:14:18 följande:

Kunde inte hålla mig längre, nyfiken och otålig som jag är.. Testade först med clear blue plus och det vart ett tydligt streck. Kunde inte riktigt ta in resultatet så testade m digitalt. Jag är gravid! Känns overkligt..

phptALPx601096.jpg

Åh grattis!!:D

Tack brudar och lycka till nu!:)
  • Therese2014
    Amfam skrev 2014-09-30 21:32:03 följande:

Stort grattis EMEELIIEE och THERESE2014. Vad roligt! Önskar er all lycka! :)

Tack, grattis själv, Gud vad roligt!!:D
  • Therese2014
    Eeeel skrev 2014-10-01 15:52:17 följande:

Var hemma på lunchen och fick Gravid 1-2 på digitalt! Tog till och med två för att det var så overkligt. Eller tre men det första råkade jag trampa på så att det inte visade något när jag backade in i badrummet för att jag var så nervös för att se. Haha. Sambon fick cykla och handla nya. :)

Är på bim -4 direkt när jag vaknat, tog två cb plus-test imorse som visade jättesvagt. När de torkat syntes ett tunnt men blått streck på ena jättetydligt.

Grattis!:D
  • Therese2014
    camifranky skrev 2014-10-01 17:42:05 följande:

Jag testade negativt för någon timme sedan. Tror inte det tagit sig :/

Kanske är låghormonare? Håller tummar och tår för dig iaf:)
  • Therese2014
    Fjällsippa skrev 2014-10-01 20:52:36 följande:

Jag har också plussat! Är helt omtumlad och vågar inte riktigt tro det är sant, försöker ta in det nu.... Grattis även till dig Eeeel, och om det är fler som har plussat som jag har missat!

Grattis!:D
  • Therese2014
    nygift skrev 2014-10-01 21:40:21 följande:

Okej har stora förhoppningar att jag med ska få plus denna månad. Men måste iaf fråga er som har fått ett plus vilka symptom ni hade ? Och om ni har använt er av äl tester plus vilka dagar ni har legat mot äl dvs. Om ni kört 5 dagar i rad före eller efter äl så nyfiken

jag har mensvärk liknande men inte riktigt samma skit svårt att förklara men hoppas verkligen på ett + denna gång

o ännu en gång stort grattis

Körde inte med äl stickor, utan låg varje dag vi kunde(ibland flera ggr om dagen) fick spända bröst och ont mot armhålorna i en hel vecka från äl, sen svullna dom upp och då testade jag svagt plus på bim-7:)
Svar på tråden BIM oktober 2014 -