Min kille lämnar mig pga graviditet
TS, du och bara du kan bestämma om abort eller inte och din sambos agerande är elakt.
Han vill inte ha barn nu, ok då vet du det. Men valet är ditt. Det du bör räkna med i nuläget är dock att bli helt ensam om barnet. Ingen att dela glädjen över första stegen med osv för det är ytterst sällan man hittar någon som är lika glada och känner samma inför undret man tycker att det är som förälder.
Det enda du kan kräva är underhåll och enklast är att ta det via FK i detta läge så slipper du ha kontakt alls. Du kommer säkert att vilja ha kontakt, inte minst för barnets skull men jag har sett hur illa det kan gå när en man som inte vill ha barn tvingas till kontakt eller tjatas på tills han har en kontakt.
Barnet kommer inte att må bra av det, barn märker när de inte är välkomna och inget barn ska behöva uppleva det.
Då är det bättre med noll kontakt.
Var dock tydlig med att han är välkommen, för det ska han vara för barnets skull, i barnets liv om och när han själv vill.
Men tjata inte, ring inte i tid och otid för då gör du bara barnet en otjänst.
Lycka till med ditt val, vilket det än blir. För oavsett vilket det blir är troligen ert för hållande helt dödsdömt. Hur ska du kunna leva med honom om du väljer abort för hans skull?