Inlägg från: Anonym (ll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ll)

Min kille lämnar mig pga graviditet

Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 16:54:00 följande:
    Men det är inte horribelt att du lägger allt på mig?

Jag skall skylla mig själv men det ska inte han?

Ge upp nu.
    Jag lägger inget på dig??!
    Men att säga att du har gjort två aborter för hans skull är horribelt.

Och du har ju hela valet nu? Han kan inte göra något för att påverka det största beslut man tar i sitt liv, den makten har bara du.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 16:59:58 följande:
    Jag är helt säker på att han inte älskar mig pga det han kläckte ur sig IDAG.

Du vänder och vrider på allt. Han har inte försökt avsluta vårt föehållande tidigare. Han har varit tydlig med att han inte vill ha barn, varför skulle jag då tycka att en graviditet var ett smart drag till att ha honom kvar??
    Men om han nu på en gång gör slut, så lär han ju ha gått och tänkt på det innan..? du skriver dessutom att han upprätt på annat sätt osv?
    Jag har inte påstått att du tycker det.
  • Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 16:54:51 följande:
    Varför ska då ts göra abort?
    För att hon inte vill ha barn? Inte nu, inte med denna kille, inte under de omständigheterna eller annan orsak.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:05:54 följande:
    Fast jag gjorde aborterna för hans skull?

Du säger att jag får skylla mig själv över att jag gjort två aborter. Men du tycker inte att han får skylla sig själv som hade sex och gjorde mig gravid?
    Men det är ju dina val? Bara du kunde besluta om abort. om du nu kommer och säger att du gjorde dem enbart för hans skull, då får du faktiskt skylla dig själv.  Jag säger inte att du får skylla dig själv som gjort två aborter.

Men vad ska han göra??? HAN kan inte genomgå en abort? Han gjorde det han kunde för att skydda sig/er.

Du har ansvar över din kropp och de beslut du tar över den och ditt liv. Har han hotat dig vid aborterna så ska du polisanmäla honom, och då borde du inte ha stannat.
  • Anonym (ll)
    Chrysabelle skrev 2014-09-04 17:06:37 följande:
    Han har kunnat sterilisera sig, eller iaf nu kontaktat sjukvården för att få det gjort. Det är det ansvarsfulla sättet om man inte vill ha barn.
    Han vill kanske ha barn om 10 år?
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:11:38 följande:
    Men jag pratar om denna situation. Jag tycker att det är horribelt att lägga all skuld på mig när vi varit två om sex.

Aborterna var mitt val, men dom var för hans skull. Jag menar inte att klandra honom för mitt beslut till två aborter. Jag utgår i från att du gjort abort tidigare eftersom du verkar veta hur det känns. Och jag är glad för din skull att du tagit lättsamt på det, det önskar jag såklart att jag också kunde.
    Vad exakt vill du han ska göra? Ingen lägger skuld på dig. Men fakta är att du är den enda som har ett val, du är den med makten.
    Alla gånger du har haft sex i ditt liv så har du velat bli gravid?
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:14:57 följande:
    Men jag skyller inte honom för aborterna jag gjorde? Bara för att jag säger att jag gjorde dom för hans skull betyder det inte att jag skyller dom på honom... Det var absolut mitt beslut och ingen annans.
    Men då ska du inte skriva eller säga att du gjorde dem för hans skull.
  • Anonym (ll)
    Ess skrev 2014-09-04 17:16:45 följande:
    Precis, om 5 år kanske han träffat den tjejen han vill skaffa barn med.
    Om ts då behåller barnet kommer hon att sitta och reta sig på att hans önskade barn får allt och lite till, när hennes inte får ett skit mer än det lagstadgade underhållet.
    Fast varför skulle ts vara sån??
    Alla är inte kassa på att leva med bonusar och biosar.
  • Anonym (ll)
    Ess skrev 2014-09-04 17:58:54 följande:
    Vem ska leva med bonusar och biosar?
    Pappan har klart sagt nej till barnet, och jag tror inte att han ändrar sig om hon väljer att föda det. Då ligger det uteslutande på ts om hon accepterar läget att va helt ensam med barnet, eller om det kommer att kännas orättvist att hans önskade barn (om han skaffar) kommer att få både en närvarade pappa och materiella ting av honom.
    Jamen varför anta att ts skulle bli en bitterfitta??
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 17:56:03 följande:

Jag förstår vad du menar, absolut.

Men det är faktiskt en stor press och stress för oss tjejer också. Att vi på ren automatik ska göra abort bara för att man använde skydd är faktiskt ganska jobbigt.

Fast den pressen finns ju inte?? Du är ju helt fri att behålla barnet?
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:13:22 följande:

Den pressen finns visst. Bara för att man har ett val, betyder det väl inte att det inte finns viss press?

Vem pressar dig att göra abort?

• Anonym (ll)
    molly50 skrev 2014-09-04 18:14:17 följande:
    Det är klart att det är en press att känna att om man inte gör abort så kommer man att bli dumpad.
    Fast ts är ju redan dumpad? Han vill ju inte fortsätta oavsett utgången?
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:21:58 följande:
    Min kille?! Han hotar med att lämna mig, vilket han nu har gjort. Han skriver att han tänker se till att mina kusiner (som är hans vänner) kommer ta avstånd i från mig. Han säger att hans familj kommer hata mig. På vilket sätt tycker du att han INTE pressar mig??
    Han har ju redan lämnat dig? Och han kommer ju inte tillbaka för att du gör en abort?

Men vad spelar det för roll? DU ska ta ett livsavgörande beslut. Nu råkar du vara kvinna o har makten i denna fråga, då får du ta o växa upp och bort se från barnsligheter.

På riktigt alltså. Varför har du ens kontakt med honom?
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:32:30 följande:

Jag känner ju press från honom även om vi inte är tillsammans. Jag vill inte att han skall få min och hans släkt emot mig såklart.

Jag kommer inte att ha mer än nödvändig kontakt med honom. Men han skickar långa sms till mig där han hotar om diverse saker. 

Hotar han dig så ska du polisanmäla.

Men vad gör det om nu heela hans släkt skulle hata dig? Och varför skulle han kunna påverka din släkt? Och vad spelar det för roll? Du är en vuxen person.
  • Anonym (ll)
    molly50 skrev 2014-09-04 18:35:21 följande:
    Ok,såg nu att han redan har lämnat TS. Hade missat det inlägget.
    Men det är ju ändå en press för TS då han hotar henne med både det ena och det andra.
    Absolut. Men den pressen måste man ju som vuxen inför ett stort beslut kunna bort se ifrån? Det jag menar är att hon inte ska känna press ifrån någon.

• Anonym (ll)
    molly50 skrev 2014-09-04 18:39:07 följande:
    Det är nog lättare sagt än gjort,tror jag.
    Självklart. Men ett måste.
    Och jag hoppas att ts gör det. Så hon kan ta ett beslut som är bra för henne, ett beslut som känns bra i längden.
  • Anonym (ll)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 18:58:02 följande:

Min pappa och hans fru har precis köpt ett hus med två stugor till. Jag kommer nog att prata med dom i morgon och fråga om jag kan få hyra ena stugan för en billig peng. Gravid eller inte så måste jag ha ett boende.

Ekonomiskt vet jag inte riktigt, jag har en del sparade pengar som räcker till allt man behöver (vagn, säng kläder boende etc.).

Jag har inte kollat upp hur mycket man får som arbetslös i föräldrapeng ännu, men så vitt jag förstått är det inte super mycket.

Du får ut ca 4000 kr i månaden, sen 1273 kr i underhåll och ca 1000 kr i barnbidrag.
  • Anonym (ll)
    Ess skrev 2014-09-04 19:14:10 följande:
    Du har inga barn, du vet inte hur mycket du kommer att känna för det barnet som föds. Du hade gladeligen kunnat sätta ett baseball trä i huvudet på den som är elak mot ditt barn.
    Så Nej! jag tror inte på att du kommer att stillatigande se på när han kommer med sina älskade barn på stan, eller när ditt barn kommer hem och berättar att hans barn stilat runt på skolan med senaste iphonen, och berättar om resan som hela deras familj varit på osv.

Visst finns det undantag, så det återstår i så fall att se om du tillhör dem.
    Du vet att det finns en annan verklighet än din...? Det finns fullt funktionsdugliga föräldrar som inte lever ihop, men har ett gott samarbete ändå.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet