Inlägg från: Chrysabelle |Visa alla inlägg
  • Chrysabelle

Min kille lämnar mig pga graviditet

Du har ju redan gjort två aborter för hans skull. Jag kan tycka att behåll det här barnet, om det är vad du vill. Din mamma verkar ju vilja hjälpa dig.

• Chrysabelle

Du kan ju rekommendera honom att gå och sterilisera sig. Vill han inte ha barn är det absolut bäst så.

• Chrysabelle

Okej, i det fallet hade jag nog gjort abort, och aldrig tittat åt den killen mer.

Han borde sterilisera sig.

• Chrysabelle
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 15:27:41 följande:
    Varför?
    För att han inte vill ha barn nu med ts? För att han inte vill ha ett förhållande med ts?
    För att han inte vill ha barn. Det är ju enbart dumt att inte sterilisera sig då.
  • Chrysabelle
    Anonym (Stackars kille...) skrev 2014-09-04 15:40:50 följande:
    Jag skulle helt ha reagerat lika som han nu.

Han vill ju inte ha barn! de har skyddat sig men nu överväger TS på riktigt att faktist förstöra 18 år av hans liv bara för att hon inte pallar låta bli att älta och gräva ner sig i en abort som tar vadå...två timmar?!

En människa som det skulle jag inte vilja ha i närheten av mig. Jag är mot våld, men när TS sitter ocj jämrarsig över sin tvåtimmars abort, så skulle jag vara hemskt frestad att slänga makaroner eller något på henne och skika "Mne mitt LIV då?"

Det är bättre för båda två att TS flyttar ut.

Sen borde TS verkligen inte tvinga honom att bli pappa när de var överens om att de inte skulle ha barn. Det var ju därför de skyddade sig! 
    Hon är inte skyldig honom ett dugg. Hon har redan gjort två aborter för hans skull. För rättvisans skull så borde han nu se till att hon får två barn.
  • Chrysabelle
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 16:51:59 följande:
    För hans skull?? Då får hon skylla sig själv isf. Hon har själv tagit besluten, horribelt att lägga allt på killen.
    Varför ska då ts göra abort?
  • Chrysabelle
    Anonym (Stackars kille...) skrev 2014-09-04 17:04:52 följande:
    Nej det är inte horribelt att lägga det på dig. Det har ju varit dina val. Han har inte haft något val annat änatt skydda sig. 

Du gjorde abort fösrta gångerna = ditt val. Mycket jobbigt val helt klart. men ditt val.
    Du valde att älta aborterna = ditt val. Jo, man kan kontrollera sina tankar. 
    Du försöker få det att se ut som om du varit tvungen, för att han krävde det = ditt val.

Hela tiden var det ditt val. 

Fast du verkar ha väldigt lätt att bli gravid. Där är det faktiskt synd om dig. 
    Han har kunnat sterilisera sig, eller iaf nu kontaktat sjukvården för att få det gjort. Det är det ansvarsfulla sättet om man inte vill ha barn.
  • Chrysabelle
    Anonym (y) skrev 2014-09-05 09:39:55 följande:
    Haha är du på riktigt? Feministgrisar gafflar om jämställdhet och lika löner sen när det kommer till sex, så ska män inte ha rätt att knulla på lika villkor? Haha.

Nej.

Mannen har all rätt att inte vilja bli förälder, skita i ungen och inte betala ett jävla korvöre.
    Betala måste han göra.
  • Chrysabelle
    Anonym (y) skrev 2014-09-05 09:42:37 följande:
    Inte alls.
    Du menar att han ska se till att han inte har någon inkomst? Det låter inte speciellt trevligt att leva på det viset.
  • Chrysabelle

Men vad exakt är det han inte vill ha med ett barn? Är det just nu, eller för alltid?

Just den åldern ni är i kan jag tycka är ganska bra att skaffa barn i.

Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet