• Muffins81

BIM oktober 2014 -

Hej allihop! Jag hoppar in här från septembertråden, detta blir tredje försöket för oss. BIM 12/10, äl om tv vecko ungefär. Gjorde av med X antal stickor nu innan bim, denna gången skall jag tamigf-n ite testa förränbim-dagen.

• Muffins81

Krishna: Jag har barn sen tidigare och har egentligen aldrig lyckats få ett starkt plus på älstickor. Bara sådär "halvdant". Nu senaste försöket fick jag ett rätt svagt plus på stickan men glad gubbe på digitalt ältest, detta från samma kiss (hehe). Märkligt!

Jag har BIM 12/10 ungefär, spännande! Lång väntan till ägglossning nu.

• Muffins81

Snabb fråga tjejer, fick lite oväntat glad gubbe imorse, dag 12...när bör vi ha sex? Maken är bortrest tills imorgon eftermiddag, så tråkigt. Är det försent om vi ligger imorgon??? Hälsningar lite lätt desperat

• Muffins81

Lite förvirrad här, jag fick positivt ältest på dag 12 (i onsdags), sedan negativt dagen efter. Har haft älkänningar även igår lördag, så nu imorse tog jag ett test och fick glad gubbe idag med. Har testat samma tid alla gångerna, dvs på morgonen. Knasigt. Man undrar ju när äl egentligen är. Vi har haft sex torsdag och fredag.

• Muffins81

camifranky: Saken är ju den att senaste mens var lite försenad, och om nästa cykel också blir så lång (typ 31 dgr) skall jag ha äl idag. Fast om man går efter hur lång cykel jag brukar ha stämmer det att jag hade äl i torsdags/fredags. Så skumt! Jag tror ändå jag räknar med att jag hade äl i fredags eller så...fast 17 vet. Känns jättemärkligt att ha fått glad gubbe idag. Jag vet att jag inte är gravid, helt 100% säker. 

• Muffins81

Camifranky: Ja, egentligen borde man väl inte testa.. Jag tror det får bli lite sex ikväll ändå hehe, för säkerhetsskull.

• Muffins81

Ellyangel: Jag reste till Thailand i vecka 28, inget jag skulle göra om men allt gick ok. Jag hade en extraförsäkring om ngt skulle hända, typ prematur födsel. Den kostade runt 2000kr, rätt dyrt men ett måste OM nåt skulle hända. Nu i efterhand vet jag som sagt inte om jag skulle göra om det, har jobbat på neo sedan dess vilket avskräckt en del. Får man fråga vart ni skall resa? Tror man inte får flyga efter vecka 34..om jag minns rätt.

En annan sak, vad tror ni om detta: glad gubbe i onsdags, negativt i torsdags. Testade för skojs skull i söndags - glad gubbe igen, och nu den där glada jävla gubben idag med!! Vad händer..? Har testat samma tid varje gång. Är inte gravid, det vet jag. Usch, måste nog kolla så allt är som det skall down there..

• Muffins81
    camifranky skrev 2014-09-29 09:30:14 följande:
    Jag tror faktiskt det kan vara så att du inte hade äl i ons, utan att den är nu. Spec eftersom du fått positivt två dagar i rad. Behöver ju inte vara så, och vet inte varför du fick positivt i onsdags isf, men skulle kunna vara så. Prova googla o se om det finns nåt där ute om det :)
    Tack för svar!! Jag har ingen aning, har googlat ihjäl mig hehe. Kanske är så att jag hade äl i söndags eller så och att glada gubben idag bara var ett restsymtom eller så..

ellyangel: Vilken härlig resa!! Jag tror säkert du kan åka, det är ju inte lång flygresa och sådär.
  • Muffins81

Pottan: Har testat med CB, den "enkla" lr hur man säger, visar antingen glad gubbe eller bara en rund ring (negativt). Gillar att de är tydliga men förvirrande när man får glad gubbe fler dagar i sträck.

• Muffins81

När jag testade med Clearblue fick jag glad gubbe ungefär när jag själv trodde att jag hade äl, dock ett icke-positivt test på stickor från Testlagret. Märkligt. Sedan hade jag glad gubbe i flera dagar i sträck, blev aningen förvirrad. Har BIM nästa helg så vi får väl se hehe.

• Muffins81

MiniCatti: har också bim i slutet av veckan, som tur är testade jag slut på alla gravtest förra försöket, annars hade jag nog redan börjat smygtesta...är lite testberoende tror jag.

• Muffins81

Jag har plussat, sprang och köpte ett gravtest i torsdags på min lunch, i ösregn. Kollade direkt när jag kom hem och fick ett relativt tydligt plus. CB digitalt igår eftermiddag visade gravid 1-2. Nu får vi hoppas detta går vägen.

Jag håller tummarna för alla er andra och speciellt för er som försökt länge. Har vänner som kämpat länge så jag har åtminstone ett litet hum om vad ni går igenom. Lycka till alla!!

Svar på tråden BIM oktober 2014 -