Min kille lämnar mig pga graviditet
Ingen kan tvinga pappan att vara en delaktig fader. Det kan ingen göra, lika lite som någon kan tvingas till en abort. Vill inte han vara delaktig då är han inte det, det gör han precis som han vill och jag tycker dessutom inte att det betyder att han på något sätt är en sämre människa då han faktiskt inte vill bli förälder.
Att han blir pappa på ett papper kan han inte göra något åt. Detta är en av riskerna som tas med att ha sex och det vet vi alla om oavsett vilka skydd som används. Att bli gravid på kondom är ju bland det ovanligaste om man använder kondomen rätt så antar att ni tillhör statistiken där det slunkit förbi någon rackare ändå. Jag förstår att det inte är lätt för en man att förstå vad problemet med en abort är, hos dom har inga hormoner satt igång, man känner inte det där extra osv. Jag själv fick höra att "vad är problemet, det är bara att göra en abort. Vi kan göra ett nytt barn om vi vill ha det sen", men nu är det tyvärr inte så enkelt. En abort är ändå ett ingrepp och hur jämställt vi än vill ha det så kan det aldrig vara annat än upp till kvinnan att bestämma kring en abort. Tough shit så ligger fördelen hos kvinnan i detta fall, hon har möjligheten att ta ett dumt beslut att ha oskyddat sex för att i efterhand bestämma om hon vill bli förälder medans mannen ska ta det beslutet innan sexet. Det finns inget att gräma kring i det utan nu ser biologin ut sån...
Nej, det är inte kul att bli förälder mot sin vilja men har man sex så kan det alltid hända oavsett hur relationen ser ut. För vissa blir känslan att "jag vill så gärna ha det här barnet, jag kan inte göra en abort" medans det hos andra kvinnor känns mycket viktigare att de båda är överens om att skaffa barn än hennes egna känsla, och inget av det är fel.
Vill du ha barnet så behåller du det, både män och kvinnor är ensamstående som både rika och arbetslösa och det fungerar för allihopa, de flesta växer upp och blir helt normala vuxna utan större problem. Gör inte en abort för hans skull för det är bäddat för trubbel i relationen. Känns det jätteviktigt för dig att inte vara en ensam mamma och ha honom vid din sida så gör du en abort.
Han agerande dock kanske talar för en stor omognad.