Min kille lämnar mig pga graviditet
Jag blir så tudelen när jag läser detta.
En sak man måste acceptera, mannen är inte redo att bli pappa, de har skyddat sig när de har haft sex.
Ts vill inte göra fler aborter
Jag är förvånad att man inte funderat på andra p-medel eftersom ts ändå gjort två aborter inom en relativt kort tid (ja tre år är en kort tid), speciellt när minipiller inte är jättesäkra eftersom de inte är förlåtande när det gäller glömska.
Som kvinna har man alltid ett val, känner man sig inte redo att bli mamma (oavsett ålder) så kan man alltid göra abort. Man kan alltså som kvinna ha sex oskyddat utan att vara redo att bli förälder.
Männen har inte det valet, så rent krasst, så om man ska dra det till sin spets, så bör ingen man ha sex om han inte är redo att bli pappa, men vi kvinnor kan det.
Så då släpper vi detta.
ja ts, så enkelt är det, alla är inte redo att bli föräldrar, alla vill inte ens bli föräldrar, men de allra flesta vill ha sex.
Det är självklart ditt val att föda det barnet och det är helt och hållet din fulla rätt, men du får också själv se vilka konsekvenser det har. Ditt barn kommer troligen få en frånvarande pappa, du kommer få ta hela föräldraskapet själv.
Är du beredd på det, så kör på.
Och kom ihåg, du har (liksom jag och alla andra kvinnor) alltid ett andra val och det valet har inte männen (och med all rätt inte heller ha).
Bara man är medveten om detta, så är det OK.
Själv var jag inte redo att bli förälder i hans ålder, så jag hade valt abort om jag hade blivit gravid.