Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Anonym (ll) skrev 2014-09-04 18:28:16 följande:
    Han har ju redan lämnat dig? Och han kommer ju inte tillbaka för att du gör en abort?

Men vad spelar det för roll? DU ska ta ett livsavgörande beslut. Nu råkar du vara kvinna o har makten i denna fråga, då får du ta o växa upp och bort se från barnsligheter.

På riktigt alltså. Varför har du ens kontakt med honom?

Jag känner ju press från honom även om vi inte är tillsammans. Jag vill inte att han skall få min och hans släkt emot mig såklart.

Jag kommer inte att ha mer än nödvändig kontakt med honom. Men han skickar långa sms till mig där han hotar om diverse saker. 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 18:49:15 följande:
    Hur det än är hoppas jag du kommer se till att han får ta sitt ansvar ekonomiskt. FK kan gå in o göra en månatlig utbetalning till dig från hans lön (familjerätten).

Men du har din mamma på din sida iaf. Om du nu behåller, hur kommer det då att bli med inkomst och boende, planer?

Min pappa och hans fru har precis köpt ett hus med två stugor till. Jag kommer nog att prata med dom i morgon och fråga om jag kan få hyra ena stugan för en billig peng. Gravid eller inte så måste jag ha ett boende.

Ekonomiskt vet jag inte riktigt, jag har en del sparade pengar som räcker till allt man behöver (vagn, säng kläder boende etc.).

Jag har inte kollat upp hur mycket man får som arbetslös i föräldrapeng ännu, men så vitt jag förstått är det inte super mycket.

• Anonym (ledsen)
    Ess skrev 2014-09-04 19:14:10 följande:
    Du har inga barn, du vet inte hur mycket du kommer att känna för det barnet som föds. Du hade gladeligen kunnat sätta ett baseball trä i huvudet på den som är elak mot ditt barn.
    Så Nej! jag tror inte på att du kommer att stillatigande se på när han kommer med sina älskade barn på stan, eller när ditt barn kommer hem och berättar att hans barn stilat runt på skolan med senaste iphonen, och berättar om resan som hela deras familj varit på osv.

Visst finns det undantag, så det återstår i så fall att se om du tillhör dem.

Har vi bestämt att vi inte ska ha kontakt så kommer vi inte att ha det helt plötsligt när barnet börjar skolan. Sen kommer det såklart att vara tufft! Han kanske ändrar sig och vill ha kontakt, vilket hade varit toppen. Men jag kommer inte att trakassera honom, ringa eller något om det är vad vi kommit överens om. En iphone kan väl jag köpa likaväl som pappan?

Sen förstår jag att man gör ALLT för sina barn.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 19:37:53 följande:
    Men igen, kommer du försöka se till att han tar sitt ansvar ekonomiskt? Du vet, han är skyldig betala ut underhåll för barnet varje månad, fram tills barnet fyller 18. Kontakta Familjerätten (el soc) o be om info om detta.

Jag vet inte om jag kommer kunna göra så emot honom. Han har varit tydlig med att han inte vill ha någon med mig eller barnet att göra. Nog för att det kanske är helt fel av mig att behålla barnet mot hans vilja, men tvinga honom betala underhåll känns fel det också :-/

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 19:38:27 följande:

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???

Ja faktiskt får du skylla dig själv, du har gjort dina val, det  e ingen här som säger att abort INTE var/är jobbigt men ändock ditt eget val o de finns hur mycke skydd som helst o använda sig av idag så det e bara en dålig ursäkt o eftersom ni VAR överens från början kan man inte bara ändra sig, tvinga honom inte bli fader om han ej vill!! Det e en jävla skillnad på o ha ett ansvar i 18 år eller göra en abort, de tar inte 18 år o komma över!!

Vad kallar man det när en man gör en kvinna gravid när man är över 20 då? För det är väl mannen som gör kvinnan gravid? Eller har jag missuppfattat det?

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:06:00 följande:
    Men snälla rara, tänk efter vilken sits han har satt DIG i!?

HAN är medansvarig till att du är gravid, men kastar ut dig, säger upp kontakten med dig (nu när du behöver som mest stöd), vill inte kännas vid att han ska bli pappa och hotar dig med "diverse saker", sina släktingar o allt vad det var (hederskultur?). O du sitter o säger att du tycker inte att du "kan göra så mot honom". Hör du inte själv hur det låter?!!

Börjar genast fundera om du egentligen är mogen att ha barn........du verkar fortfarande vara en liten flicka bara.

Men att jag känner mig som en skurk som behåller barnet mot hans vilja och sen ska ha pengar av honom varje månad har väl inget att göra om jag är mogen nog att bli mamma?

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:09:17 följande:
    Snälla, säg att du skojar?? nää det är storken.. förlåt men det är en urbota dum fråga ts, tänk lite är du snäll.... varför lägger du allt ansvar på killen för, våldtog han dig eller? Tvinga han av dig kläderna oxå? Hade du ingen egen talan under akten?  Om så ej är fallet här ts så var ni TVÅ om o ha sex o blir man gravid så är det ett beslut som BÅDA SKA komma överens om..vill den ena partnern ej ha barn (som han faktiskt var tydlig med i detta fallet) så tvingar man inte på nån ett barn.. hur hade du känt om du skulle bli tvingad o betala för nått i 18 år? Även om han aldrig knyter sig an barnet kan saker inträffa så han blir tvungen, barnet kanske behöver blod... va gör du då? (bara ett exempel nu) tänk på konsekvenserna istället, både för dig själv o även för honom..

Dum fråga? Då var det med andra ord ganska dumt av dig att skriva ""Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???"

Om det nu är så att vi var två om saken och att ett beslut båda ska ta som du skriver, varför tycker du att det är så självklart att jag skall göra abort?

Varför sitter du och försöker dumförklara mig bara för att jag inte tycker som du?

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:09:17 följande:
    Snälla, säg att du skojar?? nää det är storken.. förlåt men det är en urbota dum fråga ts, tänk lite är du snäll.... varför lägger du allt ansvar på killen för, våldtog han dig eller? Tvinga han av dig kläderna oxå? Hade du ingen egen talan under akten?  Om så ej är fallet här ts så var ni TVÅ om o ha sex o blir man gravid så är det ett beslut som BÅDA SKA komma överens om..vill den ena partnern ej ha barn (som han faktiskt var tydlig med i detta fallet) så tvingar man inte på nån ett barn.. hur hade du känt om du skulle bli tvingad o betala för nått i 18 år? Även om han aldrig knyter sig an barnet kan saker inträffa så han blir tvungen, barnet kanske behöver blod... va gör du då? (bara ett exempel nu) tänk på konsekvenserna istället, både för dig själv o även för honom..
    Och givetvis var jag väldigt ironisk i min fråga, men det kanske du inte uppfattade...
  • Anonym (ledsen)

Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:20:32 följande:
    Du tycks glömma? att han i högsta grad medverkat till att du (ni båda) blivit gravid 3 gånger, han har ingen av gångerna behövt ta smällarna eftersom det är du som gått igenom aborterna rent fysiskt.

Tycker inte du att han borde känna sig som en skurk som har gjort det här mot dig då?

Vad jag menar är att om du inte vågar ta striden för ditt barn om underhåll från pappan, om du inte vågar (eller vill) ta för dig o kämpa för ditt barn kanske du inte är mogen för verkligheten IRL.

Hur kommer det sig att du var beroende av honom ekonomiskt förresten, bor i hans lägenhet o ingen inkomst?

Inkomst har jag, även om det inte är lika mycket som en lön. Jag har tidigare haft jobb där jag har kunnat spara en rejäl slant. Så beroende av honom ekonomiskt har jag inte varit. Vi bodde i hans lägenhet för att vi sparat pengar så att vi i framtiden kanske skulle kunna köpa hus tillsammans.

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 20:25:57 följande:
    De handlar inte om vad jag tycker de handlar om barnets trygghet och välfärd i livet! Han ville ju inte ha barn enligt dig själv.. o det är en självklarhet med abort eftersom han inte ville ha barn, förstår du inte alls? O tycker du detta är ironiskt så ber jag dig att växa upp, det är ingen leksak vi pratar om!

Har jag sagt att jag tycker situationen är ironisk? Nej.

"Gjorde dig gravid" HA HA HA lägg av, e du verkligen över 20 år???" Du däremot verkar ganska road av detta.

Han vill inte ha barn. Jag vill ha barn. Varför är det en självklarhet med abort?

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:36:18 följande:
    Och hur skulle du kunna ha råd med en iPhone, om du inte ens har nån inkomst? Eller vågar be soc (bostad), Familjerätten o liknande om hjälp, jag bara frågar. Vet du vad mobiltelefoner kostar, särskilt en iPhone?

Du verkar lite segla uppe i det blå alltså.

Är det så att ni kommer från en hederskultur?

Men vart i från får du att jag inte har någon inkomst? Och när har jag sagt att jag inte vågar be om hjälp? Varför skulle jag inte kunna köpa en iphone till mitt barn, vad vet du om min ekonomi?

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Äfvscj) skrev 2014-09-04 20:52:42 följande:
    Skrev det förra innan jag läste att du skrev att du hade en inkomst. Från början stod det bara att du var arbetslös men nu förstår jag. Fick intrycket att du var helt beroende av honom på alla sätt, vilket var fel som tur var.

Jättebra om du vågar be om hjälp, men det lät inte så när du pratade om att bo i en stuga på mammas tomt o att du vägrade "besvära" din kille med berättigade krav. Soc o såna kan ofta hjälpa ensamma hemlösa föräldrar o barn.

Att jag skall bo i en stuga på pappas mark är inte för att jag inte vågar be om hjälp. Stugan har eget badrum kök och tvättstuga och ligger på 89kvm, jag bor hellre där än i en lägenhet. Som jag känner nu i alla fall. 

Tror nog inte jag får någon hjälp från soc då jag har för mycket pengar sparat. Men jag kommer såklart att ta all hjälp jag kommer få och som jag kommer behöva.

Allt är väldigt färskt och det kanske får mig att framstå som en liten flicka, men jag har inte riktigt hunnit landa i allt ännu.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (ican) skrev 2014-09-04 21:09:21 följande:

Stackars idioter som sitter här å försöker trycka ner ts varje tillfälle dom kan komma på.

Ta inte in all skit ts.. Vart en otroligt konstig tråd med alla dessa skurkar bakom skärmar som älskar att få andra människor att må sämre.

Skit i idioten och kör ditt eget race ts! :) förstår att de är tufft

Tack!! Skönt med en positiv kommentar!
  • Anonym (ledsen)
    Drottningen70 skrev 2014-09-04 21:16:49 följande:
    Trams. Underhållet är till för att tillförsäkra BARNET en viss levnadsnivå. Barnet har ingen del i omständigheterna omkring dess tillblivelse, utan är helt oskyldig till alla omständigheterna. Och det är BARNET som individ som har rätt att försörjas av båda sina föräldrar. Vore moraliskt fel av dig att ta beslutet att för barnets räkning avstå ifrån vad som är barnets RÄTT.
    Jag har inte sett det på det viset innan, men du har ju såklart helt rätt!
  • Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:33:06 följande:
    Det är självklart För att HAN inte vill ha barn..jag tycker bara synd om de blivande barnet eftersom ni verkar ha svårigheter med kommunikationen..o de lär ju inte bli enklare heller om du väljer o behålla med dessa omständigheter...
    Men JAG vill.
  • Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:45:54 följande:

Ja de e mycke man vill här ha i livet ts .-P

Hade du själv tyckt de vore trevligt o bli påtvingad nånting i hela 18 år av ditt liv?

Precis, kanske jag bör säga samma till honom?!

Jag hade aldrig utsatt mig för risken att bli påtvingad något i 18 år....

• Anonym (ledsen)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-09-04 21:59:15 följande:
    Nähä men att utsätta nån annan går bra?
    Men jag har väl inte utsatt honom för någon risk?! Jag tvingade inte honom till sex. Nu får du ge dig!
  • Anonym (ledsen)

Nu har jag flyttat ur lägenheten. Får bo i en av stugorna på min pappas mark. Det enda jag behöver betala är värme + el. I alla fall tills jag kommit på fötter. Jag har berättat allt för dom (min pappa och hans fru). Dom var väldigt stöttande och dom har hjälp mig hela dagen med att komma ur lägenheten och hit till stugan.

Mitt ex svarar inte när jag ringer så jag har smsat honom att jag flyttat ur lägenheten och lämnat nyckeln. Han frågade om jag bestämt mig om aborten. Jag svarade honom att jag har inte bestämt mig än (vill träffa kuratorn först) men att det lutade åt att jag kommer behålla barnet. Då svarade han mig:

" Du e inte helt frisk. Jag ska se till att du får ett helvete om du inte gör abort. Ska se till att du fan inte ens kan gå på stan utan att folk spottar på dig. Det kommer inte finnas en kotte som vill snacka med dig. Förstör du mitt liv så förstör jag ditt."

Vad kan jag göra för att få honom att sluta? Polisanmäla eller tar dom inte sånt här seriöst? Han har skickat många sms som jag tycker är lite obehagliga.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (ooooo) skrev 2014-09-15 23:45:40 följande:

Hur går det för Ts??

Jag var och träffade en kurator i tisdags, der var skönt att få prata med någon utomstående. Jag har bestämt mig för att behålla barnet, och det känns faktiskt som ett bra beslut, trots omständigheterna. Jag var på vul i torsdags och fick veta att jag är i vecka 10.

Mitt ex mamma var här i helgen, hon är verkligen förstående. Jag var rädd att hans familj skulle stöta bort mig.

Exet har inte hört av sig sen i lördags, jag hoppas att hans mamma har pratat med honom.

Vill han veta om barnet får han mer än gärna höra av sig. Han har träffat en ny tjej, som sitter och skriver en massa på sin facebook som är riktat mot mig, jag försöker bara ignorera det men det tar en del på krafterna ändå.
  • Anonym (ledsen)

Det går ganska bra. Jag är i vecka 16 (15+1) nu. Det har varit en riktigt jobbig tid, men nu börjar det äntligen kännas lite bättre!

Exet har gjort slut med sin tjej, sen några veckor tillbaka och han hör av sig nästan dagligen och säger att han ångrar sig, han vill ha mig tillbaka och vill inget annat än att vara med mig och barnet. Han säger att han inte fattar vad han gjort och att han älskar mig över allt annat.
    Han säger att han skall göra allt för att få mig tillbaka.
    I fredags så låg ett kuvert i brevlådan från honom och i låg det ett presentkort till Gekås som han hade laddad med 2000 kronor... Jag blev såklart jätteglad och tacksam, men han kan liksom inte köpa tillbaka mig :-/ 

Jag har lite svårt att tro på honom efter allt han gjort mot mig. Jag vill, som jag känner nu, absolut inte ha honom tillbaka, men jag är så glad att han kommer vilja ha kontakt med vårt barn!

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet